Spiritueel topic

To be continued? :blush:

1 like

Ik heb hem net op mijn Samsung gedownload. Toffe app!

Ja leuk!

1 like

Hoe kan je merken of een steen bij je past? Voel je dat echt? Weet niet goed wat me er bij voor te stellen.

En de steen opladen in maanlicht, moet dat direct maanlicht zijn? Mijn appartement is noordelijk gericht dus we hebben hier geen direct zonlicht/maanlicht


@anon50122296 voel je dat positieve of negatieve gevoel direct of moet je ze daarvoor even bij je dragen?

Ligt aan de persoon. De een kiest blind een steen die bij hem hoort en de ander moet hem even een tijdje vast houden.

De ene persoon is ook veel gevoeliger voor de werking van stenen dan een ander. Sommige hebben er heel veel baadt bij en andere merken nauwelijks iets van de werking.

Stenen zijn heel persoonlijk, maar ze hebben wel degelijk een energie niveau wat kan zorgen voor veranderingen in jouw energie niveau

Maanlicht is wel het Krachtigst Maar er zijn ook andere manieren.

Dankje voor de info!!

Waar kun je het beste stenen kopen eigenlijk? Zie zoveel sites dat ik door de bomen het bos niet meer zie

Veel new age/spirituele winkels hebben mooie collecties! Ik weet niet waar ongeveer je woont, maar in Groningen heb je op de Oude Ebbinge een winkel zitten (Yantra) die ik heel goed vind. Verkopen ook Ă©chte citrien in plaats van gebleekte amethist als citrien, en hebben zowel hangers als getrommelde en ruwe stenen. In Amsterdam heb je echt een geweldige winkel, op de Van Baerlestraat: Terra Incognita. Een familiebedrijf waarvan de zoon de wereld rondreist om exemplaren te kopen. Is een soortement museum over wat de aarde te bieden heeft, dus ook met fossielen en alles. Superlieve mensen, en weinig bezocht. Wel heel klein, dus geen grote tas meenemen!

Verder weg maar ook de moeite waard: de stand met edelstenen op de kerstmarkt in Antwerpen. Hebben geen webwinkel helaas, maar mocht je in de buurt zijn in die periode: zeker doen! En de aller-allergaafste winkel die ik ooit ben tegengekomen is mij té ver: Minerales do Brasil in Parijs. :heart: Veel kleinere stenen voor 1 of 2 euro, ik heb er een echte amber gekocht erin voor 8 euro. Moeilijk te vinden, wel heel druk. Hier hebben ze vrijwel alles, ook edelstenen die ik nergens anders heb kunnen vinden.

En over edelstenen kiezen: dat is zoals @anon50122296 zegt echt enorm persoonlijk. Ik pak de steen vast en “voel” vrijwel meteen of het goed is. Soms zie ik het ook. Scheelt dat ik wat betreft edelstenen heel intuïtief ben en de “energie” snel oppik (sorry voor dit zweverige getyp: ik beloof dat dat irl een stuk minder is! :sweat_smile: ). Ik denk dat de manier waarop je kiest niet uitmaakt, zolang je maar op je gevoel afgaat. Zo ben ik wel eens naar de winkel gegaan voor steen A, maar besloot ik ter plekke om steen B te kopen die achteraf beter bij mij paste op dat moment. Vandaar dat ik ook liever irl koop dan online: dan kan je precies de steen kiezen die het beste bij je past/het beste voelt.

/zweefteefrant

3 likes

Dankje voor je uitgebreide antwoord!! Als ik binnenkort in Amsterdam ben ga ik daar even kijken dat is het dichtste bij. Dan kan ik ze ook even voelen, daar heb je helemaal gelijk in, dan weet je meteen hoe het voelt

2 likes

Geen probleem! Ben wel benieuwd wat je uiteindelijke buit is! Hint hint!

Amethist (duh! :joy:), rozekwarts, labradoriet, amber, zwarte toermalijn, chrysocolla!

Ik heb gisteren De kracht van kristallen gelezen, van Emma Lucy Knowles. Kent iemand dat boek? Ik wil er graag het een en ander over kwijt maar het kan ook vervelend overkomen als je helemaal ‘gelooft’ (?) in
 de kracht van kristallen. Ik wil er graag meer over leren dus het is geenszins vervelend bedoeld, hou dat in je achterhoofd. Ik ga even verder in een spoiler.

Samenvatting

Kennis over kristallen is voor mij nieuw dus ik ben dat boek gaan lezen om er meer over te leren. Het boek is mooi vormgegeven met goed gestylde foto’s en talloze beschrijvingen van de verschillende kristallen. Waar ik moeite mee heb zijn sommige passages in het boek. De tekst leest uiterst snel weg dus dat vind ik wel fijn, alleen inhoudelijk wordt er daardoor het een en ander gezegd waarvan ik denk: Que?

Ik zoek even wat voorbeelden op.

  • Over het kiezen van kristallen
    “Stal je kristallenverzameling voor je uit, liefst in de vorm van een boog, als een regenboog. Wrijf je handen drie keer zachtjes tegen elkaar, om je handchakra’s te stimuleren, en beweeg je dominante hand dan over de boog, van rechts naar links. Adem langzaam en diep, in en uit, en sluit rustig je ogen. (Etc.)”
    This is oddly specific? Het voelt bijna alsof je een regendans aan het beoefenen bent.

  • Ze noemt de kristallen ‘vrienden’ en ‘huisgenoten’??

  • “Misschien heb je de intentie om te reinigen? En niet alleen jezelf? Kies dan barnsteen (of een ander kristal dat negativiteit opzuigt) en leg dat bij een afvoer, zodat de ‘slechte’ vibraties in het riool spoelen, samen met het vuile afwaswater en de bacteriĂ«n op je handen.”
    Heus? Vibraties die wegspoelen net als afwaswater of bacteriën?

  • Niks in het boek wordt onderbouwd, het zijn loze beweringen. Een dooddoener (voor mij) die ze meerdere keren herhaalde was in de lijn van (dus niet letterlijk): “Je gelooft het misschien niet, MAAR HET WERKT TOCH ECHT WEL.”

Kan iemand iets met deze opmerkingen? Ik hoor liever van jullie hoe jullie erin staan en wil daar graag over praten, al dan niet met een beetje ongeloof soms. Oh en het is denk ik wel duidelijk maar toch voor de zekerheid: dit boek vind ik een afrader als je serieus aan de slag wilt met kristallen, maar zou ik wel aanraden eens te lenen bij de bieb als je laagdrempelig wat wilt lezen over kristallen.

3 likes
Even in spoiler want brainfarts over het boek dat Twijfelaar las en hevige topichijack.

Ik “geloof” wel in edelstenen, maar kan ook niets met de manier hoe zij schrijft (afgaande op wat jij schrijft, ik heb het boek verder niet gelezen). Ik denk wel dat edelstenen een bepaalde invloed hebben en ik gebruik ze zo ook, maar meer zoals anderen kruiden gebruiken, of andere natuurlijke producten. Of het een placebo-effect is, weet ik niet, maar ik leef daarin in het principe van “baat het niet, dan schaadt het niet”. Kanttekening: ik gebruik de edelstenen niet om ziektes weg te krijgen, maar meer om emoties weg te halen ofzo. Zie het als een gelukshanger/-onderbroek/-whatever dat anderen hebben: door het dragen van een steen voel ik mij anders dan zonder. Ik draag ze weinig, maar het is meer als een extraatje, als je me snapt. En ik geloof in zekere mate ook dat ze een bepaalde energie kunnen hebben, daarom vind ik het fijn om ze op bepaalde plekken in huis te hebben. Zo draag ik voor wat meer empathie voor mijzelf een hanger van rozenkwarts, heb ik citrien bij mijn bureau om wat productiever te worden, masseer ik met rozenkwarts en labradoriet als ik last heb van kramp in mijn cyclus, en heb ik obsidiaan bij de deur. Kan overkomen als bs, daar ben ik me van bewust, maar voor mij werkt het. Maar ik denk ook dat het - zoals de consensus er ook is in de boeken en op de sites die ik lees - afhangt van de intentie waarmee je de steen “oplaadt”; je geeft de steen een bepaald(e) emotie/idee/gevoel hetgeen ervoor zorgt dat je als je de steen ziet, je het daarmee associeert.

Wat betreft de uitspraken die zij doet: ik denk dat ze vooral haar ideeĂ«n en rituelen projecteert op de lezers. Wat zij doet, zoals het driemaal wrijven van de handen om de chakra’s te stimuleren, klinkt alsof het iets is waar zij waarde aan hecht en presenteert het (nogmaals, heb het boek niet gelezen) als gegeven. Terwijl in mijn visie er geen goede of slechte manier is om met edelstenen om te gaan (behalve als het aankomt op edelstenen die kapot kunnen gaan door ze in water te dompelen, bijvoorbeeld). Daarom vind ik zulke boeken vaak zo jammer, omdat ze een mijns inziens heel vast beeld geven van iets dat op zoveel manieren gedaan kan worden.

Veel is natuurlijk ook afgeleid van oudere bronnen, en mensen halen dat soms aan als de bron van de kennis. De website Crystalvaults heeft heel interessante informatie uit meerdere boeken, maar haalt ook de historie van de steen aan, bijvoorbeeld waarvoor een steen in het Oude Egypte gebruikt werd. Boeken over hoe edelstenen werken ken ik verder niet, wel is het boek van Yulia van Doren, “Crystals”, een aanrader als je meer wilt weten over edelstenen. Heeft ook echt heel mooie foto’s!

2 likes

Ik weet niet waar ik de vraag beter kan stellen. Ik heb een steen cadeau gekregen (ruwe amethyst) aan een hanger. Mag je hiermee douchen/nat worden of beter even elke ochtend af doen?

1 like

Zijn hier mensen die weleens pendelen? Ik doe het af en toe en vind het wel fijn geloof ik. Ben benieuwd naar ervaringen!

Vraagje
 Ik werk als actrice in een gevangenis die ook jarenlang als gevangenis is gebruikt. Dat vind ik energetisch sowieso nogal heftig.

Nu ben ik gecast voor een grotere rol, waarbij ik een eigen ruimte heb in het gebouw. Die ruimte heb ik inmiddels gezien en die voelde Ă©cht niet ok. Ik begreep dat het vroeger de ehbo/tandarts ruimte was, verder ken ik geen details.

Hoe dan ook, ben al even in m’n eentje binnen gelopen en heb zachtjes gemompeld dat alles wat er niet hoort naar het licht moet.

Vraag 1: wat kan ik nog meer doen? Ik kan niet met allerlei geurende dingen en schalen rozemarijn naar m’n werk denk ik
 (Of kan ik gewoon een takje meenemen?)

Vraag 2: hebben jullie tips om me ĂŒberhaupt verder te wapenen in zo’n energie?

(Ik probeer in ieder geval standaard een kettinkje met bergkristal onder m’n kleding te dragen, weet niet of dat helpt.)

1 like

Weetje wat ik nou echt stom vind

Mijn zon en maan zijn steenbok, maar m’n ascendant ram. Qua karakter en gedrag ben ik echt 0,0 steenbok, en echt 100% ram. Maar als ik dan tegen iemand iets wil zeggen als “haha echt een ram hù?!” dan moet ik weer eerst gaan uitleggen dat ik ascendant ram ben ja want ben in januari jarig blablablabaaaaa.

Zwaar leven heb ik hĂš :upside_down_face:

1 like

Ik heb de laatste tijd dat ik ongemakken van mijn vriend heel sterk overneem. Ik had het al weleens eerder maar het is zo duidelijk nu.
Hij kwam terug van wintersport en heeft slechte knieen maar verbijt de pijn vaak. En we lagen samen nadat hij terug was en ik vroeg aan hem: “Heb je last van je rechterknie?” Ik had dus ineens hele zeurdige kramp in mijn knie. En dat bleek hij ook te hebben zonder dat we het erover hadden gehad.
Zaterdagnacht werd ik wakker toen hij thuiskwam van een feestje en ineens kreeg in een mega piep in mn oren. Sochtends vroeg ik meteen: “Was jij je oordoppen vergeten?” Dit bleek indd ook het geval te zijn.
Zo vreemd! Is dit dan wat onder reiki verstaan wordt?