Spiritueel topic

Mediteren jullie ook? Ik ben echt zo mentaal vooruit gegaan sinds ik mediteer, ik heb een ontzettend druk/paranoide hoofd altijd en nu mediteer ik altijd een halfuur/uur lang voordat ik ga slapen, kan echt niet meer zonder. Ik ben nu zoveel relaxter en positiever, ik gebruik dan altijd van die guided meditations van youtube, en ik doe ook aan affirmations (al is dat meer richting law of attraction maar dat is ook spiritueel en daar kan ik al helemaal een heel boek over schrijven).

3 likes

Law of attraction geloof ik ook echt in en ben daar veel mee bezig. Heeft me echt een stuk positiever gemaakt en me een andere kijk op het leven gegeven.
Qua mediteren heb ik zo mn periodes. Moet er echt weer mee beginnen want heb een onzettend druk hoofd. Doe jij alleen guided meditations? Heb je linkjes? Ik deed vaak “normale” meditatie maar ik denk dat geleide een beter begin voor me zijn. Op insight timer heb je er een hoop staan en die vind ik ook echt fijn!

Haha herken ik wel. Mediteren is wel echt iets wat je kan leren om te doen. Er gaat vaak alleen een hoop frustratie en confrontatie aan vooraf waardoor veel mensen stoppen. Ik zelf ben ook vaker begonnen en gestopt. Merkte wel dat als ik door de barriere heen was ik er echt veel rustiger en minder paniekerig van werd.

1 like

Ja same here, ben echt een compleet ander mens sinds ik law of attraction heb ontdekt, ben daar echt blij mee. Ik doe eigenlijk alleen guided meditations en anders luister ik naar bijvoorbeeld audioboeken van Louise Hay/Abraham Hicks, die kan je ook gewoon op youtube vinden. De guided meditations die ik luister zijn van Madeline Rinehart, vind haar echt heel fijn, en anders Agnes Vivarelli, die zijn wat korter en meer to the point.

2 likes

Ik wou dat ik ook kon mediteren. Heb het geprobeerd met headspace paar weken, maar ben er te rusteloos voor. Kusjes, een verdrietig boogschuttertje

2 likes

Zijn er nog rammen in de zaal? :aries:

Ik ben van de ene kant veel te nuchter voor dingen over sterrenbeelden, maar van de andere kant ben ik veel te nieuwsgierig om er niets over te lezen.

Heb het net trouwens opgezocht:
Sterrenbeeld dus ram :aries:
Maan in maagd :virgo:
Ascedant is schorpioen :scorpius:
:thinking:

Mijn vriend is een kreeft trouwens (en mijn ex ook).

1 like

Hier nog een hoor! Maar een van de meest gehoorde commentaren is inderdaad wel dat mensen mij moeilijk kunnen lezen/inschatten en dat ze het idee hebben dat ik nooit het achterste van mijn tong laat zien @Jeg.

2 likes

Ik heb wel een ring met citrien maar die is van diamond point dus of dat echt zo ‘puur’ is betwijfel ik. wil eigenlijk een ring met citrien van etsy, op de een of andere manier ben ik echt aangetrokken tot die steen. denk dat etsy sowieso een goeie is voor sieraden met edelstenen!

3 likes

Ik herken zoveel wat er gezegd is! Ben ook tweelingen (en mijn moeder ook stief @jeg mijn moeder is ook echt ontzettend koppig, wel een schat, maar man, man).
Wil me hier echt meer in verdiepen, heb namelijk geen idee wat het allemaal betekent- je maan, ascedant etc

1 like

Heb je het idee dat je wat aan de stenen hebt? Ik draag meestal wel een steen bij me. Had altijd rookkwarts tegen mobiele straling enzo en heb er nu een om duidelijker te communiceren en voor mezelf op te komen. Ben alleen de naam kwijt hij is groen doorzichtig. Draag atm een hele shitload aan allemaal stenen bij ook in mn tas ben er een beetje te aan gehecht :’)

@Honey @Juuldie hebben jullie wat aan jullie stenen of ja een bepaald gevoel bij ofzo?

1 like

Ik heb een ketting met een fluoriet, die draag ik nu twee jaar en heb ik uitgekozen omdat ik hem mooi vond. Sinds kort heb ik 3 losse edelstenen, een oranje calciet, een amathist en een tijgeroog, na het zien van deze video van Maria. Vind haar filmpjes over stenen en laatst ook over verschillende kaarten heel fijn om te kijken, ookal doe ik er verder zelf niet zo veel mee. Ik moet die stenen ook nog reinigen maar voor nu liggen ze mooi te zijn op mijn nachtkastje.

2 likes

Wow, ik ben dus net begonnen met dit topic te lezen. Ik vind het een heel interessant onderwerp maar ik heb me er eigenlijk nooit zo in verdiept.

Nu ben ik dus op youtube zo’n filmpje gaan kijken met tarotkaarten voor komende week en het is echt ENG hoe waar het is. In dat filmpje behandelde ze verleden, heden en toekomst en bij alle drie ging het eigenlijk over een ‘conflict’ waar ik erg mee bezig zou zijn, binnen een relatie. Nu is dit waar en heb ik een ‘conflict’ met mijn beste vriendin en heeft zij mij zoveel pijn gedaan dat ik eigenlijk niet wist of ik de vriendschap nog wel door wil zetten. Maar in dat filmpje kwam dus aan bod dat ik niet op moest geven, dat ik dit een kans moest geven.

En nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen haha. Voor de mensen die aan tarotkaarten doen/filmpjes kijken. In hoeverre handelen jullie naar wat gezegd wordt?

2 likes

IntuitivePathways op youtube kan ook héél goed kaarten leggen.
@Amoruccio Ik laat me er niet te veel door leiden, al probeer ik wel iets waakzamer te zijn als dat nodig zou zijn. En als er positieve dingen blijken uit zo’n filmpje ben ik wel wat zelfverzekerder.

Handelen is een groot woord. Je moet je wel bedenken dat zo’n tarot reading gedaan wordt met een sterrenbeeld in mind en zoals ik hier boven al zei is je persoonlijkheid/persoon opgemaakt uit meerdere delen dus je bent nooit bijvoorbeeld 100% vissen dus het kan zo zijn dat dingen die gezegd worden in een reading niet helemaal als ‘waar’ voor jou aanvoelen omdat het dus net niet strookt met een ander deel van jou.

Dus echt naar handelen doe ik niet als ik niet daarvoor al een gevoel heb gehad van ‘hm, dit is misschien wel iets wat ik kan doen’. Verder voel ik me wel een stuk zelfverzekerder, zoals deze maand is er bij mij iets ‘voorspeld’ in precies deze paar dagen en dat is dus ook gebeurd, daardoor heb ik op een bepaalde manier gehandeld/daar op gereageerd omdat er in de reading ook werd gezegd dat het een goede afloop zou hebben. Daarbij geloof ik er ook in dat als een reading positief is, je er naar gaat leven, en het dus ook wel uit gaat komen, beetje law of attraction idee dus!

2 likes

Bedankt voor jullie reacties @Jeg @Honey @Delicate
Ik ga het inderdaad in mijn achterhoofd houden!

Ik vind dit wel echt onwijs interessant. Hebben jullie nog aanraders voor filmpjes en dergelijke? Ik wil me hier graag in verdiepen!

1 like

Ik had door een advertentie op Insta de app LIVE Palmistry and Horoscope gedownload. Je moet wel door 100x doorklikken om niet te betalen voor een vaag abo (en kruisje is vaak ook moeilijk zichtbaar), maar dan kun je foto’s maken van je palmen en dan maken ze een reading voor je. Ze stellen dat dit door een professional wordt gedaan, maar dat betwijfel ik haha.
Maarr
 hij klopte bij mij wel super goed!

Welke tarotdecks zijn geschikt als beginner? Ik wil graag beginnen met elke ochtend Ă©Ă©n kaart te leggen maar zie door het bos de bomen niet.

1 like

Ik wil het ook leren! Weet echt niet hoe. Elke dag een kaart trekken is wel interessant. Maar ja er zijn inderdaad veel opties.

2 likes

Leuk topic, ik ben me toevallig de laatste tijd ook wat meer aan het inlezen over sterrenbeelden enzo. Ik vind het heel interessant maar weet niet of ik al Ă©cht overtuigd ben, ik vind mezelf bijv. helemaal geen typische Ram (en ik kan al helemaal niet goed samen met Leeuwen, haha)
Een vriendin van m’n moeder legt trouwens tarotkaarten en doet ook readings, mss ga ik binnenkort een keertje bij haar langs!

1 like

Leuk topic! Ik doe er zelf niet zo veel mee maar vind het wel interessant en wil er wel graag meer mee doen. Ben zelf een leeuw en herken mezelf wel grotendeels in de omschrijvingen haha. Weet ook dat ik GEEN relatie moet beginnen met Stier-mannen, als vrienden kan ik er prima mee omgaan maar in een relatie no way.

Net nog een test gedaan en mijn ascendant is weegschaal en mijn maan is vissen. Heb me hier nooit zo in verdiept dus ga er wat over lezen!

1 like