Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ik heb enkel de eerste gelezen en ik vond het enorm overhyped? Heb nog wel de tweede en derde liggen hoor, geef de serie nog wel een kans. :sweat_smile:

Ik ben burgerhulpverlener, dus wordt regelmatig opgeroepen voor een reanimatie.

4 likes

Ik vind dit allemaal ruzie en eigenlijk ook gedrag dat niet okƩ is, dan hoop ik dat niemand ooit ruzie heeft. Een ruzie is voor mij een onenigheid over iets waarbij beide personen kwaad worden, maar dit niet uitten in een van bovenstaande vormen in jouw poll, en op een respectvolle manier met elkaar blijven omgaan

1 like

Maar je hebt toch niet altijd al je emoties onder controle? En als iemand iets doet wat je niet leuk vind, dan ben je daar soms och gewoon kwaad over?

3 likes

Ik heb hier ook wel eens ā€˜discussie’ over met vriendinnen, en ook hier op het forum. Want ik vind op elkaar zeuren om bijvoorbeeld het huishouden, of geĆÆrriteerd doen naar elkaar, ook ruzie. Wel een kleine ruzie, en misschien meer gedoe dan ruzie. Maar ik zou het dus wel scharen onder ruzie hebben.
Als iemand dan zegt dat hij/zij nooit ruzie heeft, dan ben ik oprecht verbaasd, want is er dan nooit onenigheid/woorden over het huishouden of de inrichting of weet ik veel, alles waarbij twee mensen een andere mening kunnen hebben, ben je nooit boos op de ander en vind je dat ander nooit stom/irritant? En dan blijkt vaak dat het antwoord ja is, en ik zou dat dan dus wel ruzie noemen. Je hebt grote ruzies en kleine ruzietjes in mijn ogen, maar het zijn beide ruzies :stuck_out_tongue:

9 likes

Oh ik had dat het aansluit bij je studie niet gelezen/meegenomen maar dat lijkt me zo evident?

Ja deze hebben wij. Verklaar me voor gek, maar hij past zo mooi bij de rest haha en ik ergerde mij zo erg aan de vorige, rond, lomp en lelijk.

1 like

Ja tuurlijk, ik vind aansluiten op je stage namelijk heel breed, hoe jij het uitlegt gaat het in mijn ervaring vaker maar het lijkt me in veel vakgebieden moeilijk om ergens stage te gaan lopen als je er verder totaal geen affiniteit mee hebt. Dat je bijvoorbeeld psychologie studeert en dan stage loopt in de machinehal van porsche.

1 like

zo interpreteerde ik het aansluiten op je studie een beetje :relaxed:

Mijn universiteit stelde geen eisen aan de stage je werd ook enkel beoordeeld op je verslag achteraf.

1 like

Ik wilde deze ook, maar hij is me toch te duur, dus heb de zwarte flat bin gekocht in de aanbieding

Ja de eerste 1 of 2 (?) heeft ze geloof ik al geschreven (of in ieder geval de eerste versie/idee) toen ze een tiener was, dus nu ik zo ver in de serie zit denk ik ook steeds: waaarom kon het verhaal niet al zo zijn aan het begin?? Het wordt echt beter en minder kinderachtig.

Edit: zie dat @Booklover al hetzelfde zei haha

2 likes

Ik mis mijn optie, ik vind het namelijk niet een teken van goed en niet een teken van slecht, maar we hebben wel vaak ruzie. Ik vind onze relatie wel super goed en daar hebben de ruzies ook wel aan bij gedragen, maar wij kunnen gewoon niet ā€˜normaal’ ruzie maken? We kunnen allebei super boos worden om iets super kleins en dan na 10min zijn we het volledig vergeten. Gaat al 10 jaar zo haha. We leren het ook niet ofzo? Verder kloppen we helemaal als stel hoor.

3 likes

Voor de mensen die hier stage lopen of stage gelopen hebben; krijgen/kregen jullie een vergoeding?

• Stagevergoeding
  • Reiskostenvergoeding
  • Ik kreeg helemaal niks

0 stemmers

Haha wauw wat voor stage was het?

weg

2 likes

750 :moneybag:

4 likes

Ik kreeg bij mijn eerste stage 600 euro per maand, was elke maand weer in shock als ik op m’n rekening keek. Helaas is het daarna alleen maar bergafwaarts gegaan en eindigde ik mijn afstudeerstage met 0 euro stagevergoeding :stuck_out_tongue:

4 likes

Zit vaak een verschil in meewerkstage en afstudeerstage toch, dat ze bij het ƩƩn meer aan je hebben dan bij het ander, dat de een meer begeleiding kost (en dus tijd/geld) dan de ander.
Ik heb nooit stage gelopen en heb daar wel van gebaald, maar als je dan 5 dagen in de week stage loopt en je krijgt er 300 euro voor… dan mag je wel een potje hebben aangelegd voor die tijd en dat had ik niet. Helaas.

Ik vind het echt stom als je helemaal niks krijgt voor een stage? Mag wel verandering in komen wat mij betreft (ongeacht MBO of HBO) want je draait toch gewoon dagen mee.

8 likes

Persoonlijk vind ik een een afstudeerstage veel waardevoller voor het bedrijf dan een meeloopstage en ik vind dat daar wel meer tegenover mag staan. Helaas gaat het er in de praktijk anders aan toe, weet eigenlijk niet waarom, tis niet dat ik met een meeloopstage meer begeleiding nodig had ofzo. Maarja je mag als student allang blij zijn dat je iets krijgt natuurlijk