Ik weet om eerlijk te zijn ook niet goed wat het verschil is tussen een intolerantie en een allergie
. Vroeg het me meer af omdat ik bijna niemand kan die een allergie heeft voor voedsel, terwijl ik steeds vaker in âhet nieuwsâ dingen hoor over mensen (met name kinderen) met allergieĂ«n.
Ik was vroeger lactose-intolerant, maar daar ben ik uitgegroeid ofzo? Ik eet nu in ieder geval volop kaas, ijs e.d., maar ik vind yoghurt en melk nog wel echt vies (maar ik heb er dus geen last meer van).
Ik heb stage gelopen op een basisschool in Canada en kwam er daar achter dat 99% van de scholen peanut free zijn omdat er gemiddeld in een klas van 25, 2 kinderen een noten allergie hebben. Verbaasde mij daar zo over! Er hing daar ook standaard in elke klas een epi pen en in de supermarkt waren super veel etenswaren (veelal snacks en koeken) peanut free en dat stond er dan ook in koeienletters op.
SloveniĂ« is echt zoân aanrader!! Ljubljana is de gezelligste hoofdstad van Europa, vind ik. Toch in de zomer, toen ik er was, allemaal terrasjes e.d. Prachtige natuur ook.
@Jauregui De fabriek waar ik werk is volledig notenvrij, wij mogen zelfs geen noten meebrengen als lunch, omdat de reacties dus zo heftig zijn (en wij dragen een schort in de refter als we eten, dus de kans dat er ĂŒberhaupt iets in het product terecht komt, is al minimaal).
Dit heb ik ook. Ook nooit een oester gegeten maar ga ik ook zeker niet proberen. Ik hoef nooit meer iets uit een schelp.
Ik heb maar ja gestemd, maar wist het niet zo goed. Ik ben niet voor bepaald standaard allergie voedsel (pindaâs, zeevruchten, etc) allergisch maar ik heb wel hooikoorts en merk met sommige appels wel dat ik een behoorlijk jeukend gehemelte kan krijgen.
Risico is er inderdaad altijd, maar je kan jezelf moeilijk in quarantaine opsluiten dus een kwestie van heel goed opletten. Als er iemand pindakaas eet in de trein ga ik de coupe uit, als er een notenkraam is op de markt loop ik er met een grote boog omheen, ik zoen nooit zomaar met iemand en zit ook vrijwel nooit met mn handen aan/in mn mond voor t geval dat ik net iemand een hand heb geschud. Dat soort dingen. Pinda-vrije scholen zorgen dus wel voor een hoop geruststelling en meer veiligheid (althans zo zie ik het), maar ik vraag me af of het wel haalbaar isâŠ
Ik vroeg laatst aan een college wat hij ging eten. Toen zei hij VGA

Als ik pizza eet danâŠ
- eet ik meestal een diepvriespizza
- laat ik meestal een pizza bezorgen
- maak ik zelf een pizza
- rot op, pizza is goor
0 stemmers
Ik ben heel gepassioneerd over diepvries pizzaâs
Bij zelf pizza maken moet ook nog meestal staan maar als ik dat doe dan wis ik alle stemmen. 
Oh ja naar pizzeria gaan kan ook nog. Maar dat zie ik in dit geval dan ook maar als bezorgen.
Zelfde soort pizza haha.
Ik heb geen oven (en geen deurbel
), dus ik ga de pizza zelf halen bij een pizzeria.
Ja afhalen kan ook nog. Ik had beter moeten nadenken maar afhalen is dan ook maar bezorgen haha.
Je kan bij de meeste viszaken ook gewoon 1 oester voor nog geen 2 euro bestellen. Snijden ze m ook meteen voor je open. (Lijkt mij eventueel een fijnere plek om ziek te zijn dan het Boekenbal ofzo)
Dit is voor mij eigenlijk 33/33/33 ik eet vaak een magioni bodem, dus âzelf gemaaktâ. meestal in het weekend. Op vrijdag ofzo diepvriespizza, omdat ik dan geen zin meer heb om te koken. En op zondag als ik brak ben bestellen we vaak. Ik eet maximaal 1 pizza per week hoor haha niet vrijdag diepvries, zaterdag magioni en zondag bestellen 
Heb je ooit een boormachine gebruikt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Vandaag nog! En de afgelopen 3 weken ongeveer elke dag.
ik vond ze 10 jaar geleden veel makkelijker open te maken, met zoân trekdraadje eromheen. snap nog steeds niet waarom dit veranderd is. dat tegen elkaar in draaien werkt vaker niet dan wel. of mijn handen zijn zweterig en dan gaat het lastig. of de gaatjes zijn niet groot genoeg waardoor de twee helften gewoon aan elkaar geplakt zitten en je moet peuren met je nagel.
Wat is het langste dat je ooit dezelfde onderbroek aan hebt gehad zonder deze tussendoor om te spoelen/wassen?
- Minder dan 12 uur
- 12 - 24 uur
- 24 - 36 uur
- 36 - 48 uur
- 48 uur - 1 week
- Meer dan 1 week
0 stemmers
Poll is anoniem.
Is dit voor jou een uitzondering geweest?
- Ja, dit was een uitzondering en ik verwacht niet meer in die situatie te komen
- Ja, dit was een uitzondering, maar zou best nog eens kunnen gebeuren
- Nee, is vaker dan eens voorgekomen, maar niet heel vaak
- Nee, komt regelmatig voor
- Nee, zo lang draag ik mijn ondergoed altijd en ik denk/weet dat ik mijn ondergoed (veel) langer draag dan gemiddeld is
- Nee, zo lang draag ik mijn ondergoed altijd en ik denk dat ik mijn ondergoed zo lang draag als normaal/gemiddeld is
0 stemmers