Haha yesss eindelijk een regio die ik goed ken!
Ja, maar dit zijn inderdaad de feiten en die hoor je dus ook van mensen die gewoon weten hoe het zit. De babyboomers negeren deze feiten en denken vanuit hun eigen leven en doen alsof dat nu nog geldt en wij ons aanstellen, dus volgens hen is het zo: altijd banen, met een middelmatige baan een heel gezin kunnen onderhouden, geen diploma’s nodig, begin 20 een huis kunnen kopen zonder spaargeld en zelfs nog extra geld ‘over’ omdat je 115% kan lenen etc. (even alle babyboomers over een kam scherend natuurlijk, want er zijn er genoeg die niet zo denken)
Dit vind ik heel leuk. Ik voel mij privé heel erg verbonden aan de Zaanstreek (ook al kom ik uit Brabant).
Als ik iemand hoor met dat accent ga ik ook altijd glunderen
Ja mijn broers zijn kaal (al vanaf hun 20e zette dat in). En ik dacht dat ik mazzel had want mijn X chromosoom (waar geen kaalheid op zit) zou gelden als buffer, maar nu lijk ik toch haar te verliezen en ben ik erachter gekomen dat het toch bij vrouwen kan voorkomen. Dacht dat het besparen van kaalheid het voordeel zou zijn van vrouw zijn, maar nee :S
De mensen die het land hebben opgebouwd, hebben inmiddels grotendeels wel het loodje gelegd denk ik. De babyboomers konden weinig doen aan opbouw, die lagen in de luiers toen de oorlog voorbij was.
Ja dit is een poll naar mn hart, hier kan ik bijna alles aanvinken. Bijna overal wel eens te kermis weest
Ik heb tot mijn 13e in Ijmuiden gewoond, daarna in Haarlem en toen tussen mn 19e en 21e weer in Ijmuiden.
Ik kom er nu achter hoeveel jonge (in mijn ogen) ellegirls (ehh hoe noemen we onszelf nu) er zijn, geboortejaar 1999 woww. (en grappig, ik ben al zo’n 10/15 jaar zo’n 5 jaar ouder dan het gemiddelde, en dat geldt nog steeds).
Wat is de link dan? Of zie ik iets over het hoofd
Edit: gevonden, raar want bij de nederlandse krijg je 12 minuten de tijd en bij de engelse versie een kwartier.
Als minor de optie om naar het buitenland te gaan en toen voor Canada gekozen (wle alles zelf moeten regelen aangezien mijn school geen connectie me Canada had). Maar wil je nog meer weten? Je mag alles vragen hoor!
Ik was hier laatst naar aan het zoeken, maar ik kon nergens vinden hoe dit nou officieel zit. Overal lees ik dat gen z dus vanaf 1990-1995 ongeveer is, of is er gewoon een overlap zodat je niet per se tot een categorie behoort?
Sorry heel laat maar ik moest hier nog even op reageren. Iemand die ik ken sluit altijd haar whatsappberichtjes af met ‘M@r10e’. Is gewoon een volwassen vrouw… Ik vind dat zó verschrikkelijk hahaha
Hallo mede zaankanter
Zijn jullie deze polls al zat? Nog eentje namelijk, ben wel benieuwd haha
Waar ben jij geweest?
- Nieuwegein
- Houten
- Maarssen
- De Bilt
- Bilthoven
- Zeist
- Bunnik
- Odijk
- Harmelen
- Vianen
- Maartensdijk
- IJsselstein
- Werkhoven
- Breukelen
- Wijk bij Duurstede
0 stemmers
Luister je weleens klassieke muziek?
- Nee
- Ja
- Heel soms
- Nee, wel neoklassiek (bijv Nils Frahm, Olafur Arnalds, Einaudi, oid)
- Zowel klassiek als neoklassiek
0 stemmers
Ik vraag me dan af wie degenen zijn zulke artikelen schrijven over millenials. Babyboomers zijn inmiddels alweer met (vervroegd) pensioen. En de generatie uit de jaren ‘60 en ‘70 hebben de millenials zelf opgevoed, dus wat hebben zij nou te klagen? Zijn het gewoon generatiegenoten die het schrijven omdat het makkelijk scoren is?
Welke series heb jij vroeger gezien? (Random series die ik zelf keek haha)
- Pokemon
- Barbapapa
- Pingu
- Teletubbies
- De bende van vijf
- Wayside
- Thomas de stoomlocomotief
- Bob de Bouwer
- Jacob Dubbel
- Ed, Edd n Eddy
- Beugelbekkie
- Rocket Power
0 stemmers
Mocht jij vroeger Shin Chan kijken?
- Ja
- Nee
- Huh?
0 stemmers
En Purno de Purno?
- Ja
- Nee
- Huh???^2
0 stemmers
Oh, eeuwig eer voor de mensen die >175 hebben.
Hahaha nee Shin Chan vond mn moeder ZO’N takkeherrie, dat was verboden
Ik zat even verder te lezen hierover, maar opzich is de overlap natuurlijk wel logisch. Ik zou dan onder beide vallen en ben ook wel grotendeels opgegroeid met het internet en social media, maar gedeeltelijk ook niet.