Stel hier je persoonlijke vraag #4

Voor degenen die 4-5 dagen werken/naar hun opleiding moeten, hoelang is je reistijd voor ENKELE reis? Ik vraag specifiek naar 4-5 dagen omdat het (naar mijn gevoel) anders is om 1 dag in de week twee uur te moeten reizen of elke dag die twee uur te moeten reizen.

• Minder dan 15 minuten
  • 15 minuten tot 30 minuten
  • 30 minuten tot 1 uur
  • 1 uur tot 1,5 uur
  • 1,5 uur tot 2 uur
  • 2 uur tot 2,5 uur
  • 2,5 uur of langer

0 stemmers

Mag naar stage ook? Ik reis er 5-6x per week naartoe en draai er gemiddeld 34u per week

1 like

Ff dat kerstpakket innen :stuck_out_tongue:

1 like

haha die krijgen we volgens mij niet. dat het kerstdiner überhaupt doorgaat is al een godswonder

De ontdekking van de menstruatiecup was voor mij zooo’n verademing, toen ik in de brugklas zat is een meisje uit de derde overleden aan TSS (tamponziekte) en hoewel die natuurlijk extreem zeldzaam is was het voor mij echt een trauma, had toen ik 20 was en al langere tijd penetratieve seks had etc. nog steeds vet veel problemen met het inbrengen van tampons, brrr.
Ik heb voor de cup behalve met zwemmen altijd maandverband gebruikt, vond het destijds wel fijn en verwisselde het ook niet zo veel (want niet zo zwaar ongesteld en geen heftige geur), maar ik heb het laatst in een noodgeval weer moeten gebruiken en ik vond het echt heel vervelend/vies voelen, zo broeierig!

3 likes

Polls over eten zijn echt mijn lievelings polls :smiling_face_with_three_hearts::partying_face:. Vond deze ook zo moeilijk. Toch maar voor de frikandel gegaan. Maar ik vind stamppot andijvie ook heel lekker!

Nog meer Nederlands eten keuzestress momenten:

• Hachee
  • Pepernoten
  • Hagelslag
  • Bitterballen
  • Muisjes
  • Appeltaart
  • Wentelteefjes
  • Drop
  • Rookworst
  • Arretjescake
  • Mosterdsoep
  • Tompouce
  • Pannenkoeken
  • Rolmops
  • Kapsalon
  • Filet Americain

0 stemmers

En nu wil ik nooit meer horen dat al het Nederlands eten vies is.

20 likes

Ik leeg hem 's ochtends en 's avonds, meestal in de douche. Gaat echt prima, want over het algemeen ben ik dan gewoon thuis en vaker is (bij mij iig) niet nodig. Véél handiger dan tampons en maandverband.

Ja dat ding heeft mijn leven echt beter gemaakt!

1 like

Ik ben team maandverband. Niet omdat het zo fris is, maar omdat ik altijd overal te pas en te onpas doorlekte en met een maandverband kan ik tenminste checken of het alweer tijd is om te vervangen. Denk dat ik met tampons spastisch elk half uur dat ding er uit sta te halen.

2 likes

Ik heb dat ook gestemd omdat ik me een leven zonder hagelslag niet kan indenken. Het liefst extra puur :heart_eyes:

2 likes

Ik heb makkelijk praten omdat ik niet een gemiddelde ongesteldheid heb en diréct een cup had die ik heel fijn vond werken bij mijn lichaam, maar het is mij echt zelden voorgekomen dat ik mijn cup in een onhandige situatie heb moeten verwisselen. Ik doe hem in vlak voor ik naar buiten ga en doe er rustig de hele dag mee.* Tegenwoordig check ik wel eens halverwege de dag hoe het zit met m’n ongesteldheid (omdat ik wat onregelmatigheden heb gehad) en leeg ik hem op mijn werk op de wc, maak ik hem met wat wc-papier schoon en was ik erna goed mijn handen. Je hebt er natuurlijk wat handigheid voor nodig, vooral in het begin, maar het is echt veel makkelijker dan lijkt (en dat zeg ik als nummer 1 kluns in de wereld)!

*Overigens heb ik genoeg vriendinnen met een zware ongesteldheid die ook makkelijk een hele dag met de cup doen, als je een grotere maat hebt kan er echt héél veel in.

2 likes

Dat doet mij eraan denken dat mijn moeder beweerde het soms te kunnen ruiken als vrouwen ongesteld zijn. Ik ruik zelf amper, maar sinds ze dat vertelde, heb ik maandverband altijd supersnel gewisseld (ik heb sowieso vaker tampons gebruikt en nu dus een menstruatiecup).

Ruik jij het wel eens als vrouwen ongesteld zijn? (Specifiek ongesteldheid, dus geen algemene ‘slechte geur’).

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Arretjescake heb ik voor het eerst gegeten in Australië waar het ‘hedgehog cake’ genoemd werd dus of dat per se NL is :p?

Nou er zijn wel veel Nederlanders geemigreerd naar Australie. Ik denk niet dat de aboriginals arretjescake aten voordat er Europeanen naartoe kwamen.

21 likes

Kut bedoelde nee!!! Mijn vriend ruikt het trouwens wel als hij na mij naar de wc gaat, heel vreemd

Je kan nog veranderen als je op “resultaten verbergen” klikt!

1 like

Hahahahah nee ok, maar of dat dan als nog NL origine heeft? In Australië kan het van bijna overal komen uit de Westerse wereld.

Het stond wel in de lijst van Nederlandse gerechten dus ik denk het wel.

Ja natuurlijk! Het ging me meer om de aantal dagen en niet om of het nou stage/werk/studie/vrijwilligerswerk oid was.

1 like