Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ik heb een abonnement dus heb het bedrag er niet voor betaald, maar nieuw zou mijn telefoon tussen de €800-€900 zijn.

1 like

Wat vinden jullie mooier bij een man?

• Losse boxer
  • Strakke boxer

0 stemmers

Ik snap niet waarom mensen zo’n probleem hebben met ‘beste reizigers’? Je zit in een trein dus je bent een reiziger, dus een term die iedereen aanspreekt. En als een groep mensen die zich niet identificeren als dame of heer daar blij van wordt is het toch mooi meegenomen

34 likes

Ik heb strak gekozen maar eigenlijk boeit het mij weinig.

6 likes

Inderdaad hypothetisch!!! Sorry voor de onduidelijkheid. In m’n omgeving merkte ik dat er nog steeds kritiek is op deze wijziging dus wilde even peilen hoe het hier zat

1 like

Volgens mij eigenlijk wel, want het was eerst al “dames en heren”, wat ze dus veranderd hebben. Het is niet zo dat er eerst geen oproep was en dat ze toen “reizigers” gingen zeggen en mensen daar over vielen.

Ik heb in 2017 mijn grootste droom verwezenlijkt, waar ik al jaren naartoe aan het werken was. In 2018 liep ik wat verloren, omdat ik nog niet concreet met nieuwe doelen bezig was. Nu heb ik wel steeds meer het gevoel dat ik mijn nieuwe doelen heb bepaald en weer een ‘richting’ heb voor de toekomst.

Bepalen jullie doelen voor de toekomst?

• Mijn hele leven is al bijna volledig gepland.
  • Ik heb een goed zicht op waar ik volgend jaar/over 2 jaar wil zijn.
  • Ik heb een vaag idee in welke richting ik wil gaan.
  • Ik heb geen flauw idee wat ik vanavond ga eten, laat staan dat ik weet waar ik volgend jaar zal zijn.
  • Ik heb geen specifieke toekomstdoelen, mijn leven is prima zoals het is.

0 stemmers

Wat leuk dat er al een is uitgekomen! Wil je zeggen wat dat was?

2 likes

Ik herken je verhaal en ik werd zelf vrij ongelukkig van ‘gewoon doorgaan’ zonder uiteindelijk doel. Het duurde best een tijd voor ik daar achter kwam. Afgelopen jaar heb ik de ruimte en tijd gehad om goed over mezelf na te denken en er achter gekomen wat ik graag zou willen bereiken. Dat alleen al geeft het me zo veel rust maar ook veel motivatie! (wow, powervrouwen uitspraken hier)

2 likes

Ik heb wel doelen, maar het lukt mij vaak niet ze te bereiken.

3 likes

Ik begin om 8.30, maar voel me toch vrij bezwaard om als eerste weg te gaan om 17.00. Dus maak standaard meer dan 8 uur per dag. Maargoed, het is wel een soort kantoor waarvan je weet dat bij een contract van 40 uur je er gerust meer dan 50 werkt. Als stagiar val t nog wel mee zelfs de uren die ik maak. Tel er ruim een uur reistijd bij op en ik eet nooit vroeg haha.

Ja vind ik ook! Wist niet dat volwassen mannen dat ook dragen? Afknapper wel :stuck_out_tongue:

1 like

Ik vind los heel onderbroekenmodel achtig

Edit: als in, ik heb de associatie dat de drager een onderbroekenmodel is, niet het model van de onderbroek zelf… snap je?

1 like

Ik vind dit dus zo slecht. Ik weet dat het veel gebeurt en het lijkt me ook super moeilijk daar niet in mee te gaan als iedereen er wel in meegaat. Alleen vind ik het niet gezond om je werknemers met zoveel werklast (in uren) op te zadelen en dat dan schriftelijk anders af te spreken (40u i.p.v. 50 dus bijvoorbeeld).

8 likes

Ik hoef ook niet perse iets te zien zitten. Ik vind dat juist niet mooi haha. Maar goed ik heb dan ook niet zoveel met de billen en de penis van een man haha.

3 likes

Ik ben nooit zo van de toekomstplannen maar als ik m’n vakken haal ben ik deze zomer afgestudeerd dus ik heb wel als ‘doel’ om een baan te vinden maar dat is ook gewoon een noodzakelijkheid dus weet niet of dat telt? Ik heb wel een redelijk duidelijk idee van de richting die ik op wil en ik hoop natuurlijk dat ik kan doen wat ik leuk vind, maar ik voel me niet alsof ik een ‘ambitieuze vrouw die doelen stelt’ ben, zeg maar.

1 like

Ja, heel herkenbaar wat je zegt! Ik werkte het afgelopen jaar wel en deed wel veel dingen, maar het voelde allemaal een beetje nutteloos zonder “uiteindelijk doel”.

Mooi, @Juuldie! Dat moet wel heel bijzonder zijn om zo’n groot doel te bereiken!

@Cephalopod, hoe komt dat, denk je? Of is daar geen specifieke reden voor?

@Kali, ik ben een jaar op wereldreis geweest. De jaren voor 2017 (mijn reis-jaar) stonden dus helemaal in het teken van zoveel mogelijk werken en sparen, mijn spullen sorteren/minimaliseren, de reis voorbereiden en mijn opleiding afmaken.

@Dazed, ik voel me ook niet echt een ambitieuze vrouw. Mijn doelen zijn ook niet in steen gebeiteld of enkel werk gerelateerd (er is juist geen enkel doel werk gerelateerd, haha), maar ik heb blijkbaar wel nood aan een lijst “dit wil ik gedaan hebben tegen september 2019”, “dit wil ik in 2020 bereiken”, etc. Ik heb wel gewoon gewerkt en dingen gedaan in 2018, maar het voelde een beetje stuurloos zonder langetermijnplanning.

4 likes

Oh ik vind losse juist oudemannenachtig! Mijn vriend draagt losse en moest er in het begin aan wennen, maar vind het nu wel leuk (voor zover ik er een mening over heb). Ze zitten namelijk erg lekker als chill/slaapbroekje.

Ik kleed me meestal thuis al om, maar ik zie ook mensen zich daar omkleden. Wat je zelf handiger vindt!

1 like

Ik heb op ‘moet blijven’ gestemd, maar eigenlijk passen beide opties niet bij mijn ideeën. Ik heb er absoluut geen problemen mee dat het nu zo is, en het is beter dat iedereen zich nu aangesproken kan voelen. Alleen de manier waarop dit is gedaan, en dit geldt niet alleen voor de NS maar ook voor de rest van de genderneutrale hype, vind ik niet helemaal correct.

Wat ik heel de tijd voorbij zag komen in de media was de fixatie op transgenders als aparte groep. Alsof alle transgenders man noch vrouw zijn, terwijl ik juist het omgekeerde ervaarde. (Ik heb genderissues en heb in lotgenotengroepen en - fora gezeten en mijn beste vriendin is trans.) Alsof deze mensen zich speciaal voelden en eisten dat ze met xe/xim/xer aangesproken werden. Dat is juist het laatste wat een transpersoon wil.

Mensen zoals ik - geen labeltje, ik voel me zowel geen man als vrouw - zijn er juist heel weinig en ondanks dat ik geloof in het idee dat gender een spectrum is moeten we toch oppassen met de focus op gender, omdat dit naar mijn idee ook kan komen door hoe de maatschappij is ingericht. En dat is juist weer het goede aan dit soort veranderingen, ondanks de manier waarop het gebracht is: je wordt geaccepteerd als mens en we respecteren je.

8 likes