Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ik heb er laatst een heel interessant symposium over gehad met de bijzondere naam: herstel bij euthanasie.
Iedereen kan het gevoel hebben van een voltooid leven (met of zonder ziektes). Het ging bij het symposium om de hulpverlening na het afwijzen van de aanvraag.

3 likes

zet jij de wasmachine weleens aan voordat je gaat slapen?

• ja
  • nee

0 stemmers

ik durf dat niet zo goed, is dat raar?

Het zou qua veiligheid wel kunnen, maar de wasmachine staat op mijn slaapkamer, dus daar zit ik niet op te wachten haha.

4 likes

Maakt zo veel herrie

3 likes

Ik zou het wel durven, maar hij maakt nogal veel herrie die ik in mn bed hoor

1 like

Poes ligt meestal bij m’n vriend, zodra vriend 's avonds de slaapkamer binnen komt rent poes naar het bed en gaat op bed naar hem miauwen, ik overdrijf niet. Bij mij ligt ze alleen als vriend er niet is. Meestal zodra we slapen gaat ze in haar eigen mandje liggen, naast ons voeteneind. Vind dat altijd zo gezellig, als ik dan s nachts wakker word ligt poes in haar mandje te slapen, baby in haar bedje naast ons bed, en vriend naast mij in bed :smiling_face_with_three_hearts:

13 likes

Eigenlijk te weinig. Voornamelijk ervaringsgroepen omdat hulpverleners eigenlijk niet kunnen ervaren hoe het voelt om klaar te zijn met het leven.
Ik hoop dat het verder wordt ontwikkeld, ik denk namelijk dat als je aanvraag wordt afgewezen en je echt klaar bent met je leven mensen suïcide pogingen gaan doen. En dat is zowel voor de persoon als degene die het aantreft niet wenselijk.

1 like

Haha hetzelfde hier maar dan mijn vader.

Ik start volgende week met een nieuwe baan (baanA) (vrij simpel werk). Alleen nu werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor een super interessante, leerzame en uitdagende vacature(baan b) waar ik 3 maanden terug op had gesolliciteerd. Ik wil sowieso naar het sollicitatiegesprek gaan want het is echt een ‘grote mensenbaan’ Al kan het plannen van een sollicitatiegesprek wel lastig worden gezien ik 4 dagen per week ga werken bij baan A…

Stel het plannen van een sollicitatiegesprek bij baan B wordt lastig, zal ik dan;

• Eerlijk aangeven dat ik start met een nieuwe baan en daardoor beperkt beschikbaar voor het sollicitatiegesprek.
  • Niet zeggen dat ik start met een andere baan en iets probeer te regelen bij baan A, zodat ik naar het gesprek kan.
  • Anders? Namelijk…

0 stemmers

Ik ben namelijk een beetje bang dat het slecht staat dat ik zo makkelijk van baan zou switchen.

Ook start ik in september met een master. Ik weet dat ze bij baan B met tijdelijke contracten werken. Maar zal ik eerlijk aangeven dat ik tot september beschikbaar ben? En daarmee wellicht mijn kans verkleinen om de baan te krijgen?

• Eerlijk aangeven dat je in september met een master start
  • Niets zeggen over je master
  • Anders namelijk…

0 stemmers

Ze werken daar met tijdelijke contracten (6 maanden). Maar ik kan mij voorstellen dat het voor een werkgever aantrekkelijker is om personeel aan te nemen waarbij het contract verlengd kan worden.
Maar mijn voorkeur gaat ook naar het eerlijk vermelden dat ik start met een master.

Voor de werkenden, wat voor contract heb jij?

• Vast contract
  • Tijdelijk contract met uitzicht op vast
  • Tijdelijk contract zonder uitzicht op vast
  • Detacherings- of uitzendovereenkomst
  • Ik ben freelancer/zzp’er
  • Anders

0 stemmers

Huidige werkgever betaald mijn opleiding, in ruil daarvoor moet ik een x aantal jaar blijven en krijg ik zodra ik klaar ben met school een vast contract.

3 likes

Ik werk al 4 jaar voor hetzelfde bedrijf via een payroller, ik vraag me af hoe lang dit nog mag, ik dacht 5 jaar? en daarna word ik dan ontslagen geloof ik

1 like

Wij hebben een gezamelijke rekening waarvan we alles betalen. Maar we zetten daar allebei op wat we kwijt kunnen zodat we evenveel sparen iedere maand (al zijn we wel beide student dus niet dezelfde situatie) dus de bijdragen verschillen in principe wel maar daar denk ik niet echt over na.

1 like

Mijn ex heeft het altijd breder gehad dan mij, dus toen we beiden nog studeerden, stond ik er de eerste jaren heel erg op dat we beiden even veel betaalden, maar op den duur was dat niet houdbaar en betaalde mijn ex wat meer (dat vond ik vaak wel vervelend, maar hij stond er op) (we woonden niet samen trouwens).

1 like

Klopt dat je minder kosten hebt, maar uiteindelijk heeft hij een huis en jij in principe niks

Oh ik zie nu dat @quantum dat al heeft gezegd

1 like

Ja. Ik vind het extreem belangrijk om onafhankelijk te zijn, dus voor mij voelde het heel erg alsof ik hem iets verschuldigd was als ik geld van hem aannam (ook al was dat niet letterlijk het geval). Uiteindelijk ben ik daar een beetje in bijgedraaid naarmate we langer samen waren en met het argument dat ik veel van die dates zelf niet had gedaan of goedkoper (omdat ik dus in principe niet echt het geld had). Op die manier vond ik het wel naar mezelf te verantwoorden dat ik een kleiner deel betaalde (maar dus meer dan ik zelf had uitgegeven als we niet samen waren geweest) en hij ook iets meer dan hij alleen had uitgegeven (zijn deel + een stukje van mijn deel) (ik weet niet of dit duidelijk uitgelegd is, haha).

In jullie geval vind ik het wel een belangrijk punt dat hij ook nog thuis woont. Hij heeft het dan echt wel duidelijk breder dan jij en mag dan ook wel wat meer betalen, vind ik. Dat hij spaart voor een huis, vind ik dan cru gezegd niet jouw probleem. Het mag dan in de toekomst wel de bedoeling zijn dat jullie daar samen in gaan wonen, maar het blijft zijn huis (ook al spreek je over “ons huis”). Ik vind niet dat het de bedoeling zou moeten zijn dat jij je in bochten wringt om de helft van jullie dates te betalen, terwijl hij lekker duizenden euro’s kan sparen.

4 likes

Soms!

Ja, inderdaad! Als je een huis afbetaalt, bouw je tegelijk wel iets op. Terwijl dat bij boodschappen of andere lasten helemaal niet het geval is. Daar moet je zeker rekening mee houden als je intrekt bij een partner met een eigen huis. Ik zou het nóóit zo regelen dat mijn partner de lening afbetaalt en ik de andere uitgaven volledig op mij neem.

4 likes

Aanvragen mag altijd, of het uitgevoerd gaat worden moeten de betrokken artsen beslissen. En dan gewoon volgens dezelfde maatstaven als voor niet-gedetineerden.