Stel hier je persoonlijke vraag #4

Bij mij niet helaas, blijf altijd nog een half uur een beetje ‘wiebelig’. Ik kan ook echt niets anders doen dan stuurs uit het raam kijken.

Geloven jullie in tarot?

• Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

Ik had voor mn verjaardag (voor de grap) een tarotlezing gekregen van vriendinnen van zo’n YouTube vrouw en ik ben helemaal niet blij met de uitkomst. Vooral omdat ze af en toe de vinger op de zere plek leek te leggen haha.

Ik geloof wel in tarot maar niet per se in dat het werkt als een soort glazen bol, maar dat het je inzichten kan geven in zaken die je anders niet bedacht had. Het leert mij ook om op een andere manier te kijken naar mensen en gebeurtenissen. En ik vind het super vermakelijk om weleens met een paar vrienden wat kaarten te leggen op allemaal ‘gekke’ vragen en dan te speculeren, haha.

10 likes

Ja klopt bij ons ook, maar het lijkt me dat ze er wel van af mogen wijken?

Nouja bij ons is het jaarrooster geheel ingevuld met kleuren (vrije dagen, tentamens, normale lesdagen), maar de weken na de BSA tot en met de introweek is kleurloos (en dus ook niet als vrij bestempeld). Denk dat dat bij jou ook wel zo is en dat ze daarom vinden dat ze in die weken nog wel mogen schuiven omdat ze dat niet als “vrij” bestempelen?

1 like

heb net kerstkaarten geschreven en vroeg me opeens af of er nog mensen zijn die dit nog doen haha

Verstuur jij kerstkaarten?

• Ja, naar m’n hele familie en al m’n vrienden
  • Ja, maar alleen naar een select groepje vrienden/familie
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, hoe verstuur je ze?

• Ik schrijf ze met de hand en verstuur ze via de post
  • Via greetz of andere website

0 stemmers

Zelfs in B zitten stopcontacten! Een beetje verstopt achter de stoel, onder een scherm. Kwam ik veel te laat achter.

Liefst zou ik de stoelen van A of B hebben (want schoner gevoel) in de opstelling van C. Het licht van A is echt vreselijk en ik stoot altijd m’n kop tegen het plafond bij de trap

1 like

Ah dan is het iets anders dan bij ons! Dan zou ik het niet weten. Hoop voor je dat je al je vakken dan meteen haalt! :hugs:

Ik heb dit ook eens gehad. Ging op vrijwilligersreis waar je je al langer dan een jaar tevoren moest aanmelden. Zou plaatsvinden in de zomervakantie na mijn 1e jaar uni. Een aantal maanden in het 1e semester werd dan eindelijk de data voor de herkansingen bekend gemaakt. Bleek grotendeels samen te vallen met mijn reis. Ik naar de studie adviseur met dit probleem. Antw: “oh, maar ik zie dat je je 1e deeltentamen statistiek een 8,4 hebt gehaald! Dan heb je heus geen herkansingen nodig!” Eh excuse me?! Mijn andere 2 deeltentamens heb ik onvoldoendes gescoord. Nou, moest maar afwachten en als het zo zou lopen die ik bep herkansingen niet kon doen moest ik maar weer langskomen. Uiteindelijk moest ik die 2 vakken waarvan ik de 1e deeltentamens onvoldoende had gescoord herkansen. Rest van de vakken had ik wel gehaald. En gelukkig vielen die precies voor mijn reis. Heb dus helaas geen oplossing voor je, ik werd met hezelfde onbevredigende antwoord weggestuurd.

1 like

Oja. Maar hoe denk je dan dat het werkt? Geloof je in hogere machten?
Want bijv deze vrouw zei (ze wist niet wat ik deed) maar dat ik van carrière moest wisselen en dat ze me zag in iets als travelblogger (?), of anderszins iets schrijvend, maar ik zit heel erg op mn plek? Wil helemaal niet wisselen?
Ze zei ook dat ik meer moest gaan reizen, maar ik heb helemaal niet zo’n interesse in reizen.

@Truitje jij telt niet mee of zo?

Zal wel door afronden komen.

3 likes

Mn moeder heeft een keer gebeld naar zo’n spelshow gewoon voor de lol en toen wonnen we 5000, maar ik weetniet of dat echt als groot bedrag geld want dat bedrag krijg je nog wel snel op haha, maar alsnog leuk natuurlijk.

2 likes

Dit vind ik een heel lastige vraag. In eerste instantie geloof ik daar niet in, maar ik heb al zo vaak tarotkaarten gelegd die dan echt spot on op de situatie van toepassing waren/zouden kunnen zijn. Maar ook heel vaak niet, hoor. Ik zelf zou mijn kaarten nooit gebruiken om toekomst te voorspellen en ik denk ook niet dat het zo werkt. Een tarotlezer legde het ooit zo uit: de toekomst staat niet vast en je bent altijd zelf van invloed op hoe jouw leven loopt. Tarot kan een indicatie geven over hoe dingen zullen verlopen, en daarnaast kunnen dingen op heel veel manieren geïnterpreteerd worden. Uiteindelijk kun je alles op een bepaalde manier formuleren en bekijken dat er vanzelf iets uitkomt wat bij jou past.

Geneuzel over tarot

Bijvoorbeeld, misschien kun je je niet vinden in het maken van een fysieke reis, maar gaat het meer om een mentale reis, of een ontwikkeling, een omslag in een manier van denken. Een ‘reis’ kan ook staan voor fysieke afstand nemen van een persoon, een gewoonte, etc. Als je zo een beetje door gaat denken kom je misschien uiteindelijk op een ‘advies’ dat bij jou past. Dit is hoe ik tarot gebruik, ik weet dat er ook mensen zijn die er echt heilig in geloven en ik geloof zeker wel in ‘iets’ (ik kies mijn kaarten door te schudden totdat er een kaart uit valt of gek uit steekt, onder het mom van ‘deze kaart valt eruit om een reden’, haha zo zweverig eigenlijk), maar ik neem het niet al te serieus en aanschouw wat er uit de kaarten komt zeker niet als bindend.
Ik heb wel al een aantal keer kaarten gelegd voor mezelf en vrienden die ‘uitkwamen’, maar ik probeer zeker niet te beweren dat tarot een heel valide iets is! Als je het interessant vindt kun je je er via youtube misschien wat meer in verdiepen. Ik vind ‘pick a card readings’ heel vermakelijk, is vaker op het forum gedeeld en zo ben ik ook geïnteresseerd geraakt, terwijl ik eerst absoluut niet in tarot oid geloofde.

2 likes

Ik maak een foto van mijn dochter in het tuincentrum voor een kerstig plaatje en daar bestel ik kaarten van. Die verstuur ik naar een kleine cirkel vrienden en familie. Vooral de tantes vinden dat leuk. (Ze hangen de kaart op en laten hem dan het hele jaar hangen. Dat vind ik lief.)

3 likes

Ik druk altijd mijn eigen kerstkaarten dit jaar bijvoorbeeld een lino met 4 kleuren druk en die stuur ik naar een klein groepje mensen.

8 likes

Maar interpreteer je het dan niet zo vaag en breed dat het sowieso op iedereen van toepassing is?

2 likes

Ik woon samen met een huisgenootje sinds een maand en afgelopen week kwam plotseling de glazenwasser langs. Ik was zelf niet thuis maar m’n huisgenoot schrok zich kapot omdat er plots een man voor het raam stond om de ramen te wassen. We dachten beiden dat het onderdeel van de servicekosten zou zijn, omdat niemand ons hierover had ingelicht (de verhuurster woont onder ons) maar toen ie klaar was heeft ie een briefje door de bus gedaan.

Hij had 6 ramen gewassen en de kosten hiervoor zijn €30. Ik vind het echt super veel geld en bovendien hebben wij er niet om gevraagd, dus we willen er niet voor betalen… maar wat zouden jullie doen? Die man heeft wel werk verricht dus ik vraag me af of het niet lullig is.

• Wel betalen
  • Niet betalen
  • Anders…

0 stemmers

@grace ik denk dat we het briefje inderdaad maar bij de huisbaas in de bus doen. Vroeg me eerst af of dat niet gierig zou zijn maar hallo we hebben hier niet om gevraagd en €30 is bijna een week boodschappen.

Glazenwassers hebben altijd een eigen wijk. (het is een hele corrupte wereld blijkbaar) Ik denk dat je huurbaas dus wel weet dat ze weleens langskomen want dat doen ze regelmatig. Zou met haar overleggen!