Dit vind ik een heel lastige vraag. In eerste instantie geloof ik daar niet in, maar ik heb al zo vaak tarotkaarten gelegd die dan echt spot on op de situatie van toepassing waren/zouden kunnen zijn. Maar ook heel vaak niet, hoor. Ik zelf zou mijn kaarten nooit gebruiken om toekomst te voorspellen en ik denk ook niet dat het zo werkt. Een tarotlezer legde het ooit zo uit: de toekomst staat niet vast en je bent altijd zelf van invloed op hoe jouw leven loopt. Tarot kan een indicatie geven over hoe dingen zullen verlopen, en daarnaast kunnen dingen op heel veel manieren geĆÆnterpreteerd worden. Uiteindelijk kun je alles op een bepaalde manier formuleren en bekijken dat er vanzelf iets uitkomt wat bij jou past.
Geneuzel over tarot
Bijvoorbeeld, misschien kun je je niet vinden in het maken van een fysieke reis, maar gaat het meer om een mentale reis, of een ontwikkeling, een omslag in een manier van denken. Een āreisā kan ook staan voor fysieke afstand nemen van een persoon, een gewoonte, etc. Als je zo een beetje door gaat denken kom je misschien uiteindelijk op een āadviesā dat bij jou past. Dit is hoe ik tarot gebruik, ik weet dat er ook mensen zijn die er echt heilig in geloven en ik geloof zeker wel in āietsā (ik kies mijn kaarten door te schudden totdat er een kaart uit valt of gek uit steekt, onder het mom van ādeze kaart valt eruit om een redenā, haha zo zweverig eigenlijk), maar ik neem het niet al te serieus en aanschouw wat er uit de kaarten komt zeker niet als bindend.
Ik heb wel al een aantal keer kaarten gelegd voor mezelf en vrienden die āuitkwamenā, maar ik probeer zeker niet te beweren dat tarot een heel valide iets is! Als je het interessant vindt kun je je er via youtube misschien wat meer in verdiepen. Ik vind āpick a card readingsā heel vermakelijk, is vaker op het forum gedeeld en zo ben ik ook geĆÆnteresseerd geraakt, terwijl ik eerst absoluut niet in tarot oid geloofde.

. De ene keer een album, de andere keer een afspeellijst en als ik weer eens een obsessie heb steeds hetzelfde lied op repeat.