Spiritueel topic

Ik heb op het moment een gemillimeterd kapsel. Ik heb het door m’n kapper laten doen. Bovenop is het 12mm en rondom wat korter dan dat, het is heel mooi rond (vrouwelijk?) geschoren.

Ik wilde het al 6 jaar maar durfde het nooit. Ik voelde me er nooit mooi genoeg voor, maar in september was het dan zover. Ik vond het spannend en moest wel even wennen, maar ben er heel erg blij mee. Ik voel me zelfverzekerd en m’n hoofd aaien voelt heel lekker. Ik heb het daarna iets langer laten groeien omdat ik dat mooier vind, maar heb het vorige week weer laten millimeteren omdat m’n haar helemaal kapot was van het verven. Vanaf nu laat ik het ook weer een beetje groeien, maar ik houd het wel kort (lang haar past écht niet bij me, heb het al meer dan 10 jaar kort). Het voelde heel bevrijdend om het eraf te halen. Dat klinkt misschien wat vaag, maar zo voelt het echt.

7 likes

Ik heb thuis ook een handboek, maar een vriendin van me heeft me er in eerste instantie wegwijs in gemaakt. Ik ben zelf een overduidelijke 7 (ben mijn ‘vleugel’ even kwijt)!

Ik ben benieuwd wat je hiermee bedoelt. Ik moet zeker nog even doorlezen?

Hebben jullie alle types doorgenomen of alleen die van jezelf?

Ik heb al jaaaaaren lang haar, niet mega lang maar zeker ergens tussen mijn schouderbladen ongeveer, denk ik. En mijn haar kan heerlijk krullen. Ik ben wel benieuwd wat ik terugkrijg als ik alles eraf haal. Maar jij hebt het dus door de kapper laten doen? Ik heb geen vaste kapper dus ik ga het niet daar laten doen, aangezien ik ook niet weet wat voor emoties er op komen zetten.

Oh! Hoe werd er bij jou op gereageerd toen je met kort haar aankwam op je school?

En… Ik ben nu zo bezig met wat anderen zullen denken, vinden, zeggen, maar gaat het er juist niet om dat ik dit wil? En als dat zo is, waarom doe ik het dan niet gewoon?

Blij dit topic gevonden te hebben! Ik ben redelijk spiritueel, voornamelijk wat betreft het gebruiken van edelstenen en mineralen, tarot, pendulum en kruiden. Ik heb het de laatste tijd wat versloft, en ik merk dat meteen doordat ik dan toch minder lekker in mijn vel zit. Al kan dat natuurlijk ook een wisselwerking zijn. En voor de nieuwsgierigen: ik ben een tweeling.

@ElizabethGilbert: INFP hier!

3 likes

haha, ik ben een INFJ of een ENFJ!

1 like

Ik ben ook een tweelingen, vind ik. Eigenlijk heb ik twee sterrenbeelden maar ik voel me meer aangetrokken tot tweelingen. Ik wil eigenlijk nog wel meer leren over astrologie (zeg ik dat zo goed?) want momenteel weet ik alleen van alles (en nog steeds niet veel) over tweelingen maar verder eigenlijk maar weinig.

1 like

Astrologie, ja! Er bestaan wel interessante websites als je er meer over wilt leren. Want de algemene consensus lijkt toch te zijn dat alle sterrenlichamen/-beelden bij je geboorte invloed hebben. Ik weet mijn birth chart al, maar als je je geboortetijd en -locatie weet, kan je het gemakkelijk ook zelf achterhalen via cafe astrology (geen idee of ik linkjes mag plaatsen, maar birth chart cafe astrology via google wijst je wel de weg, haha!). Mijn ascedant is bijvoorbeeld maagd, en daar herken ik ook wel dingen in.

Ik vind het zelf ook raar om mensen onder te verdelen in grofweg 12 types, dus ik vind een birth chart wel interessant. Neemt natuurlijk niet weg dat er veel over te doen is door een verschuiving en een 13e sterrenbeeld (hoewel ik mij dan afvraag of ook al is die verschuiving er geweest waardoor we al heel lang verkeerde sterrenbeelden toekennen, we het uiteindelijk toch niet goed hebben wat betreft de types omdat ondanks die verschuiving we wel hebben gekeken naar persoonlijkheden, als je me snapt).

Hoewel ik het echt interessant vind, blijft de criticus in mij zich wel afvragen of het niet een beetje het forer-effect is…

1 like

Forer-effect?


Toevallig lag dit boek net voor me klaar bij de bieb:

Forer effect gaat erover dat je je toch wel herkent in zo’n persoonlijkheidsbeschrijving. Buzzfeed had 10 medewerkers dezelfde tekst gegeven en ze herkenden zich er allemaal in. Is ook omdat het altijd vaag is.

2 likes

Ah ja, ik denk niet dat we daar onderuit kunnen. Alleen… zoals ik vertelde begon ik gisteren met het bestuderen van de 9 types volgens het Enneagram, en daar herken ik me zeker niet in alle types even ‘sterk’. Maar zodra je de opties gaat beperken zou ik me vast weer overal in kunnen vinden. Ben ik nog te volgen?

Hi, wat een fijn topic dit. Ik heb net het een en ander gelezen en ik wil mij wat meer gaan openstellen voor het ‘spirituele’. Zo lijkt mij een reiki behandeling fijn om eens te ervaren. Iemand die dicht bij me staat doet dat, maar ik wil het liever door een onbekende laten doen. In dit topic kon ik niet echt ervaringen vinden hierover, dus ik wil vragen of iemand het wel eens heeft gedaan en hoe heb je dat ervaren? Zijn er praktijken die jullie aanraden (of afraden)?

1 like

Ik heb vorige maand level 1 (er zijn er 3) van mijn opleiding tot reiki master (dus om reiki te geven) voltooid. Had je specifieke vragen? Ik beantwoord graag wat ik kan!

Ik heb het in Antwerpen gedaan, via de studio waar ik yoga deed. Ik denk dat de kostprijs vooral ook stijgt met de duur van de opleiding? In principe is de theorie rond reiki en “hoe” je het exact moet doen op 1 dag wel rond. Dan krijg je je attunements en dan is het een kwestie van oefenen bij jezelf en anderen. De 2e en 3e dag bestonden dus grotendeels uit oefenen in groep. Dit was wel level 1, hierna volgt er dus nog een level (dan ga je ook met symbolen werken) alvorens je reiki master kan worden.
Ook al doe je enkel level 1, je kan dus wel al reiki aan jezelf en anderen geven.
Het is trouwens aan te raden een periode (aantal maanden) tussen de verschillende levels te laten, dat werd mij toch gezegd iig

1 like

Sorry voor mijn late reactie, maar wat leuk dat je bezig bent met de opleiding tot reiki master! Heb je zelf ook reiki behandeling(en) gehad?

Ik heb eigenlijk niet echt specifieke klachten waarvoor ik de behandeling wil doen, maar het meer ervaren. Kijken wat het met mij doet. Alleen weet ik echt niet waar ik moet zoeken voor een goede praktijk, zijn die vaak nog bij een vereniging aangesloten?

Gebruik jij iets om je edelstenen te ontladen / opladen / reinigen? Ik wil daar graag meer over weten, misschien dat je wat wil vertellen over hoe jij dat doet? Heb al gegoogled maar er zijn zoveel manieren en info dat ik nu ook op zoek ben naar persoonlijke ervaringen :slight_smile:

2 likes

Ja, dat doe ik! Ik doe het meeste vooral op gevoel (met de kans dat ik als een ware zweefteef klink nu, haha!). Ik smudge ze sowieso het allerliefste, omdat ik dat hele “ritueel” fijn vind (kan ik meteen mijzelf even meenemen!). De meeste van mijn edelstenen laat ik even onder een lopende kraan gaan voorafgaand aan smudgen. Als het echt “nodig” is (dat ik het gevoel heb dat het nodig is, ze vies zijn geworden, of ik ze heb gebruikt ergens voor), dan gebruik ik even kort zout (zonder jodium) in een bakje met water of gewoon om de steen op te leggen en dan af te spoelen. Dat laatste is van alles het meeste tricky, omdat veel edelstenen niet goed tegen zout (of water) kunnen. Ik heb al eens een hele mooie turkoois aan mijn neuspiercing uit elkaar laten brokkelen toen ik het sieraad (want zilver) ging schoonmaken met warm water, zout en baking soda… :sob:

Opladen doe ik het liefste met maanlicht, omdat dat voor mij het fijnste voelt. Dat doe ik meestal bij volle maan, dan zet ik ze allemaal voor mijn raam en laat ik ze er die nacht staan.

Een boek dat een goede leidraad is voor mij (hoewel heeeel weinig edelstenen die erin opgesomd staan), is Crystals van Yulia van Dooren. Daarin staat heel duidelijk welke manier het beste is en welke niet. Je kan me trouwens gerust een pb sturen ofzo, ik vind het een leuke vraag! :grin:

2 likes

Ik heb tijdens de opleiding een aantal reiki behandelingen ontvangen van medecursisten en doe het nu ook bij mezelf!
Ik weet niet of bij een vereniging aangesloten zijn perse een indicatie van de betrouwbaarheid is, heb vaak nog het idee dat met dit soort “therapieën” er toch ook heel veel wijsgemaakt wordt.
Bij mij biedt de studio waar ik yoga doe ook reiki aan. Via daar ook de cursus gevolgd. Dat leek me dus redelijk betrouwbaar. Je zou eventueel ook eens via yoga studio’s kunnen kijken?

1 like

Wat tof! Ik ga eens kijken, bedankt voor de tip.

1 like