@HvO ik denk dat niet, ik denk wel dat je bij je kind van 16 zou denken âah joh, geef hem/haar één drankje, dat kan geen kwaadâ, terwijl het juist wĂ©l kwaad kan. Dat zit me dan dwars. En het is niet mijn kind, dus je zou denken kan mij het schelen, maar als andere ouders een stuk losser zijn en je wilt zelf de verstandige ouder/die handelt naar de wet etc zijn, dan vrees ik toch dat je het moeilijker hebt dan wanneer alle ouders een front zouden vormen. Je normaliseert het. En wat als mijn kind dan op een feestje van jouw kind is, en je biedt hem/haar ook een drankje aan. Ik zou dat als ouder heel lastig vinden.
@Tom_Riddle Mijn ouders stonden/staan heel negatief tegenover roken, en ik weet zeker dat als dat niet zo was geweest ik meer had gerookt. Je steekt dan toch misschien een sigaret in hun buurt aan en ik durf dat tot op heden nog steeds niet. En soms als ik daar over nadenk vind ik het stom, hallo al die oordelen en ik ben 30? Maar aan de andere kant snap ik elke keer ook wel weer waarom mân pa er zo op tegen is, en kan ik hem alleen maar gelijk geven. (en geef ik hem juist nu rants over dat alcohol zo slecht is, pensionadoâs drinken echt veel :p) En ik zou mezelf geen minder leuke ouder vinden door op dit gebied streng te zijn, je kan ook een âcooleâ ouder zijn zonder verdovende middelen toe te staan.