Stel hier je persoonlijke vraag #4

Stel, je hebt net een prille relatie en je nieuwe lover heeft parfum-allergie. Hij/zij meent symptomen te ervaren als jij je thuis met een douchegel hebt gewassen die niet hypoallergeen is. Het gaat dus niet om het meebrengen van eigen douchegels e.d.; die laat je thuis. Hij/zij is zeer verontwaardigd (parfum-allergie, dat is gezegd!!) en verzoekt je stellig om over te stappen op een volledige lijn van hypoallergene producten die hij/zij zelf ook gebruikt. Een specifiek merkje dus. Hoe reageer je/wat denk je ervan?
(Gaat over een vriendin)

• Geen probleem, ik stap volledig over op die andere lijn
  • Ik kies zelf hypoallergene producten uit
  • Ik ga 24/7 hypoallergene producten gebruiken, ook als ik mijn partner niet zie
  • Ik laat weten dat ik zijn/haar manier van reageren onprettig vind
  • Ik zou stiekem soepel omspringen met zijn/haar wensen, aankijken hoe het loopt
  • Wat is dit, dumpen die hap
  • Anders

0 stemmers

Over het algemeen is juist met afstudeerstage meer begeleiding nodig toch? Daarom dacht ik dat daar juist minder vaak een vergoeding tegenover stond. Ik heb zelf geen ervaring met (HBO) stages dus weet er niks van.

Haha dit heb ik een meer met een exdate gehad, heel enthousiast vertelt dat ik lekker m’n beddengoed met wasverzachter had gewassen omdat het dan extra lekker rook, was je daar allergisch voor haha.

Maar om hierop in te gaan, zou het niet zo erg vinden om naar andere zeep over te stappen. Maar helemaal geen parfum (zeg maar geurtje) zou ik wel missen denk ik

1 like

Eerste jaar van onze relatie hadden mijn vriend en ik zooooo vaak ruzie. Nu bijna nooit meer.

Ik zou helemaal geen moeite hebben met overstappen want ik hecht niet veel waarde aan douchegel, shampoo of wasverzachter.

1 like

Ja dat laatste! Dus dat je enkel voor je eigen onderzoek op het kantoor zit. Opdracht kan dan vanuit hun zijn, maar jij kan het ook het bedrijf hebben gecontacteerd met een onderzoeksvoorstel.

Even lekker random tussendoor maar ik ben benieuwd of jullie weleens in je eentje een hele broccoli of bloemkool eten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja helemaal in je eentje opeten. In één keer (maar wel gesneden natuurlijk, hehe).

3 likes

Is m’n favoriete eten. Een hele bloemkool en kaassaus en dat als avondeten. Heerlijk.

4 likes

Haha makkelijk. Maar ik eet sowieso een hele grote portie groente bij m’n avondeten

1 like

Ik kreeg tijdens mijn allereerste stage (waar bedrijf en ik allebei niet echt wisten wat we met elkaar aan moesten) volgens mij 450. Daarna in dezelfde branche rond de 300 en daarna nog een stage in een branche die veel commerciëler is, dus daar had ik meer verwacht, maar kreeg ik bruto 200. En 1x kreeg ik niks.
Ik heb mbo en hbo gedaan, dus vandaar 4 stages.

Ik kan me niet echt voorstellen dat je er last van kan hebben als een ánder een bepaald parfum (in een douchegel nog wel) gebruikt? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben zelf ook allergisch voor een bepaald parfum maar alleen op mijn eigen huid.

Skeptical Skadi hehe

5 likes

Haha, guilty. Ik heb het gelijk maar even gegoogled. Schijnt wel dat als je heel allergisch bent voor parfumgrondstoffen (want niet alle parfum bestaat uit dezelfde stofjes) je ook last kunt hebben van de producten die een ander gebruikt. Als je het kan ruiken, “raakt” het je huid aan. In mijn geval is het maar één stofje dus kleine kans dat ik er last van heb als een ander het gebruikt.

1 like

Ik kreeg bij mijn laatste stage wel vergoeding maar dat was in de zorg en daar is dat normaal. Verder nooit gehad bij andere opleidingen/stages.

Welke barbaar snijdt een taart zoals op het eerste plaatje? Groetjes van de taartpolitie

55 likes

M’n bezoek zeurt vaak dat het stuk te groot is dus ik snij ‘m kleiner dan ik zou willen. Mijn taart is gewoon lekker ja, eet :face_with_symbols_over_mouth:

7 likes

Mijn verkoudheid gaat gepaard met oorpijn, dus ik heb er net een beetje zonnebloemolie in gedruppeld en er een watje ingepropt, want dat deed m’n moeder ook altijd vroeger. Baat het niet dan schaadt het niet, placebo effect is ook effect, etc. Mijn vriend kende dit helemaal niet en vroeg zich af wat ik in godsnaam aan het doen was. Nu vraag ik me dus af:

Ben jij bekend met het fenomeen olie in je oor bij oorpijn?

• Ja, en ik doe het zelf ook
  • Ja, maar ik doe het zelf niet
  • Je doet wát in je oor?!?!
  • Ik heb een veel effectiever middeltje, namelijk:

0 stemmers

image https://media.giphy.com/media/NMkDjJP2ZC29G/giphy.gif

4 likes

Vlaai laat zich gelukkig niet in meer dan 8 stukken snijden. #neverenoughvlaai

6 likes