Huidige werkgever betaald mijn opleiding, in ruil daarvoor moet ik een x aantal jaar blijven en krijg ik zodra ik klaar ben met school een vast contract.
Ik werk al 4 jaar voor hetzelfde bedrijf via een payroller, ik vraag me af hoe lang dit nog mag, ik dacht 5 jaar? en daarna word ik dan ontslagen geloof ik
Wij hebben een gezamelijke rekening waarvan we alles betalen. Maar we zetten daar allebei op wat we kwijt kunnen zodat we evenveel sparen iedere maand (al zijn we wel beide student dus niet dezelfde situatie) dus de bijdragen verschillen in principe wel maar daar denk ik niet echt over na.
Mijn ex heeft het altijd breder gehad dan mij, dus toen we beiden nog studeerden, stond ik er de eerste jaren heel erg op dat we beiden even veel betaalden, maar op den duur was dat niet houdbaar en betaalde mijn ex wat meer (dat vond ik vaak wel vervelend, maar hij stond er op) (we woonden niet samen trouwens).
Klopt dat je minder kosten hebt, maar uiteindelijk heeft hij een huis en jij in principe niks
Oh ik zie nu dat @quantum dat al heeft gezegd
Ja. Ik vind het extreem belangrijk om onafhankelijk te zijn, dus voor mij voelde het heel erg alsof ik hem iets verschuldigd was als ik geld van hem aannam (ook al was dat niet letterlijk het geval). Uiteindelijk ben ik daar een beetje in bijgedraaid naarmate we langer samen waren en met het argument dat ik veel van die dates zelf niet had gedaan of goedkoper (omdat ik dus in principe niet echt het geld had). Op die manier vond ik het wel naar mezelf te verantwoorden dat ik een kleiner deel betaalde (maar dus meer dan ik zelf had uitgegeven als we niet samen waren geweest) en hij ook iets meer dan hij alleen had uitgegeven (zijn deel + een stukje van mijn deel) (ik weet niet of dit duidelijk uitgelegd is, haha).
In jullie geval vind ik het wel een belangrijk punt dat hij ook nog thuis woont. Hij heeft het dan echt wel duidelijk breder dan jij en mag dan ook wel wat meer betalen, vind ik. Dat hij spaart voor een huis, vind ik dan cru gezegd niet jouw probleem. Het mag dan in de toekomst wel de bedoeling zijn dat jullie daar samen in gaan wonen, maar het blijft zijn huis (ook al spreek je over “ons huis”). Ik vind niet dat het de bedoeling zou moeten zijn dat jij je in bochten wringt om de helft van jullie dates te betalen, terwijl hij lekker duizenden euro’s kan sparen.
Soms!
Ja, inderdaad! Als je een huis afbetaalt, bouw je tegelijk wel iets op. Terwijl dat bij boodschappen of andere lasten helemaal niet het geval is. Daar moet je zeker rekening mee houden als je intrekt bij een partner met een eigen huis. Ik zou het nóóit zo regelen dat mijn partner de lening afbetaalt en ik de andere uitgaven volledig op mij neem.
Aanvragen mag altijd, of het uitgevoerd gaat worden moeten de betrokken artsen beslissen. En dan gewoon volgens dezelfde maatstaven als voor niet-gedetineerden.
Bij de laatste vraag: als de relatie voor de rest helemaal geweldig is zou ik er wel in blijven en kijken of de seks (weer) beter kan worden. Als er meer problemen zijn in de relatie zou het wel een meespelende factor zijn om er een punt achter te zetten.
Ik weet niet of ik een niet-monogame relatie zou willen, maar het moet ook niet per se een monogame relatie zijn. Ik sta er wel open voor om andere opties te bespreken. Ik ben extreem onafhankelijk en ik weet niet of ik uiteindelijk zal eindigen in een langdurige, stabiele, normale relatie. Het zou bijvoorbeeld best een LAT-relatie kunnen zijn of een open relatie of een andere “constructie” (wat dat dan ook moge zijn).
Ik studeer, en hij werkt al fulltime. Heeft verder niet echt vaste lasten, woont thuis. Maar we betalen 50/50. Hij wilt vaak wel trakteren maar vind dat zelf niet fijn. Voelt dan alsof ik hem iets verschuldigd ben. Maar kan het me ook veroorloven gezien mn studiootje goedkoop is, mn oiders mn studie betalen en een rijkelijk zakcentje geven en ik een prima bijbaan heb, spaar alleen wel minder dan hij natuurlijk maar goed ergens moet er een verschil zijn.
Lekker hypocriet dat ik het laatste wel ‘fashion’ vind. Oh en de eerste vind ik ook voor onder je rok/jurk
Die rode jurk zou ik wel buitenshuis dragen, zonder kant vind ik het niet zo duidelijk een nachthemd.
Ik maak geen onderscheid in de pyjama’s waarin ik naar buiten ga
Hebben jullie een iPod(s) gehad? En zo ja, welke?
Hier vind je ze allemaal:grin:
- iPod touch 6th generation
- iPod touch 5th generation
- iPod touch 4th generation
- iPod touch 3th generation
- iPod touch 2nd generation
- iPod touch
- iPod nano (7th mid 2015)
- iPod nano 7th
- iPod nano 6th
- iPod nano 5th
- iPod nano 4th
- iPod nano 3rd
- iPod nano 2nd
- iPod nano
- iPod shuffle 4th mid 2015
- iPod shuffle 4th late 2012
- iPod shuffle 4th
- iPod shuffle 3rd late 2009
- iPod shuffle 3rd
- iPod shuffle 2nd
0 stemmers
- iPod shuffle
- iPod mini 2nd
- iPod mini
- iPod classic 160GB late 2009
- iPod classic 120GB
- iPod classic
- ipod 5th generation late 2006
- iPod 5th
- iPod special edition U2
0 stemmers
Ik weet nog dat ik toen ik 12 was letterlijk droomde over het hebben van een iPod, echt zo zielig, was mijn materialistische droom en ik had echt het idee dat het me cool zou maken.
Ik gebruik mijn iPod Nano 4th nog af en toe wel eens, no shame Hij werkt gewoon goed en ik vind het soms chiller dan mijn smartphone omdat hij zo makkelijk in mijn zak past.
Ik heb elke versie van de iPad nano gehad, allemaal met heel cringy teksten gegraveerd want ik luisterde panic! At The Disco en kende drie nummers van The Beatles dus ik vond mezelf diep
(Ik had ze allemaal omdat ik per se de nieuwste wilde en die dan elk jaar vroeg voor sinterklaas ja ik was een verwend kind)
Ik heb mijn ipod nano ook heel lang nog gebruikt voor tijdens het sporten! Maarja liedjes downloaden (limewire) en itunes dat werkte eigenlijk nooit zo soepel haha. Dat synchroniseren duurde ook altijd zo lang. Spotify is wel een uitkomst:p