Stel hier je persoonlijke vraag #4

Teletekst 4life

2 likes

Beiden! Love alle pindakaas.

4 likes

Oh ja dit heb ik ook van huis uit ā€˜meegekregen’ ja. Niet dat ze dat echt zo als regel vertelden, maar onbewust was het altijd wel zo. Toen ik net uit huis was ging ik ook echt los met doordeweeks allemaal ongezonde troep eten haha.
Inmiddels eet ik zelf doordeweeks geen junkfood als avondeten meer, maar wel bijna elke dag een koekje, stukje chocola of beetje chips oid. Maar wel met mate dus.

4 likes

Ik vind kokos vies in zowat alle vormen, maar kokosmakronen vind ik wel lekker!

1 like

Vroeg me al af of meer mensen dit inderdaad vanuit huis mee hebben gekregen. Had ik erbij moeten vragen haha. Ik vond het vroeger wel geweldig als ik dan bij vriendinnetjes kwam die een koekjes lade hadden ofzo woauw ik keek mn ogen uit :heart_eyes:.
Ik kan dus geen mate houden net als jou door een koekje te eten ofzo of een beetje chips. Dus ik schrap het door de week gewoon uit mn dieet en dan in het weekend eet ik wel wat!

1 like

That’s my girl! Gaat hier per week een pot doorheen :sunglasses:.

1 like

Doordeweeks bij mijn ouders inderdaad geen junkfood Ʃn altijd aan tafel eten. We kregen wel soms doordeweeks een snoepje, maar sommige van mijn vriendinnetjes hadden een hele snoeppot/snoepla en daar was ik altijd wel jaloers op. Ook doordeweeks geen frisdrank of chips.

Toen ik op kamers ben gaan wonen vond ik het eerst echt vrijheid om gewoon een hele zak snoep te kunnen eten als ik dat wilde wanneer ik dat wilde (al had dat als puber natuurlijk ook best gekund al deed ik het niet), maar inmiddels ben ik wel al weer een tijd terug bij mijn ouders regime en eet ik doordeweeks geen junkfood. Op vrijdag een pizza als ik geen zin heb om te koken en in het weekend een dag chips als ik daar zin in heb. Ik drink wel frisdrank (light) doordeweeks, in het weekend wel eens de regular versie omdat ik die eigenlijk lekkerder vind. Ik ben wel blij dat ik dit van mijn ouders heb geleerd, volgens mij blijft het je een leven bij als je als kind al hebt geleerd om redelijk gezond te eten en niet te veel.

5 likes

haha oja zo’n vaste patatdag! Die hadden wij ook niet inderdaad, maar veel vriendinnetjes wel.

Voor wat het waard is; denk dat bijna iedereen binnen een relatie wat meer weegt. Merkte inderdaad ook dat ik de neiging had om erg met mijn ex mee te eten, en dan gaat het snel!

1 like

@Damnatio ik ben ook blij dat ik het van mn ouders heb geleerd! Denk dat ik daarom ook die verdeling heb omdat dat bij ons altijd duidelijk was. Inderdaad ook geen frisdrank enzo door de week. Alhoewel denk ik wel dat de kinderen die altijd snoep etc tot hun beschikking hadden nu beter maat kunnen houden omdat het voor hun toch normaal was. Die vriendinnetjes die zo’n snoep pot hadden vonden het ook allemaal niet interessant terwijl ik bij wijze van die hele pot wel leeg kon eten haha.

Mijn ouders aten juist imo niet zo gezond/gevarieerd met elke week standaard hetzelfde:
maandag spaghetti, macaroni of lasagne
dinsdag bloemkool met kerriesaus, gekookte aardappelen en slavink, braadworst of gehaktbal
woensdag agv ovenschotel
donderdag nasi
vrijdag diepvriespizza
zaterdag patat van de snackbar
zondag unox soep met brood

Alles met (veel) vlees en weinig groenten, veel vetten en veel suikers.
El-ke week op repeat, weer exact hetzelfde.

1 like

O daar word ik echt treurig van. Nu vind ik het soms wel vervelend om te bedenken wat ik ga eten, maar liever die dagelijkse struggle dan dit.

2 likes

Jeetje dat zou ik wel snel zat worden. Vond je dat als kind vervelend of dacht je er niet over na omdat je het gewend was?

Bij mijn vriend thuis hadden ze elke zondag patat en elke maandag gebakken aardappelen + vlees. Ik at daar regelmatig mee en ik was er al heel snel klaar mee, we zijn redelijk snel overgestapt naar zaterdag bij zijn ouders en zondag bij de mijne toen.

Dit heb ik inderdaad. Wij hadden vroeger een snoepkast waar ik onbeperkt uit mocht pakken. Ik vond het alleen niet echt interessant en pakte alleen een snoepje of koekje na school. Waarschijnlijk waren er wel regels gekomen als wij er maar van bleven eten, maar zover is het noot gekomen. Ook nu eet ik eigenlijk nooit een hele chocoladereep en ligt er altijd nog wel iets in de kast, dit tot grote verbazing van al mijn vriendinnen.

2 likes

Nee, het heeft voor mij niet (direct) te maken met mensen van verschillende etnische achtergronden, maar ongetwijfeld wel met het feit dat je toch wel enkel gebaseerd op uiterlijk je keuze maakt. Het draait dan misschien niet direct om uiterlijk, maar het is op basis daarvan dat je de aannames moet maken om te kiezen wie je het liefst wil zijn, toch? Dat vind ik niet echt heel prettig.
Bij de omapoll ligt er vet dik bovenop wat er met de plaatjes bedoeld wordt (rocksteroma, kattenvrouwtje, hoarder, Frankie, etc.) en heb ik dit gevoel overigens niet, maar bij die mannenpolls wel.

Overigens til ik er zelf niet zwaar aan, zoals ik zei weet ik dat de polls in dit topic alleen positieve en leuke bedoelingen hebben en vat ik deze polls ook wel als grappig op, maar ik wilde toch mijn stem laten horen, vooral naar @anon46421473, en vooral na ze (in mijn ogen) wat snarky opmerkingen kreeg. Ik vind haar vraag niet irritant geformuleerd en ik begrijp heel goed wat ze bedoeld, dat wilde ik wel even duidelijk maken.

4 likes

Wij hadden dat ook! Ik eet dingen als pizza nog steeds in het weekend maar chips eet ik nu wel doordeweeks

1 like

Zou je met iemand zoenen die je helemaal niet leuk vindt?

• Ja
  • Nee
  • Alleen als ik dronken ben

0 stemmers

Bij ons was het thuis ook altijd hetzelfde maandag dinsdag donderdag AVG (met vlees dat mn vader altijd op zaterdag al bakte. Dat ging dan daarna de jus pan in en werd op de dag van eten alleen nog opgewarmd), woensdag nasi of macaroni en als we heel veel geluk hadden een wereldgerecht. Vrijdag meestal stamppot want dan was het vlees op (hier hadden we dan rookworst bij). Zaterdag pannenkoek en zondag patat.
Ik kan na al die jaren geen kipfilet, draadjesvlees of gehaktbal meer zien, want dat aten we altijd op de AVG dagen en die waren altijd zo droog :sob:

1 like

Ik heb ja gestemd, omdat ik dit een keer gedaan heb. Ik speelde even een hele goede wingwoman voor mijn beste vriend. Er waren 2 jongens en hij vond er eentje wel interessant, maar die vriend van hem bleef maar bij die twee staan. Dus ik had hem afgeleid door hem te zoenen, zodat mijn beste vriend en die guy konden kletsen.

Eindstand, we gingen met ze mee naar huis toe en hij wilde me weer zoenen, maar ik was ondertussen weer nuchter aan het worden en schreeuwde: NEE IK WIL NIET MET JE ZOENEN. Toen was alles ongemakkelijk en heb ik mn beste vriend achtergelaten en ben ik naar huis gefietst.

10 likes

Je oordeelt hier puur op uiterlijk en projecteert daar dan ook van alles op. Ik begrijp wel dat je daar moeite mee zou kunnen hebben. Ik heb er zelf alsnog geen probleem mee. Ik neem zo’n poll echt niet serieus en ik denk dat vrijwel niemand dat doet.

2 likes

Haha maar waarom eet je dan überhaupt AVG als je het niet lekker vindt?

5 likes