Stel hier je persoonlijke vraag #4

Blokjes vlees (kalkoen geloof ik?) afgewisseld met zachte ui-schijfjes. Klinkt zo niet echt lekker maar echt een aanrader! :heart:

Haha ja bij topic 4 onthoudt niemand dat toch meer

Geen een haha

8 likes

studenten aan de hogeschool die zeggen dat ze naar ‘uni’ gaan is (door opkomst van term university of applied sciences denk ik)

• prima
  • doe maar niet
  • maakt me niks uit

0 stemmers

Alleen maar Terschelling op de middelbare vanuit school en we waren alle dagen of aangeschoten of dronken :roll_eyes:. En ik was blij toen we weggingen ik vind zo’n klein eiland echt een heel benauwend gevoel geven. Miste echt de stad.

Heb t me altijd al afgevraagd:

• Óreo
  • Oréo

0 stemmers

1 like

In het Nederlands zeg ik Oréo, maar als ik in het Engels praat zeg ik Óreo :joy:

4 likes

Ik zei ook vaak ‘school’ en dat werd ook altijd raar gevonden.

1 like

Blad, steen, schaar!

Oh en waarom bestaat er geen patat/friet oorlog in België. :angry: Ook zin in.

9 likes

Verkopen ze geen patatje oorlog in België? :face_with_raised_eyebrow: Dan bestel je toch gewoon een patat met pindasaus en mayo (en ui)?

1 like

Ik lustte dus nooit satésaus, maar sinds dat ik geen vlees meer eet gaat het er in als zoete koek hahaha

1 like

Ja maar ik heb dus echt nog nooit pindasaus gezien in een frituur? Ik denk echt niet dat dit in België een saus is die bij frieten gegeten wordt! (Ik hoop dat ik nu niet iets heel doms zeg want ik eet ook bijna nooit frieten.)

5 likes

Het zit in Nederland in de meeste snackbars in net zo een warmhoudbak als de stoofvlees, dat hebben ze wel in België toch?

Jaaa idd dat hebben we wel!

Ik heb pindasaus hier ook nog nooit gezien (en ik heb al heel veel frituren geprobeerd!), dus je zegt zeker niets doms! Ik heb wel eens een patatje oorlog gegeten toen ik in Nederland was en ik vond het eerlijk gezegd niet zo lekker.

En ja, “blad, steen, schaar” hier!

1 like

Nee dat is in België inderdaad niet zo bekend. Hier eten we een Julientje!

3 likes

Julien <3. Daar ben ik dikwijls geweest.

1 like

Blad steen schaar

2 likes

oooooooh ook een van mijn grote ergernissen, de semantiek van snobistisch universitaire scholing.
Ik weet nog de eerste week van mijn leven aan de universiteit dat ik er door een 2e-jaars even nadrukkelijk op gewezen werd dat ik het nu niet meer moest hebben over ‘lessen’ maar over ‘onderwijs’.
Alsjeblieft zeg

19 likes

Ik vind ‘onderwijs’ juist heel erg basisschool klinken op de een of andere manier, haha.

Sowieso is hoe mensen op de universiteit praten soms zo irritant. Wij hadden ook zo’n faculteitsblaadje waar stukken in stonden van mensen die voor elk woord een ingewikkelder synoniem op leken te zoeken en ook nog eens alles omslachtig gingen opschrijven.

Dus in plaats van "In dit artikel ga ik kort in op de betekenis van het woord “kech”’ stond er dan zoiets:

‘In deze verhandeling wordt beknopt duiding gegeven aan de semantische strekking van het woord “kech”, welke over het algemeen gesproken wordt gebruikt voor niet-mannelijke individuen van lichte zeden.’

17 likes