Sziget
In ieder geval Castlefest en verder wil ik iig 1 metalfestival bezoeken en iets met meer indie als het kan maar wat weet ik nog niet.
Ik vind die hele cultuur eromheen stom. Tegenwoordig wordt er min of meer verwacht dat je speciaal outfits koopt om naar festivals aan te trekken. Mensen doen alsof een festival een persoon is. Normale mensen die opeens ontzettend arrogant doen tegen je, omdat je niet meedoet aan die heisa. En wat @Pantalones zegt, het is vaak meer om erbij te zijn geweest dan echt voor de muziek te gaan.
Oh en iets wat misschien meer geldt voor hardcorefeesten en -festivals, ik merk dat het de laatste jaren steeds meer gaat om hoe meer drugs hoe beter. Als je uit je dak gaat wordt er 10000000x aan je gevraagd of je 10000 pillen in je mik hebt HAHA LEKKER GABBERUUUHHH en als het een beetje tegenzit word je gefilmd omdat je danst omdat je de muziek oprecht leuk vindt.
precies hoe jij het verwoordt. daarbij vind ik het ook echt heel erg duur en het vaak niet waard. ik ben in 2016 naar amsterdam open air geweest, heel leuk maar het kost zoveel geld. met het OV er naartoe, de ticket, een kluisje voor je spullen, eten, drinken, etc, etc. van dat geld kan ik zoveel meer leuke dingen doen. ga dan liever naar een concert.
En het geld ja inderdaad⊠Helemaal vergeten.
Nee, maar dat is nooit echt mân ding geweest eigenlijk. Tsja ik ben gewoon oud geworden Ik word ineens steeds om 7:00 wakker uit mezelf. En katers duren meerdere dagen
Ik ga niet naar festivals en concerten omdat ik het te druk vind en ik niet van mensenmassaâs hou. Ben 5 of 6 jaar naar Lowlands geweest vanaf mân 18e, maar het laatste jaar ben ik de camping niet af geweest omdat ik anders overal 10000 jaar in de rij moest staan! Wilde bij concerten ook altijd op een bepaald moment ff rustig zitten en dat kan nooit. Dus toen dacht ik laat maar.
Nu ik dit zo neer typ, besef ik me het volgende: volgens mij is mijn hele levensmotto âwil gewoon ff rustig zittenâ
Ik vind meerdaagse festivals vaak wel mân geld waard als ik artiesten zie die ik heel leuk vind, en soms ontdek ik zo ook nieuwe artiesten (nieuw voor mij) waar ik niet op was gekomen maar waarvan ik het optreden leuk vond. En van live muziek kan ik heel erg genieten.
Maar âfestivaloutfitsâ pff laat me niet lachen. Ook zoân eenheidsworst hĂš.
Nou precies dat eigenlijk ja haha. Ik hou gewoon niet zoveel van muziek. Muziek is voor mij meer een relaxt achtergronddingetje en niet iets waar ik heel bewust naar ga staan kijken/luisteren, dan verveel ik me al heel snel. Van dansen hou ik ook niet echt. Als ik naar iets muziekerigs zou gaan, dan zou ik eerder naar een theatertour gaan.
Ik haat ze niet. De optie âHad lache geweest, maar ik heb het druk en vind het daarnaast niet leuk genoeg om de tijd, energie en het geld ervoor op te brengen om dit jaar of waarschijnlijk de komende jaren erheen te gaan en man, ik word ook oud johâ stond er niet bij.
Ja hoe jij het omschrijft is het idd kut. Maar ik ben zelf super hypocriet want ga ieder jaar naar Lowlands en ik heb een hekel aan die typische Instagram-festival-outfit meisjes terwijl ik zelf ook dagen van te voren al bezig ben met bedenken wat ik aan ga doen. En afgelopen jaar had mn vriendin mega veel glitter mee en liep ik dus ook als zoân idioot met glitter op mn bek rond
Ik ben gewoon echt gek op nieuwe bandjes ontdekken en de vage feesten âs avonds en crowdsurfen bij Ierse punkbands enzo.
Ik haat het niet echt hoor, maar ik houd er ook niet echt van en ga dus waarschijnlijk niet naar een festival volgend jaar. Maar dit was dan de enige optie om te stemmen. (Want ik moet en zal stemmen!)
Toen jaren geleden twee jongere meiden mij vroegen wat ik van plan was om te dragen op een festival en zei âmijn normale klerenâ werd ik raar aangekeken. Ik had natuurlijk de hele H&M Coachella festivalcollectie moeten inslaan en vooraf naar een winkel moeten gaan om mijzelf een festival proof lewk aan te meten. In het begin was ik ook best blij dat het bij de alternatievere festivals (niet Lowlands etc.) er minder gemaakt aan toe ging. Maar ook in bepaalde niches gaat het nu ook meer dan ooit om gezien te worden. Al vind ik het bij bepaalde gothic festivals een beetje een ander verhaal omdat dat altijd geweest is van âkom op je paasbestâ met rokken en jurken waarin je niet eens normaal naar de wc of dixie kan.
Het liefst zou ik van oost naar west gaan, maar dat is niet te doen in een vakantie Dan zou ik toch voor het westen kiezen, van Calgary tot Vancouver (idd Banff en Jasper NP) en het dan het liefst nog combineren met Seattle.
Als ik lees âRoadtrip Canadaâ ga ik ervanuit dat het een doel is om een groot deel van het land te zien, omdat het verder niet in de poll afgebakend is. Dus vandaar dat ik dacht dat het praktisch niet heel ideaal is.
Ben het opzich wel eens met je dat je niet altijd lang hoeft maar vind het wel 1) een beetje zonde van een dure en lange vlucht en 2) heb dan zelf heel snel het gevoel dat ik veel gemist heb. En als dan snel teruggaan geen optie is, voelt dat wel vervelend (in mijn geval).
Maar zoals @Wonderland zelf aangaf graag wel ver weg te willen en niet langer kan omdat werk van vriend, ga ik niemand tegenhouden.
Oooooh deze heb ik ook! En de kleuters uit mijn klas vinden het echt super om met de poppetjes te spelen
Maar met twee of drie weken is er ook genoeg moois dichter in de buurt te zien. Een roadtrip door Italië is wel even flink minder vervuilend dan naar de andere kant van de wereld vliegen, dus wat mij betreft een veel betere keus voor twee weken. Als je nou twee maanden hebt kan ik nog begrijpen dat je naar de andere kant van de wereld vliegt, maar voor twee weken is dat echt onzin. Plus dat je door vliegen en jetlag effectief ook nog eens nog minder tijd over houdt.
lewk hahaha
Roadtrip Canada, sowieso! Wij zijn toen van Calgary naar Vancouver gereden en dat was al heel erg mooi.