Stel hier je persoonlijke vraag #3

Maar rolluiken hebben Belgen toch ook beneden? Boven kan ik nog wel inkomen. Slaap zelf ook het liefst in een pikdonkere kamer.

Ik bedoelde zowel boven als beneden. En dat ik het beeld had dat Belgen ook die van beneden vaak dicht hebben zitten. Terugkomend op wat ik eerder zei, volgens mij is het niet zozeer een verkeerd stereotype dat hier heerst. Herinner me ineens weer dat we dat ook regelmatig benoemd hebben in de auto als we door Belgiƫ reden omdat dat zo opvallend was. Hmm.

CafetiĆØre en een mokkapotje. Dus geen elektrische machine eigenlijk. :stuck_out_tongue: Ja soms de waterkoker.

2 likes

Ja ā€˜s avonds trek ik de gordijnen dicht als het donker wordt. Als de zon te fel naar binnenschijnt trekken Nederlanders doorgaans het zonnescherm ervoor.

1 like

Heb jij doelen in het leven. Over het algemeen
sommige mensen hebben echt superduidelijke doelen in het leven. ā€˜dit wil ik worden’ of ā€˜als ik dit heb bereikt, heb ik het’.
ik heb zulke doelen niet. ik kreeg die vraag laatst in een gesprek en ik kon niks bedenken omg… niet eens iets van ā€˜ja ik wil kinderen ofzo’
dus… jullie?

• ja
  • nee

0 stemmers

1 like

Ik laat het elk jaar doen en ik ben er dan meestal om 09.00 uur en ga dan vaak pas om 17.00 de deur uit. Ik hoorde van die meiden dat ze bij mensen met kroes/dik haar echt tot 20.00 uur bezig zijn soms en dan blijven ze dus gewoon langer. In zulke gevallen betalen die mensen ook wel €600/€700

1 like

Meer olijven voor de Kalamata-liefhebbers!

3 likes

In Duitsland zijn ook genoeg rolluiken.

1 like

Ik zou rolluiken heel fijn vinden trouwens, in de zomer lekker dicht als de zon er vol op staat en een koel huis houden haha.

@Eddie Ik doe zelf wel 's avonds de jaloezieƫn dicht, maar ik loop vaak 's avonds nog een rondje en het valt me op dat veel mensen hun gordijnen open houden als het donker is en dus vol in het zicht zitten.

1 like

Ik vind een kwart heel erg veel. Komt denk ik doordat ik in mijn leven nog nooit te maken heb gehad met depressiviteit in mijn omgeving (vrienden, familie, klasgenootjes). Dit cijfer weerspiegelt voor mij een andere werkelijkheid die ik niet ken.

3 likes

Voortzetting van de discussie Stel hier je persoonlijke vraag #2:
@Zemraluani

Een IQ boven de 130 noemen ze een begaafd IQ. Om vast te kunnen stellen of iemand hoogbegaafd is moet je breder onderzoek doen (ik doe dit zelf niet) en wordt er ook gekeken naar creatieviteit, abstract denken etc.

4 likes

Help me deze discussie te beƫindigen. Hoe spreek jij het woord chips uit? En dan hebben we het over de aardappelschijfjes, geen technische dingen

• Sjips
  • Tjips
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Hierop inhakend:

Praat jij over chips in enkelvoud of meervoud? Dus zou jij zeggen…

• Er zijn nog chips
  • Er is nog chips

0 stemmers

Ja ik heb hetzelfde. Ik kan me gewoon echt niet inbeelden dat mensen in mijn omgeving hier ja op zouden stemmen. Maar misschien zijn wij naĆÆef?

Het kwam weleens voorbij in een rondje ā€˜never have I ever’. Maar echt serieus erover praten heb ik nooit gedaan, nee. Dus het zou best kunnen dat ik het verkeerd inschat.

1 like

Nee exact dat was ook m’n punt, haha. Meer om aan te tonen hoe weinig ik hiermee bezig ben (soort omg op mezelf dus).

Ik heb wel een vriendin die last heeft van depressies trouwens, dat is ook wel heel nieuw voor me en ik vind het ook lastig om me daarin in te leven.

Vooral tijdens de feestdagen vind ik dit genieten. Lekker kijken hoe lelijk iedereen zn huis heeft versierd

7 likes

Ik denk niet dat 25% echt op dit moment de knop in wil drukken, of dagelijks wakker wordt met het idee ā€˜had ik maar zo’n knop’.

Meer dat er momenten zijn geweest waarop je er wel op had gedrukt.

4 likes

@anon65426728 ja zo heb ik hem ook gelezen

1 like

Lastig wat ik moet invullen. Ik ga thuis hangen, vrienden komen hierheen maar ook andere mensen komen hierheen (gewoon bezoek omdat we open zijn op zaterdagavond) en er spelen drie bandjes hier vanavond haha.

1 like