Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ik heb nog nooit geschaatst :open_mouth::see_no_evil:

1 like

Ik had nooit echt een voorstelling van hoe mijn leven zou zijn? Dacht wel ja later werk ik en heb je een man ofzo maar wat voor werk en waar ik woonde en wat voor man heb ik nooit over nagedacht haha. Maar ben tevree met wat ik doe en hoe het nu is.

3 likes

Ja volgens mij ook. Laatste x dat ik op schaatsen stond was ik 16 ofzo, toen skeelerde ik nog wel eens en dat ging prima. Maar op die schaatsen kon ik niet eens staan. Vandaar dat dat ook de laatste keer was.
Vroeger toen ik nog op de basisschool zat kon ik wel schaatsen

1 like

Meer dan 700 :sob: maar een groot deel aan de kapper. Ben doorgaans geen big spender.

2 likes

Helemaal niet. Het is veel beter. Een jaar of 8-10 geleden had ik niet eens verwacht er nu nog te zijn, om eerlijk te zijn.

7 likes

Ik ben vlakbij een ijsbaan opgegroeid en Mn vader zat altijd hij een schaatsclub en schaatst in de winter nog regelmatig. Dus misschien een beetje erbij ingegoten maar ik vind het niet eens leuk ofzo :joy:. En natuurijs vind ik al helemaal kut met al die wakken.

Hahah ik zag er ook een keer één waarbij ze allebei misprikte en die ballon zo opsteeg. dan weet je dus nog steeds niet wat het is, zit je dan op je feest :joy:

16 likes

En @Sax nou ja gewoon heel schraal eten, vind het echt beschamend om dit uit te typen haha. Ik studeer dus heb niet zo’n groot budget en alles wat ik niet aan eten uitgeef kan ik aan andere dingen uitgeven. Ik vind heel veel dingen ook lekker, eet eigenlijk nooit iets wat ik niet lekker vind. Maar ipv een normale gevulde maaltijd eet ik bijvoorbeeld rijst met ei, pasta met tomatensaus etc. Vanavond eet ik pasta met kaas en ik kijk daar al de hele dag naar uit omdat ik het oprecht lekker vind :redface: Ben trouwens niet van plan dit eetpatroon door te zetten als ik gewoon een salaris heb :stuck_out_tongue_closed_eyes:

6 likes

Wij hadden thuis een hele collectie aan glazen van Kikker & Vriendjes (waar eerste chocopasta in zat). Kan alleen nergens een foto vinden :disappointed_relieved:

36 likes

Ik vind het alleen makkelijker om te schaatsen op noren dan op ice hockey dingen. Aan de klapschaats zou ik niet durfen te beginnen.

Denk juist dat als je noren gewend bent klapschaatsen wel moeten lukken. (( maar is eigenlijk alleen nodig als je op snelheid wil gaan trainen))

1 like

Ik kreeg speciale “Falko Zandstra” schaatsen. :joy: maar ik denk ook echt dat het aan het soort schaatsen ligt? Een kind leerde op houtjes want die kun je niet zomaar op klapschaatsen zetten? Ik wilde altijd van die witte kunstschaatsen, maar daar was geen sprake van. Het ligt imo enorm aan de soort schaatsen. Ik kan best fatsoenlijk een baan schaatsen op klapschaatsen. En daarbij ligt het er ook aan of je met 2 jaar op natuurijs staat of dat je op je 7e misschien een keer voor het eerst daar staat. Oh en veel kinderen nemen een stoel mee op natuurijs.

1 like

En echt zo met de arm op je rug en uit de bocht mag die weer eruit haha. Vind het eigenlijk toch best een leuke sport nu ik erover nadenk.

2 likes

Ja ik heb vroeger ook wel veel geschaatst! Op natuurijs ook. Lekker op een krant zitten in het gras, je schaatsen aan doen en gaan. Ik heb nog een foto van mezelf als 3 jarig meisje in een wit ski pak (net een michelin mannetje) met dat soort dingen aan

Maarja mijn moeder vond schaatsen ook leuk. De kinderen van mijn vriend kunnen totaal niet schaatsen bijv. want niemand heeft dat ooit met ze gedaan. En misschien kan je nu ook minder vaak schaatsen op natuurijs?

9 likes

Als een vriendschap voor jou niet (meer) werkt en je afstand van iemand neemt, zeg je dat dan eerlijk of laat je het verwateren?

• Ik ben eerlijk
  • Ik laat het verwateren

0 stemmers

Oh dit doet me denken aan potten Nutella (volgens mij?) die ook als (kinder)glazen bedoeld waren met krokodillen-tekenfilmfiguurtjes erop!

7 likes

Eigenlijk beide hoor. Maar bij enkele vriendinnen heb ik het wel uitgesproken, wanneer bijvoorbeeld nog wel haar best bleef doen af te spreken, maar soms verwatert het vanzelf. Als we allebei geen moeite meer doen - maar dan hoeft er ook niets uitgesproken te worden denk ik, want dan lijk je er iig beide hetzelfde over te denken

1 like

Ik zou het niet snel direct zeggen omdat ik dat wel erg definitief vind. Heb meerdere keren gehad dat een vriendschap op een laag pitje stond maar na een tijdje weer opbloeide. Als je het dan aangeeft is die kans een stuk kleiner denk ik.

2 likes

Hmm ja hangt idd ook van de situatie af.
Zit er nu zelf een beetje mee en als ik haar tegen zou komen heb ik voor mijn gevoel wel wat uit te leggen. Dan zou ik ook wel eerlijk moeten zijn denk ik.

Was het niet kikker? :disappointed_relieved:
image

3 likes