Spiritueel topic

Ooh ik herkende mezelf nooit zo in mijn eigen sterrenbeeld (steenbok) en had er ook nooit veel ingeresse in… maar net heb ik die test in de link van @Jeg gedaan om je ascendent etc te berekenen, en nu klopt het dus echt heeeel goed :dizzy_face:
Steenbok met ascendant leeuw, door die combinatie kloppen heel veel steenbok dingen die ik niet dacht te hebben opeens wel.
Nu ben ik helemaal geobsedeerd haha

1 like

Ik herken wel echt niks in mijn moon sign… ben eerder compleet het tegenovergestelde.

Ik wil ook heel graag meer met sterrenbeelden bezig zijn maar als ik m’n eigen birth chart lees klopt er gewoon geen zak van… dus dan knap ik af en denk ik laat maar, maar als ik hier dan bijv erover lees denk ik weer ‘oeh interessant’ en dan ga ik het weer opzoeken en nouja endless cycle :’)

2 likes

En de gehate kreeft meldt zich hier ook! :laughing: Ik herken me wel in dingen van het sterrenbeeld (vooral erg emotioneel en gevoelig). Ik zag ooit een soort gezegde over de kreeft en die wil ik toch wel even delen:

‘Cancers may seem all innocent, but piss them off and watch the devil come out of them.’ Daar identificeer ik me dus heel erg mee haha. Ik ben altijd heel goed/lief tegen iedereen, maar als er iets gebeurt waar ik het niet mee eens ben/of iets wat onterecht is, dan moet je mij echt niet hebben.

Ik heb trouwens:
Zodiac sign: Cancer
Moon: Taurus
Ascendant: Gemini

Ik ga zo ook het tarotfilmpje kijken van het kanaal wat @Jeg deelde, daar ben ik wel benieuwd naar!

4 likes

Straks eens een kijkje nemen! Ik ben nog op zoek naar een fijn kanaal

Haha ja dat is echt een kreeft-ding. Ik kan ook nog dingen oprakelen van bv. 5 jaar geleden waar ik me nog steeds gekwetst over voel en daar lang over door gaan :rofl: Is overigens ook heel moeilijk als je zelf een kreeft bent, niet alleen voor buitenstaanders.
Maar er zijn natuurlijk ook positieve dingen aan kreeft-zijn!

1 like

Ik was hier onlangs met een vriendin over bezig, zij gelooft heel erg in astrologie en ik niet. We zijn beide Schorpioenen maar echt totaal verschillende persoonlijkheden, ik herken me ook niet in de eigenschappen van een schorpioen: ben totaal niet doelgericht of vastberaden, ook helemaal niet wrokkig of koppig. De laatste keer dat ik boos was, moet zo ergens in 2013 geweest zijn haha. Ik heb wel graag gelijk, maar dat is gewoon algemeen menselijk volgens mij.

Maar dus toen gingen we mijn vriend opzoeken en die is een Maagd en alles klopte gewoon :scream: Van het extreem ordelijke tot de praktische ingesteldheid, altijd kritisch zijn, oog voor detail, betrouwbaarheid, perfectionisme, eerlijkheid en ook dat hij zo moeilijk een keer spontane plannen kan maken. Als ik dan naar mezelf kijk zou ik in principe zijn ergste nachtmerrie zijn (chaotisch, besluiteloos, slechtste geheugen ever, nooit afmaken waarmee ik begin) maarja dat valt dan blijkbaar wel nogal mee?

Ik kijk nu de tarot voor juni voor kreeft (van Estelle) en ik ben echt versteld… het klopt gewoon allemaal. Zo bijzonder en het geeft me ook wel kracht dat ik ‘op het goede pad zit’ zeg maar.

Iemand meer info/websites over tarot? Hoe kiezen ze kaarten, overzicht betekenis kaarten etc. Ik ben hier helemaal nieuw in maar door dit topic ben ik helemaal gefascineerd :star_struck:

1 like

Mijn vriend is ook maagd maar ik vind hem echt totaal niet passend in de beschrijving van een maagd. Hij is juist heel easy-going, details zijn niet belangrijk als het grote plaatje maar redelijk klopt, niet analyserend maar gewoon doen en wel zien hoe het uitpakt, etc. Ik vind het echt stom haha dat ik hem er totaal niet in herken.

Mijn vriend is ook maagd en ik herken 'm er ook niet 100% in! Hij is niet perfectionistisch en geeft ook niet om details. Hij is niet ijverig en (sorry haha, maar dit weet hij zelf ook) ook niet heel intelligent, wel praktisch ingesteld. Hij is ook echt niet netjes want hij laat alles achter z’n kont aan slingeren.
Wel is hij vastberaden en weet hij wat hij wil, hij kan bv. ook op vrije dagen nog gaan zitten werken terwijl dat niet nodig is.

1 like

Pfff hier ook een maagd en ik word gek van mijn perfectionisme haha! Hoge standaard geldt vooral voor mezelf.

2 likes

Ik vind maagden heel erg aantrekkelijk haha, is ook echt mijn tegenpool, maar ik vind ze juist zo aantrekkelijk omdat ze zo anders zijn. Dat zijn dan kwaliteiten die ik niet heb en die ik waardeer in mensen. Dit doet mij denken aan dat ik een Slytherin ben, niet omdat ik ambitieus en vastberaden ben, maar omdat ik dat wil zijn :thinking:

Ik ben op zo’n site aan het kijken voor mijn ascendant en moon sign. Maar kan iemand me uitleggen wat dat precies inhoudt en hoe ik dat moet zien?

Ik ben ook maagd. Kan het heel goed vinden met vissen en tweelingen maar word steeds verliefd op schorpioenen :grin:.

In vind op verschillende sites zo veel info over waarmee een kreeft wel of niet mee samen kan dat ik door de bomen het bos niet meer zie :sweat_smile:

1 like

Oeps sorry even helemaal over het hoofd gezien! Toch bedankt!:blush:

1 like

Haha ik ben 2x leeuw (die rising sign berekening doet het niet, ligt misschien aan mn telefoon). Maar ik herken me totaal niet in de omschrijving van leeuw

sorry als het al 100x gezegd is maar hoe zit dat met die youtube filmpjes? Welke kan je het beste bekijken en kies je dan iets van je eigen sterrenbeeld?

dank! ik ga eens even kijken

en oja ik ben kreeft dus ik moet wel even goed kijken welke ik kies, gevoelig typje hier he :joy:

Ik ben ook kreeft en ik heb die van Estelle gekeken, die was redelijk positief voor juni :star_struck:

Ik ga vanavond naar een vriendin waarmee ik ook over spirituele dingen praat. Zij heeft ook reiki behandelingen en één keer heeft ze een chakra laten openen. Ik vind dat zo interessant! Dus vanavond lekker kletsen met thee over dit soort onderwerpen.

3 likes