Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ik heb mn verwarming nog niet aan gehad, maar mn huisgenoten laten hem best vaak aan en dat vind ik heel stom want we moeten al opletten met ons gasverbruik

Ja! Ik woon in een klein appartementje en ik kan ook niet fijn slapen als het ā€˜s nachts nog warm is in huis. Als ik thuis ben staat de thermostaat op 18 of 19 en als ik slaap of weg ben rond de 16/17!

Ik zet 's nachts/als ik wegga de verwarming gewoon uit. Maar wij delen de thermostaat ook met de onderbuurman en dat ding hangt op zijn verdieping dus ik verander er sowieso meestal niks aan.

Heb een dilemma. Ik mis het eerste werkcollege van een vak wegens studiereis, in dat werkcollege worden groepjes gevormd voor de eindpresentatie. De coƶrdinator mailde me dat ik in het tweede werkcollege moest proberen me aan te sluiten, als dat niet lukt zou ze me in een groepje plaatsen. Nu wil ik eigenlijk gewoon mailen of ik niet meteen in een groepje kan worden gezet omdat ik toch niemand ken die het vak volgt. Wat zouden jullie doen?

• Het tweede werkcollege afwachten
  • Mailen met de vraag of ik niet bij voorbaat bij een groepje mag worden geplaatst
  • Anders…

0 stemmers

1 like

Jeetje voel me echt iemand die slecht bezig is, maar als ik thuis ben staat mn verwarming echt standaard op 22.5 graden. Doe hem s avonds op 18 als ik ga slapen, en hij blijft dar uitstaan tot ik de volgende dag thuis kom rond 19.00, maar zelfs met de 22.5 graden heb ik het koud en zit ik met een extra vest plus extra sokken aan.

1 like

Hahaha hoor zoveel mensen over 22 graden is te warm altijd, maar het liefst zou ik mn verwarming zo rond de 23 hebben altijd hahah want heb jet nu nog steeds vaak koud.

1 like

Ja idd! Denk dat als ik een volle week later zou aansluiten (of langer als niemand me vrijwillig wilt :joy:) het juist onhandig is. Ga iig het gewoon voorstellen.

1 like

Haha, pijnlijke vraag dit. Ik geniet nu nog van mn mooie volle spaarrekening, maar over twee weken gaat dit allemaal weg als aanbetaling voor ons huis… au :confounded:

1 like

@Eddie @broodjepindakaas haha ja is ook zeker, zo! Maar lang gespaard en ik vind het ook wel lekker dat als ik mn saldo check er zo’n bedrag staat (wel veilig ofzo). Dus wat dat betreft pijnlijk om in een keer dat te zien gaan. Maar inderdaad, ik kan me bijna geen betere investering voorstellen en ben heel blij met ons toekomstige huisje! :relaxed:

3 likes

Ik vind hem wel mooi maar ik ken mezelf: ik zou hier op gaan zitten. Het ziet eruit als een krukje en ik hoef mezelf nog net niet bij het grofvuil te zetten

35 likes

Als kastje zou ik hem misschien nog wel leuk vinden (ookal past het totaal niet in m’n interieur) maar ik krijg echt een error in m’n hoofd van een prullenbak op pootjes?

10 likes

Ik vind hem wel leuk maar zou er niet veel geld voor willen betalen… Maar dat wil ik sowieso niet aan prullenbakken haha. Mijn huidige was 10 euro bij de Xenos en gaat al een paar jaar mee. :joy:

Mensen met een relatie, hebben jullie vaak ruzie?

• Ja best wel vaak
  • Ja redelijk vaak
  • Nee bijna nooit
  • Wij hebben nooit ruzie

0 stemmers

Vind je ruzie een teken van een goede relatie?

• Ja
  • Nee
  • Ligt eraan hoevaak

0 stemmers

Ik hoor wel vaker dat mensen het gek vinden dat mijn vriendin en ik nooit ruzie hebben, maar we zijn het gewoon niet vaak oneens :see_no_evil: Ik vind ruzies helemaal niet zo goed, eerder een normale discussie

Poll doet het niet maar wij hebben nooit ruzie eigenlijk. Wel irritaties, maar die worden uitgesproken en daar komt soms wel wat frustratie bij kijken maar dat zou ik geen echte ruzie noemen. Ik denk dat dat idee van ā€˜in een goede relatie heb je soms ruzie’ komt van het idee dat je je emoties niet op moet kroppen. Maar zolang je alles wat je dwarszit uit kan spreken lijkt het mij helemaal okĆ©. Daar hoeft het echt niet voor uit de hand te lopen.

Edit: oh hij doet het nu wel! Maar ja dit dus.

1 like

Ligt er denk ik aan wat je waardeert.
Ruzie is sowieso gepassioneerder dan een normale discussie, rationele, en dus spannender. Ik denk als je objectief kijkt, het beter is om geen ruzie te hebben en alles uit te praten. Maar ik ben een thrillseeker en ik heb spanning nodig, ook als ik me daardoor even helemaal kut voel. Ik kan er niet tegen als iemand geen ruzie kan maken en de hele tijd rationeel blijft, dan word ik helemaal gek.

7 likes

Ik vind de vraag nogal simpel gesteld.
Ruzie => goede relatie
Geen ruzie => geen goede relatie
Dat lijkt me nogal simplistisch. Ben het met jou eens, kunnen communiceren en bij je punt blijven is soms alleen mogelijk in een veilige relatie, maar het feit dat ruzie maken meteen duidt op een goede relatie, ehh daar gaat iets mis.

Ik vind ruzies kunnen goedmaken, uitpraten, sorry zeggen, het achter je laten en het constructief gebruiken voor de toekomst een betere indicatie of je relatie goed zit.

8 likes

Er zit nogal een verschil tussen ā€˜redelijk vaak’ en ā€˜bijna nooit’. Ik zou zeggen: af en toe, als in eens in de maand-2 maanden bekvechten we en na een pittig gesprek is het weer goed. Ik vind dat prettig in mijn relaties.

3 likes

Zo weinig stemmen voor 2 :cry: En de serie wordt alleen maar beterrrr vanaf deel 3!!!

3 likes

Haha zeker! Ik ben zelf nu bij Tower of dawn, dus nog even en ik ben door de serie heen :open_mouth: (wel pas voor de eerste keer)

Jaa de schrijfstijl verandert wel extreem tijdens de serie (en bepaalde scĆØnes worden ook veeel explicieter ineens), dus ik snap het helemaal!