Stel hier je persoonlijke vraag #4

Toen we elkaar ontmoetten waren we nog relatief jong en in de uitgaanstijd. Ik nam hem gewoon een keer mee, gezien voor zijn beroep dat misschien wel handig zou zijn dacht ik. Nouja 1 vriendin kon dat niet waarderen en ik dacht direct, stel je niet so aan ik moet vaak genoeg suffe lui via jou ontmoeten (zij gaat heel slecht op nieuwe mensen ontmoeten die eventueel als “apart” kunnen worden gezien). Iig, allemaal prima. Hierdoor heeft hij meer contacten kunnen leggen en het is gewoon vanaf toen zo chill gegaan. Ben bij zijn ouders thuis geweest,. Hij bij die van mij, heel vaak in hetzelfde bed geslapen. We hebben dezelfde humor. Toch heeft echt niemand gevraagd of wij iets meer hadden dan dit. Ik denk dat de meeste mensen gelukkig begrijpen dat dit pure vriendschap is. We hebben ook beide een relatie. Hij al meer dan 4 jaar. Vraag het niet aan ons of we meer zijn, want dat zijn we niet en worden we ook nooit haha.

3 likes

Oh, dat is wel heel mooi! Wij kregen echt constant die vraag, vaak met vettige knipogen of gebaren. Ik werd er gek van. Als je het 1 keer gevraagd hebt, zou dit al meer dan genoeg moeten zijn. Je zal het wel horen als het alsnog verandert (is nooit gebeurd). En toen ik een relatie kreeg, dacht ik dat het over zou zijn, maar toen ging het over jaloezie en hoe het kon dat mijn vriend daar akkoord mee was :roll_eyes:.

Mijn ex en vriend hebben beide gezegd van , “dit is oké”. Omdat ze ook wisten dat het oké was en je hebt simpelweg het recht niet om een vriendschap te verbreken. Liefde en vriendschap an sich zijn ook weer totaal verschillende dingen. Wat vervelend dat iedereen er Zo over ging zeiken bij jullie. Maar uit je bericht begrijp ik dat jullie gewoon nog steeds vrienden zijn?

Ja, inderdaad, zo is het. Mijn toenmalige vriend vond het ook meer dan prima (hij had zelf een beste vriendin, haha). Gelukkig. Ik zou ook geen relatie kunnen hebben met iemand die daarover valt :stuck_out_tongue:.

We zijn nog wel vrienden, maar helemaal niet zo close meer. We zijn uit elkaar gegroeid toen hij naar een ander land verhuisde.

1 like

Ik heb mijn amandelen laten verwijderen toen ik geen kind meer was (wel puber) en dat vond ik echt een hel. Wat een pijn, wat een pijn. Enige voordeel was dat hun onder narcose mijn neuspiercing eruit konden halen die ik zelf er niet meer uit kreeg. :rofl:

1 like

Hihi ik vind de uitspraak ‘thuis wonen’ altijd zo schattig. Je woont eigenlijk altijd thuis, maar ik begrijp dat je bedoelt bij je ouders. Zelf zeg ik het ook hoor, dan zeg ik tegen mijn date ‘ik ben nu thuis’ wanneer ik heb laten weten dat ik onderweg ben naar mijn ouders toe. Dan vraagt hij ‘bij je ouders neem ik aan?’. Best verwarrend allemaal.

On topic: Ik heb dit eigenlijk nooit meegemaakt, dus kan zelf niet antwoorden.

6 likes

Voordat we samenwoonden zagen we elkaar wel iedere dag op school! Was natuurlijk wel minder leuk dan gewoon bij elkaar thuiszitten maar het was iets. Ik bleef er vaak ook op woensdag slapen (was nog niet uit de kast bij mijn ouders en dan konden we ‘samen Idols gaan kijken’ (deden we ook wel maar was natuurlijk gewoon een stom excuus haha)) In de vakanties was het dan wel een stuk minder omdat het niet altijd uitkwam met werk en betalen voor het ov.

Ik weet niet of dit telt als nog thuis wonen (in België namelijk wel), maar mijn ex en ik studeerden allebei in een andere stad en kwamen in het weekend naar huis (zelfde geboortestad). We namen op vrijdag en zondag sowieso dezelfde trein van en naar huis, ik bleef 1 nacht bij (hem en) zijn ouders slapen in het weekend en we probeerden elkaar tijdens de week ook minimaal 1 keer te zien (dan kwam hij een nacht op mijn kot slapen of ik op zijn kot). Dus vrijdag, zaterdag, zondag en 1 avond/nacht tijdens de week.

1 like

Hahah ik noem het ook zo, als ik wil duidelijk maken dat iets niet om mijn thuis maar om thuisthuis gaat :see_no_evil:

1 like

Ik moest appendix even googlen haha, ik gebruik dat woord alleen nog maar in de context van een e-mail bijlage. Wormvormig aanhangsel is ook eigenlijk een gek woord.

3 likes

Ik ook. Mijn beste vrienden zijn mannelijk en ik vind het altijd verschrikkelijk dat iemand denkt dat er iets tussen ons is. Niet zo zeer omdat ik niet met ze geassocieerd wil worden, maar meer omdat dit juist een vriendschap kan verpesten. Ben best vaak een goede vriend verloren omdat zijn vriendin wantrouwend werd/van de omgeving steeds de vraag kreeg of ze dat niet vervelend vond dat hij zo veel met mij was. Op een gegeven moment heeft dit ook impact op je vriendschap omdat je telkens afvraagt of wat je doet wel kan ofzo, terwijl we niets fout deden. En als zijn vriendin het niet leuk vond als hij met mij was, heeft dat ook impact. Vond dat altijd zo zuur en ben er ook echt heel verdrietig over geweest meerdere malen. Zo kut dat mensen altijd moeten oordelen en dat ook moeten laten weten.

3 likes

Ik heb gestemd als seks als iets leuks, maar dat betekent niet dat ik met iedereen seks zou hebben. Ik heb niet met veel mannen seks gehad. Maar ik kan prima in een vriendschap vrijblijvend seks met iemand hebben. Maar die connectie, het diep om iemand geven heb ik wel nodig om seks met iemand te kunnen hebben. Ik zou nooit een one night stand kunnen hebben of na de eerste date al met iemand naar bed kunnen gaan. Dus enerzijds exclusief, maar niet zo exclusief dat het maar een persoon zou kunnen zijn in een romantische relatie.

4 likes

Zo noem ik juist ons eigen huis als ik iemand probeer te vertellen dat ik thuis ben haha. Bij mijn vader en stiefmoeder is het ‘thuis’ en bij mijn moeder en stiefvader ‘bij ons mam’. Zo is het voor iedereen duidelijk. Vooral toen ik net op mezelf woonde maar alsnog meer tijd door bracht in mijn geboortedorp, was ‘thuis’ vaak verwarrend. Nu we weer in ons geboorte dorp wonen hoef ik de term ‘thuisthuis’ niet meer zo vaak te gebruiken.

1 like

Ik heb dezelfde gedachtegang als jij, maar heb gestemd op dat ik het zie als iets ‘groots’. Mede dus omdat ik die connectie wel echt nodig heb en me niet snel letterlijk en figuurlijk bloot geef aan iemand.

3 likes

Hoe drinken jullie uit je flesje? De opening helemaal in je mond of meer zoals je uit een beker drinkt?

• Lippen helemaal om flesopening
  • Zoals je uit een beker drinkt

0 stemmers

Wat zout en peper vragen :stuck_out_tongue:

16 likes

Oh ik kan dus echt niet uit een flesje drinken, ik ben de (enige?) loser die haar lippen helemaal om het flesje heen doet. Gaat best vaak fout ook, vooral als ik ondertussen aan het lopen ben of in de auto zit

3 likes

Ik doe mijn lippen dus ook helemaal eromheen, en iemand zei daar dus wat over dus ik was benieuwd hoe jullie drinken. Ik kan juist niet zoals je uit een beker drinkt drinken, zeker als de fles niet doorzichtig is. Dan wordt je ineens ‘verrast’ door het water, heel irritant.

Vind wel dat je gelijk hebt eigenlijk, ga mn stem veranderen.

Was dit telefonisch of via de app/chat? Met dat laatste heb ik veel gedoe gehad. Zo veel miscommunicatie.