Je hebt geen idee hoeveel moeite ik had met dit woord.
Ja echt een gevalletje bommelding
Heb jij een allergie/intolerantie voor voeding(smiddelen)?
- Ja, ik heb een zware allergie voor meerdere voedingsmiddelen
- Ja, ik heb een zware allergie voor 1 voedingsmiddel
- Ja, ik heb een allergie voor meerdere voedingsmiddelen, maar niet levensbedreigend
- Ja, ik heb een allergie voor 1 voedingsmiddel, maar niet levensbedreigend
- Ja, ik heb intolerantie voor meerdere voedingsmiddelen
- Ja, ik heb intolerantie voor 1 voedingsmiddel
- Nee, ik heb (voor zover ik weet) geen allergieƫn
0 stemmers
Onder heftig versta ik dat je vrijwel zeker in het ziekenhuis belandt wanneer je iets binnenkrijgt waar je allergisch voor bent (tenzij je medicijn oid toedient). Onder intolerantie versta ik dat je ergens bijvoorbeeld een beetje buikpijn of jeuk van krijgt, wat onaangenaam is, maar niet verschrikkelijk.
Heb maar gestemd voor intolerantie voor 1 voedingsmiddel.
Ben lactoseintolerant dus is officieel geen allergie natuurlijk alleen is de pijn wel verschrikkelijk mocht ik 't wel binnenkrijgen dus vandaar de twijfel haha
Ik weet om eerlijk te zijn ook niet goed wat het verschil is tussen een intolerantie en een allergie . Vroeg het me meer af omdat ik bijna niemand kan die een allergie heeft voor voedsel, terwijl ik steeds vaker in āhet nieuwsā dingen hoor over mensen (met name kinderen) met allergieĆ«n.
Ik was vroeger lactose-intolerant, maar daar ben ik uitgegroeid ofzo? Ik eet nu in ieder geval volop kaas, ijs e.d., maar ik vind yoghurt en melk nog wel echt vies (maar ik heb er dus geen last meer van).
Ik heb stage gelopen op een basisschool in Canada en kwam er daar achter dat 99% van de scholen peanut free zijn omdat er gemiddeld in een klas van 25, 2 kinderen een noten allergie hebben. Verbaasde mij daar zo over! Er hing daar ook standaard in elke klas een epi pen en in de supermarkt waren super veel etenswaren (veelal snacks en koeken) peanut free en dat stond er dan ook in koeienletters op.
Ik ben ook ontzettend team Sloveniƫ!!!
SloveniĆ« is echt zoān aanrader!! Ljubljana is de gezelligste hoofdstad van Europa, vind ik. Toch in de zomer, toen ik er was, allemaal terrasjes e.d. Prachtige natuur ook.
@Jauregui De fabriek waar ik werk is volledig notenvrij, wij mogen zelfs geen noten meebrengen als lunch, omdat de reacties dus zo heftig zijn (en wij dragen een schort in de refter als we eten, dus de kans dat er überhaupt iets in het product terecht komt, is al minimaal).
Dit heb ik ook. Ook nooit een oester gegeten maar ga ik ook zeker niet proberen. Ik hoef nooit meer iets uit een schelp.
Ik heb maar ja gestemd, maar wist het niet zo goed. Ik ben niet voor bepaald standaard allergie voedsel (pindaās, zeevruchten, etc) allergisch maar ik heb wel hooikoorts en merk met sommige appels wel dat ik een behoorlijk jeukend gehemelte kan krijgen.
Risico is er inderdaad altijd, maar je kan jezelf moeilijk in quarantaine opsluiten dus een kwestie van heel goed opletten. Als er iemand pindakaas eet in de trein ga ik de coupe uit, als er een notenkraam is op de markt loop ik er met een grote boog omheen, ik zoen nooit zomaar met iemand en zit ook vrijwel nooit met mn handen aan/in mn mond voor t geval dat ik net iemand een hand heb geschud. Dat soort dingen. Pinda-vrije scholen zorgen dus wel voor een hoop geruststelling en meer veiligheid (althans zo zie ik het), maar ik vraag me af of het wel haalbaar isā¦
Ik vroeg laatst aan een college wat hij ging eten. Toen zei hij VGA
Als ik pizza eet danā¦
- eet ik meestal een diepvriespizza
- laat ik meestal een pizza bezorgen
- maak ik zelf een pizza
- rot op, pizza is goor
0 stemmers
Ik ben heel gepassioneerd over diepvries pizzaās
Bij zelf pizza maken moet ook nog meestal staan maar als ik dat doe dan wis ik alle stemmen.
Oh ja naar pizzeria gaan kan ook nog. Maar dat zie ik in dit geval dan ook maar als bezorgen. Zelfde soort pizza haha.
Ik heb geen oven (en geen deurbel ), dus ik ga de pizza zelf halen bij een pizzeria.
Ja afhalen kan ook nog. Ik had beter moeten nadenken maar afhalen is dan ook maar bezorgen haha.
Je kan bij de meeste viszaken ook gewoon 1 oester voor nog geen 2 euro bestellen. Snijden ze m ook meteen voor je open. (Lijkt mij eventueel een fijnere plek om ziek te zijn dan het Boekenbal ofzo)