Stel hier je persoonlijke vraag #4

Jaaaa heuvels

Koop eigenlijk meestal dezelfde, maar ruik alsnog altijd even, om te checken of ze niet ineens wat veranderd hebben aan de geur ofzo.

1 like

Bij mij ligt het er heel erg aan waar in België, in Antwerpen zou ik zo gaan wonen, lijkt me echt heel leuk, maar daar ken ik ook al wat mensen. In het Franstalige gedeelte zou ik wel een probleem hebben, zeker als het een klein dorpje zou zijn. Maar ja, ik zou ook niet overal in Nederland willen wonen.

1 like

Je moet emigreren. Welke van deze landen kies je?

• Italië
  • Griekenland
  • Denemarken
  • Finland
  • Schotland
  • Luxemburg

0 stemmers

Wat is jouw niveau van Engels?

• C2
  • C1
  • B2
  • B1
  • A2
  • A1

0 stemmers

Ik ging ook uit van vloeibaar idd. Enige reden die ik kan bedenken is omdat de verpakking dan niet meer ongeopend is. Maar aan de andere kant, dat zie je toch niet.

Ik heb een keer een cursus Engels gedaan en toen bleek dat je vaak op een lager niveau zit dan je denkt als je geen native speaker bent. Heb nu B1 gegokt, spreek aardig Engels maar merk dat mijn woordenschat beperkt is in sommige situaties

4 likes

Je (Engels) accent is het meest…

• Nederlands
  • Amerikaans
  • Brits
  • Australisch
  • Iers
  • Anders

0 stemmers

Vind dit wel een interessante want krijg zo ongeveer wekelijks de vraag of ik Australisch ben terwijl ik er nooit ook maar een dag heb gespendeerd.

2 likes

Ik spreek al jarenlang alleen maar engels ivm studie en na 3 jaar hier krijg ik opeens te horen dat iedereen altijd dacht dat ik Duits ben? Schijnbaar zie ik er zo uit/klink ik zo? Maar ik heb geen Nederlands accent in elk geval en dat vind ik al helemaal prima :ok_hand::ok_hand::ok_hand: Volgens mijn Britse vriend heb ik geen duidelijk herleidbaar accent

2 likes

10 likes

En niet te vergeten IG posts met ellenlange !!! inspirerende !!! teksten schrijven vol grammaticale fouten. Love stalken.

2 likes

Valt me sowieso altijd op (lkkr generaliseren) dat Britten heel vaak accenten niet kunnen plaatsen terwijl Amerikanen altijd direct “HA stempel” zijn

#wanderlust #lifeisabook #andthosewhodonottravelreadonlyonepage

4 likes

Ik heb letterlijk een bloedeed afgelegd aan Mn beste vriendin dat ik daar nooit in ga lopen of in deze of de Afrikaanse of Zuid-Amerikaanse variant, of dreadlocks neem, of poncho’s draag, of van die pinkpopachtige flaphoeden, John Lennon zonnebrillen, henneptassen, teenringen, sokken in Birkenstocks draag of zo’n rugzak met zo’n watertasje erin met zo’n tube richting je mond draag.

Als ik dat wel doe, kost het me al mijn Mac lippenstiften en Mn iPad.

22 likes

vergeet niet gezellig op je blote voeten naar de hostelfeestjes gaan. het liefst zonder bh.

2 likes

Ik spiegel ook! Ik hoor van native speakers vaak dat ik geen accent heb, terwijl m’n accent merkbaar verslecht als de persoon met wie ik spreek minder goed Engels spreekt (en als ik moe ben, haha).

3 likes

Ben even benieuwd waar die afbeelding met niveaubeschrijvingen vandaan komt. Ik heb zelf in het taalonderwijs gewerkt en dit klopt niet echt. (Niet om iemand te verbeteren, maar puur uit persoonlijke/werkgerelateerde interesse waar dit zo gecommuniceerd wordt.)

1 like

een familielid van mij noemt zichzelf digital nomad en reist de hele wereld over als “wereldburger” inclusief blog etc :sick:

6 likes

Europees referentiekader voor talen. Maar misschien is deze afbeelding ook niet helemaal correct alleen de andere afbeeldingen bevatten véél tekst dus niet zo handig om net hier te plaatsen.

Eigenlijk het meest Zuid-Afrikaans. Maar dat lijkt het meest op Brits uit dit rijtje

1 like