Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ik was altijd echt een vreselijk slechte student. Zat altijd te ginnegappen, was bijdehand. Vroeg of ik tijdens de les naar de wc mocht en ging dan naar huis, deed nooit huiswerk - echt nooit - maar haalde altijd wel de toetsen. Typisch verveeld kind.
Pas toen ik mijn studie ging doen waar ik zelf écht voor koos ging ik aan de slag. Ik denk dat als ik mijn middelbare school docenten laat weten dat ik cum laude ben afgestudeerd dat ze me heel hard uitlachen!

3 likes

Bij mijn vriend thuis schepte iedereen altijd eerst vlees op, aten dat helemaal op en daarna kwamen de aardappels en groente pas op het bord :confused:

4 likes

Dat doen mijn schoonouders ook inderdaad. Vlees moet als laatste (vind ik) :sweat_smile:

1 like

Ja dit had ik ook!

Ik deed overigens wel mijn best, maar niemand geloofde dat, dus toen kreeg ik lak aan alles. Toen ik ging studeren ging het bij mij ook helemaal prima.

1 like

Ja ik deed er ook nooit aan mee haha, schepte gewoon alles tegelijk op en bewaarde een stukje vlees voor het laatst inderdaad :’)

Mijn lichaamsbouw komt in milde vorm overeen met die van De Klokkenluider van de Notre Dam. Als kind schaamde ik mij er ontzettend voor ook omdat niet alleen kinderen maar ook volwassenen mij belachelijk maakten of vonden dat ik alleen oversized kleding mocht dragen zodat niemand het zag. :grimacing: Ik zal die volwassenen het nooit kunnen vergeven omdat ze beter hadden moeten weten in plaats mij het gevoel te geven dat ik mij moet schamen om wie ik ben en niet meetel. :’)

En om die reden was de universiteit en het hbo ook makkelijker voor mij. Ik werd eindelijk normaal behandeld :smiley:

1 like

Is er in België dan geen vmbo? Of is dat dan ook 6 jaar?

Ik was een vrij brave leerling en niet vervelend voor docenten. In de laatste jaren van het vwo hadden we zelfs regelmatig leuke gesprekken met docenten. Ik kon docenten toen erg goed tolereren.
Ik deed alleen erg weinig. Toen huiswerk nog werd gecontroleerd schreef ik het over van het antwoordenboekje. Dat wist de docent, maar ik moest het toch maar overschijven van hem. In het laatste jaar stopte huiswerkcontrole en deed ik voor de meeste vakken geen huiswerk. Tijdens sommige lessen werkte ik wel, maar bij sommige lessen de hele tijd achter mijn laptop (laptopklas).
Ik heb een erg leuke middelbare school tijd gehad. Vooral de bovenbouw vond ik chill. Super leuke klas en veel leraren namen ons toen wel serieus en dat vond ik prettig.

Ik was een 2 denk ik, spijbelen enzo deed ik niet, maar ik daagde wel iedereen en alles uit (en zat op TTO en m’n favo sport was het Engels van docenten voor de klas verbeteren). Ook altijd een grote bek, lui zwijn, anderen afleiden en in het laatste jaar wel zorgen dat ik er bij bepaalde vakken uit werd gegooid want eerder weekend.

Love die tijd

2 likes

Volgens mij komt vmbo overeen met de hogere jaren in BSO en sommige richtingen in TSO, maar dat tellen wij dus nog als middelbare school.

Ik was echt zo braaf, niet te doen gewoon haha.

In het eerste jaar van mn studie heeft een docent me voor de les een keer apart genomen en gezegd dat ik die les geen antwoord mocht geven op de vragen. Want de rest deed nooit wat en profiteerde alleen maar van mij. Toen voelde ik me wel een tikkie té braaf haha. :sweat_smile: (Alhoewel ik mn studie fluitend heb doorlopen met amper hertentamens of wat dan ook en veel van die profiteurs veel langer over hun studie hebben gedaan dusja who’s laughing now)

6 likes

theworst

Basically me :persevere:

https://www.youtube.com/watch?v=Dc_6dlY5Qnk met geluid!

1 like

Soms haha

1 like

Op zich wel fijn van die docent. Ik heb in het middelbaar een leerkracht gehad die me glashard negeerde als ik het antwoord op de moeilijke vragen wist. Dan vroeg ze “is er echt niémand die het antwoord op die vraag weet?”, terwijl ik met m’n hand in de lucht zat te zwaaien. Best wel pijnlijk :stuck_out_tongue:.

8 likes

Eigenlijk hogeschool maar scriptie heeft dat verpest dus al met al toch middelbare denk

20 wel haha

1 like

Ho jeetje dat is wel next level. Daar krijg ik Sneep en Hermelien flashbacks van haha

10 likes

Ik krijg helemaal flashbacks naar een meisje dat altijd alle aandacht van de leraar opeiste en altijd alle antwoorden op vragen wist. Ze haalde altijd het hoogste cijfer van de klas en als ze lager dan een 8 had ging ze soms huilen.

Eigenlijk wel zielig achteraf, maar oh wat was zij irritant.

7 likes

Mn broer had een klasgenote, die altijd een 10 haalde voor tentamens en SOs. Zo vaak had ze een tien, dat ze in de 3e een taart meenam naar school om haar honderdste Tien te vieren.

Wie houdt dat bij joh? Iedereen zat daar ook met zo’n stuk taart van Rot op, Astrid

52 likes

In mijn laatste jaar was er een meisje dat van vwo kwam maar toch havo ging doen. Aangezien ze voor alles een 8 of hoger haalde, had ik zo’n idee dat ze niet naar havo kwam omdat ze vwo te moeilijk vond. Ons eerste examen voor engels destijds was een essay schrijven, en ik heb niet veel talenten, maar schrijven is er 1 van. De dag dat we die essays terugkregen stond zij al helemaal klaar om het hoogste cijfer in ontvangst te nemen. Maar dat hoogste cijfer ging naar mij :joy: Zij had echt iets van 0.3 punten lager dan ik, en ze was zo beledigd dat ze aan de docent vroeg of ze het kon herkansen?
Ik heb me echt kapot aan haar geergerd

12 likes