Spiritueel topic

Ik heb vroeger wel eens een hele uitgebreide horoscoop laten maken, omdat ik toen niet lekker in mijn vel zat en niet wist welke studie ik moest kiezen. Mijn moeder is nogal into die dingen dus ze nam mij toen mee naar een astroloog. Ik ben dus leeuw, maar mijn ascendant is steenbok en daarom is mijn persoonlijkheid heel tegenstrijdig. Het zou volgens haar daardoor kunnen komen dat ik vaak struggles heb met mezelf.

Verder zei ze dat het niet uitmaakte wat ik ging studeren en dat ik later iets met kinderen zou gaan doen. Ik heb een hekel aan kinderen.

3 likes

Nog een toevoeging: ik ben dus best wel ‘spiritueel’/alternatief opgevoed, omdat mijn moeder daar helemaal fan van is. Ik heb reikicursussen gevolgd, naar homeopatische artsen gegaan, had edelstenen op mijn kamer en om mijn nek en wist daar alles van, had new age kinderboeken, heb spreekbeurten gedaan over aura’s, enz. enz. enz.

Ik vond het superinteressant, maar mijn vader moest er niks van weten. Dat vond ik altijd heel lastig, omdat ik er altijd een beetje tussenin zat. En hoe ouder ik werd, hoe kritischer ik werd en hoe meer ik naar mijn vader toe trok. Ik ben nu heel sceptisch eigenlijk, maar heb er nog steeds wel wat mee, omdat ik dat zo heb meegekregen van mijn moeder.

1 like

Ik ben kreeft, maar herken me er helemaal niet in (nooit gedaan ook). Herken mezelf veel meer in tweeling en dat is mijn moon sign!

1 like

Door dit topic heb ik ook de filmpjes van Elisa Jane ontdekt, wat is zij leuk! Ik vond alle andere filmpjes zo vaag, ze zeggen allemaal dingen die je op meerdere manieren kunt interpreteren, zij zegt in de mijne van deze maand gewoon “something is fucking with your head” met dat lekkere accent van d’r :joy:

En mijn ascendant is trouwens Schorpioen en ik heb de maan in Stier, dat verklaart al een hoop meer dan alleen Ram als sterrenbeeld, haha

1 like

Voor wie geïnteresseerd is in aromatherapie: Bij Holland & Barrett (voorheen de Tuinen) zijn nu veel essentiële oliën voor de halve prijs en online is nu tijdelijk gratis verzenden! Ik heb er weer een paar bijgekocht voor mijn collectie :sweat_smile:. Ik gebruik de oliën zelf altijd in een diffuser, maar je kunt ze voor veel meer dingen gebruiken bijv. in bad of een paar druppels door een neutrale massageolie.
Vooral de lavendel gebruik ik vaak om beter te kunnen slapen.

1 like

Volgens onze sterrenbeelden zouden we dus best wel op elkaar moeten lijken, aangezien alleen onze maan verschillend is. Ben benieuwd of dat echt zo is.

1 like

Ik gebruik ook essentiële oliën! Ik koop ze op internet bij Edens Garden. Lavendel helpt bij mij ook met slapen, evenals ylang ylang :star_struck:

2 likes

Ik heb ook de Antistress en Dream gekocht!

Jeej maar 26 euro in totaal voor 6 stuks kwijt in plaats van 52 euro :grin:

1 like

Daar weet ik het niet van inderdaad! Ik kijk wel altijd naar de ingrediënten en van de losse ingrediënten weet ik meestal wel hoe ze ruiken. Lees ook veel reviews. Maar soms gebruik ik de blends ook bijvoorbeeld voor mijn imuumsysteem, zoals de blend Guardian en als ik merk dat het helpt, geef ik minder om de geur. Guardian vind ik bijvoorbeeld in de zomer niet lekker maar in de winter wel. :smile:

2 likes

Ik ben er ook super enthousiast over! Ik zat eerst bij doTerra, maar die zijn echt heel duur en Edens Garden is dezelfde kwaliteit en de oliën ruiken precies hetzelfde :slight_smile:

2 likes

Superinteressant topic! Blij met de tip van Edens Garden, ik heb een tijdje geleden een workshop gevolgd over essentiële oliën en dat vond ik echt interessant maar dat ging wel echt over doTerra - interessant te horen dat deze van dezelfde kwaliteit zijn!

Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met een medium of zelf ooit contact gelegd met een overledene? Een tijdje geleden was ik erg bezig met een al jaren geleden overleden kennis, en eigenlijk zou ik wel willen weten of hij soms in de buurt is. Af en toe denk ik het te voelen maar dan vraag ik me ook weer af of het niet tussen mijn oren zit…

1 like

Leuk topic! Ik begin ook steeds meer into sterrenbeelden te raken, kan helemaal verdwalen tussen alle YouTube filmpjes. Bedankt voor de tip @Jeg van Elisa Jane tarot, vind haar echt chill om te kijken nu. Ik vind zelf de video’s van Barbara Goldsmith ook fijn om te kijken (gewoon horoscoop, geen tarot). Vind haar wel een leuk geinig mens en ze legt dingen chill en duidelijk uit.

Ik ben zelf trouwens stier (sun), leeuw (moon) en kreeft (rising), en herken me vooral echt volledig in stier. In leeuw en kreeft eigenlijk vrijwel niet.

1 like

Ohhh wat leuk die site!

Ik heb net die “love chart” gedaan en wow ook zoveel herkenbare dingen daarin! Echt gewoon precies wat idd de ‘valkuilen’ zijn enzo. Maar de positieve dingen zijn echt heel mooi en hopelijk klopt dat haha:

Samenvatting


echt bijzonder!!

2 likes

Ja vraag ik me ook wel af, alleen is je maan toch zeg maar “wie je echt bent”? En je ascendant hoe anderen je zien en je zon waar je naar moet streven als ik het goed begrepen heb. Dus zou best kunnen dat wij gewoon heel verschillend zijn! (en je hebt natuurlijk sowieso je eigen karakter/persoonlijkheid los van sterrenbeeld)

Ik ben laatst naar de spirituele beurs geweest, en liet een tarot kaart lezing doen. En die man had gewoon gelijk met alles het was echt eng. Ook geloof ik dat mijn oma mij heeft geprobeerd te bereiken na haar overlijden op verschillende manieren. Verder kijk ik regelmatig tarot kaart lezingen op YouTube en geloof ik in sterrenbeelden

5 likes

Ahh ja ik vind vorige levens ook zo interessant. Interessant ook die soort van flash backs die je omschrijft. Hoe weet je dat ze uit een vorig leven zijn?
Als ik een keertje ben geweest laat ik het weten. Ik ben nog een beetje aan het zoeken in alle opties.

Ben even op aanraden van hier Elisa Jane aan het kijken voor Gemini 15 mei - 30 mei waarin ze zegt dat je je alleen voelt en je in een eenzijdige situatie zit waarin de persoon niet terug van je houdt/een ander boven jou kiest, waar die persoon meerdere vrouwen “heeft”. Dat je weg moet gaan van mensen die je onstabiel maken.
En dat is helemaal waar geweest :eek: … is echt de situatie waarin ik met mijn exscharrel (die een vriendin heeft) zat waarbij hij niet voor mij wou kiezen etc. Ik heb er een punt achter gezet en nu vooral omdat ze dit zegt, voelt het nog meer als een juiste beslissing aan haha.

Ook zegt ze dat “we’ve lost our spark” en dat je risico’s moet nemen. En zo heb ik me ook gevoeld (en nu nog steeds) met m’n studie en heb ik beslist dat ik het wat rustiger ga aandoen met m’n studie om meer tijd voor mezelf te hebben. En dat jaar extra studeren, die beslissing, voelde heel erg aan als een risico nemen.

Ik weet niet zo goed of ik er echt in geloof aangezien het zo algemeen is allemaal maar wat ze allemaal zei, klopte grotendeels wel voor me!

Alles wat hij zei over mijn leven en dat van mijn zus en moeder klopte zo ontzettend erg. Het was echt bizar. En vlak nadat mijn oma is overleden gebeurden er echt hele rare dingen. Zoals dat ik haar oude koekjesdoos open deed na er nooit meer naar omgekeken te hebben, en toen zat er 1 koekje in. En ik dronk altijd thee bij haar met een koekje dus dat was echt freaky. En ook dat ik de PowerPoint voor haar begrafenis aan het maken was en dat het precies uit kwam met de muziek daar kreeg ik toen echt kippenvel van. Want hoe de fuck gebeurde dat in een PowerPoint? Haha

1 like

Waarom ontdek ik dit topic nu pas? :astonished:

Ik had tot twee dagen geleden nog nooit van Moon en ascendant gehoord maar beide zijn dus weegschaal (Libra) bij mij en m’n Zodiac is boogschutter.

Zo interessant, nu klopt het gewoon helemaal omdat ik me nooit 100% kon herkennen in boogschutter maar zowel mijn Moon en ascendant zijn dus weegschaal dus dat verklaart een hoop.

Er is echt een nieuwe wereld voor me geopend haha. Nu wil ik vanalles lezen over Libra’s.

Ik denk trouwens dat ik een personal Reading wil laten doen door Elisa Jane. Maar vind het stiekem toch ook wel een beetje eng en confronterend omdat ze nu al heel veel dingen zei die juist waren maar die ik eigenlijk niet wil accepteren ofzo. Nu probeer ik het weg te wuiven door de zeggen ‘het is een algemeen YouTube filmpje, wat weet zij er nou van’ (terwijl ik weet dat ze gelijk heeft) maar bij een personal reading heb ik dus eigenlijk geen excuusjes haha.

Mijn moeder is ooit naar een toekomstvoorspeller gegaan en heel veel dingen kwamen wel uit. Ze liet ook een keer mijn foto zien en toen werd er gezegd dat mijn toenmalige relatie zou uitgaan (is gebeurd), dat ik ‘overseas’ zou verhuizen (daar ben ik nu mee bezig) en dat ik rijk zou worden (dit is helaas nog niet gebeurd hahahahaha kleine biecht: sinds die voorspelling heb ik best vaak meegedaan aan loterijen omdat ik er van overtuigd was dat ik zo rijk zou worden omdat ik in een reisbureau werkte dus wist dat het zo niet zou gebeuren).

Heb op het vorige forum ook verteld over mijn ervaring vorig jaar met hypnose en teruggaan naar vorige levens en dat was ook heel interessant. Ben er zo ook achtergekomen waarom ik sommige fobieën heb. Ik zet anders in een spoiler kort de ervaring want denk dat de meeste het misschien al gelezen hebben toen:

Samenvatting

Ik heb dus angst voor overgeven en ook voor ernstig zieke/dode mensen (ziekenhuizen vermijd ik dus) en muizen/ratten.

Eerst was ik ergens op een heel oud plein nadat ik mijn moeder ergens kwijtraakte, dit speelde zich af rond 1900 en ik was ongeveer 11, dit was tijdens een epidemie en toen ik daar dus alleen stond lagen om me heen stapels lichamen (die er net lagen maar sommigen al een paar dagen) en ook mensen die eigenlijk gewoon aan het sterven waren. Het was zo naar om te zien en ik voelde me zo bang en alleen en wist niet wat ik moest doen en ik wilde gewoon naar m’n moeder toe. Er liepen vanwege die lichamen ook heel veel ratten rond overal en vond dat zo vies en eng. Begon toen heel hard te huilen en toen kwam er gelukkig wel iemand die me wegnam uit die situatie.

Daarna was ik iets ouder en was ik van huis weggelopen. Ik stond ergens alleen op straat en voelde me helemaal niet goed toen ik plots moest overgeven. Mensen om me heen lachten me uit en ik schaamde me zo en was in paniek omdat ik niet wist wat ik moest doen. Ben toen ook weer naar huis gegaan. Het gekke is dus dat mijn angst voor overgeven er eigenlijk enkel is als ik alleen ben en ver van huis. Het verklaart voor mij dus wel veel.

Als laatste was ik een stuk ouder en lag ik toen in een bed op zolder met mijn twee dochters naast me terwijl de dokter hen zei dat het niet lang meer zou duren. Een paar minuten later blies ik m’n laatste adem en voelde ik gewoon pure kalmte en rust. Een heel fijn gevoel eigenlijk. De hypnotiseur vroeg ook wat mijn naam was en toen antwoordde ik meteen Elizabeth, ik hoorde mezelf dat zeggen en dacht heh hoe kom ik daar nou bij? Dat kwam gewoon uit m’n mond zonder na te denken, heel freaky.

Ik ben een paar keer onder hypnose geweest en iedere keer voelde ik me daarna zó goed. Zou het zo weer doen puur voor dat gevoel.

Dat was het haha, sorry voor deze lange post!

8 likes

Hoe doen ze dat, hypnotiseren? Val je soort van in slaap of blijf je bewust? Vind je verhaal wel fascinerend