Sportieve doelen voor 2019

Ik wil het buik- en armdeel van dit filmpje kunnen overleven. Nu stop ik daar steeds tussendoor omdat het me gewoon niet lukt om het vol te houden:

Blogilates

https://www.youtube.com/watch?v=-SN-TQDqWXU&list=PLk7P7cWZb95O_F7glcb55WgHSYkhNh8-X&index=2&t=0s

en sowieso mezelf sterker maken met pilates.

  • 5 km sneller gaan lopen, in 30 min.
  • Een keer 10 km lopen?
  • En vrij specifiek: met wedstrijddansen promoveren naar de volgende klasse
5 likes


Ik heb deze foto gepost in het CrossFit topic, staan niet alleen CF doelen op maar ook de 1/4 marathon.
Denk dat deze allemaal wel haalbaar zijn :hugs:

6 likes

Tijdens yogalessen de ‘als je voelt dat je meer ruimte hebt’ varianten van oefeningen doen ipv ‘en anders op de grond blijven liggen met een been omhoog’ versie voor slappe baby’s zoals ik.

6 likes

Ik wil vooral een betere coach worden en ook minstens een keer per week tijd vrijmaken voor yoga.
Verder hoop ik voor altijd af te geraken van mijn rugblessure en eindelijk eens op mijn handen te leren lopen

2 likes

Oeh da’s een goede, dan ga ik voor een losse handstand vasthouden!

2 likes
  • Vetpercentage naar 20%
  • Regelmatig sporten (min 3x pw)
  • 120kg hip thrust
  • Leniger worden, ben nu echt een stijve hark :tired_face:

Doel in 2018 was regelmatig sporten. Over het algemeen ging dat redelijk goed met af en toe een korte periode dat ik helemaal niet ging. Die perioden wil ik voor 2019 verminderen!

2 likes

Ik had geen specifieke doelen voor 2018 eigenlijk. Ja, 5 medailles scoren, maar dat is helaas niet gelukt. Voor 2019:

  • Ik wil eindelijk naar de 10k, ik ben altijd blijven steken op de 6, 7 kilometer, en dan raak ik weer gedemotiveerd en hou ik op. Tijd om eens door te zetten.
  • Leniger worden
  • Kijken naar de mogelijkheden om mijn oude sport weer op te pakken. Ik mis het zo, maar fysiek en logistiek weet ik niet of het gaat lukken.
1 like

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, maar misschien ‘inspireert’ jullie dit ook. Ik ben laatst begonnen aan 30 days of yoga, 30 dagen lang elke dag een yoga ‘work out’. De meeste dagen zijn maar 20-25 minuten, soms een uitschieter van 30 of juist van 15 en het is heeel chill vind ik zelf. Ik ben totaal niet spiritueel ofzo, ik doe het vooral omdat ik iets wil hebben wat ik af kan maken en om een beetje leniger te worden. En het helpt! Na zo’n 10 dagen kan ik eindelijk m’n tenen aanraken zonder m’n benen te buigen haha. Zij zelf is ook heel motiverend en fijn, elke keer als ik denk ‘dit kan ik echt niet’ heeft zij iets positiefs te zeggen.

7 likes

Als iemand die nooit sport heb ik een heel simpel doel: wel sporten. Ik deed al veel dingen voor de lol, zoals fietsen en zwemmen, maar nooit met een doel.

Mijn doelen zijn:

  • Conditie opbouwen
  • Meer armspieren kweken
  • Mijn taille en kont strakker trainen
3 likes

Ik sport pas sinds kort (weer) en doe yoga voor het eerst nu, dus daar heb ik niet heel specifieke doelen voor. Ik wil het vooral volhouden om het hele jaar minstens één maar liever twee keer per week te gaan. Wat houdingen betreft doe ik het nog te kort om zicht te hebben op wat haalbaar is of wat ik überhaupt wil.

Wat hoopdance betreft wil ik leren schouderhoepelen en wedgies, chest pops en een aantal tosses leren. Daarnaast wil ik beginnen met paalfitness als ik dat financiëel red.

1 like

@littlenumbers Jun, ga donderdag hopelijk voor het eerst lopen… Weet nog niet wat, maar wellicht 1 min rennen en 2 min hardlopen en dat herhalen. Pfffft. Rotterdam is volgens mij wel heel gaaf om te lopen, zitten daar veel bruggen in? Heb je vast geoefend dit weekend haha.

@anon79778179 Hahaha en dat terwijl het daarvoor nog stortte van de regen en we een half uur moesten wachten. Volgende keer zeggen we hoi!

2 likes

Leuk topic dit!
Ik weet niet of ik afgelopen jaar doelen had, ga ze voor komend jaar opschrijven.

  • 16 km (dam tot dam) lopen
  • in okt halve marathon in a’dam lijkt me een mooi vervolgdoel
  • 10km binnen 55 minuten
  • ik heb laatst een springtouw gekocht, maar nog niet gebruikt, dat maar eens gaan doen
3 likes

10 km lopen in mei (Golden Ten in Delft) vanaf januari gericht trainen. Heb er zin in!

1 like

Fijn topic dit, succes allemaal met alle doelen!

Ik wil in ieder geval 1 x per week groepsles Bodypump blijven volgen, maar wil liever naar 2x per week. En dan hopelijk daarnaast nog fitness, maar eerst de groepslessen verder opbouwen.

  • 5 tot 10 kilo
  • 2/3 x per week sporten
  • ik wil echt eens een beetje meer een fitgirl zijn, al is het maar dat ik tegen mezelf kan zeggen dat het mij gelukt is en ik alles kan, als ik er maar voor ga. Heb namelijk nogal moeite met mijzelf disciplineren als het om sporten gaat en wil dat gevecht in de basis verslaan.
2 likes

Ik sport zo goed als niet en loop alleen in de zomer een 5km in het Amsterdamse bos waar ik dit jaar zelfs niet voor getraind heb.

Dus ik wil heel graag gewoon meer aan sport doen. Ik wil geen sportschool abonnement, dat vind ik nog een te grote stap, maar ik wil wel twee keer per week hardlopen oppakken en het liefst ook 10000 stappen per dag lopen.

1 like

Ik heb het afgelopen jaar (en de jaren daarvoor) 3 tot 4x per week gesport. Het komende jaar wil ik hier niet zo krampachtig aan vasthouden want ik voelde me ‘schuldig’ indien ik 1x niet kon of ging. Ik heb zelfs geprobeerd om elke dag te sporten?

Ik wil nu focussen op een andere beweging, bijvoorbeeld vaker fietsen of wandelen als vervoer. En een nieuwe sportschool vinden waar ik een groepsles kan volgen. Indien ik een leuke les tegenkom, wil ik die wel wekelijks volgen. Alleen zonder de verplichting!

Beetje zweverig ;p

4 likes

Ja ik moet zeggen dat 70kg deadliften me op zich prima afgaat dus denk dat 100 voor beide niet tegelijk gaat gebeuren :yum: squatten kan ik 60 ook maar net met heel veel moeite, kracht en concentratie. Maar ben pas met deadliften begonnen dus wil eerst goed op mn vorm letten voordat ik echt hoog ga

1 like

Op werk niet meer met de lift… Telt dat?

7 likes

ben een tijdje in t buitenland volgend jaar, maar daarna mn eerste marathon lopen in het najaar en hopelijk een stuk sneller op de 5km worden [sub 20 is toch wel een groot doel voor binnen twee jaar]
en bij de atletiek lid worden! Verder niet specifiek krachttrainingsdoelen…

1 like

Op welke verdieping zit je? :biggrin: