Ja, ik heb sinds ik een menstruatiecup gebruik, ook veel beter een idee over hoeveel ik bloed/wat eruit komt. Dit klinkt heel vies, maar ik vind m’n menstruatie juist veel minder vies nu. Het is veel minder bloed dan ik dacht en omdat het opgevangen wordt in die cup, vind ik het ook niet vuil of zo (dat heb ik bij een tampon of maandverband wel). Vroeger vond ik mezelf altijd een beetje viezig tijdens mijn regels.
Niet aan een vrouw zelf, maar in een wc kan soms wel echt zo’n ongesteldheidswalm hangen
Haha love deze vraag. Mijn scharrel dacht namelijk dat het van muse was en dat heb ik later opgeschreven in zijn rijtje slechte eigenschappen
Ja dit!! Als ik vlak na iemand naar de wc gaat kan ik het echt wel ruiken
Ja precies dit!
En ik weet nu ook dat mijn lerares verzorging in de brugklas heeft gelogen. Ze zei dat je in totaal maar 1 eierkopje bloed verliest. Nou laat me niet lachen…
O brr wat vreselijk. Ik wil je niet bang maken maar met een cup kan je ook TSS krijgen. Je moet er eigenlijk twee hebben en ze afwisselend uitkoken.
Je vouwt hem om waardoor hij ongeveer dezelfde diameter krijgt als een tampon! Ik vind een cup sowieso veel prettiger inbrengen dan een tampon omdat het heel glad en zacht is (van silicoon meestal) en niks opzuigt, dus helemaal niet stroef is. Je kunt het ook inbrengen met wat glijmiddel of waterbasis of gewoon water als je het niet fijn vindt.
@Briseis, voor zover ik weet is er tot nu toe nog maar 1 persoon geweest die met een cup TSS gekregen heeft, toch? Ik neem het maar voor lief hoor, rationeel weet ik ook dat tampons hartstikke veilig zijn, maar mijn elfjarige brein heeft tampons gewoon als iets heel engs geregistreerd waardoor mijn lichaam in errormodus gaat als ik er eentje wil inbrengen!
Wentelteefjes hebben toch ook niet alleen maar een Nederlandse oorsprong, dat is iets wat ieder land aan zichzelf wil toeschrijven ofzo
Ik vouw hem altijd op die middelste / rechter manier, dan is hij best klein en floept hij zelf open als hij er in zit.
O dat wist ik niet!
Ik vind een cup inbrengen trouwens ook minder naar dan tampons naar binnen werken. Tampons voelen zo droog en hard als je een cup gewend bent, zeker als je altijd maat super-xl nodig hebt.
Maar goed er is ook een heel topic over cups, genoeg geklets hier denk ik. ^^
Maar het is ook niet van Nina Simone!!!
Eerst m’n cup elke avond en ochtend, maar na mijn spiraal ben ik een paar keer heeel ongesteld geworden en dan moest het elke 6 uur. Nu weer beter en hopelijk blijft dat zo.
Vind jij het ook zo irritant als mensen antwoorden op een vervolgpoll, maar ze niet in de categorie vallen van mensen die moeten antwoorden. Bijvoorbeeld er wordt in de eerste poll gevraagd of je iets hebt en in de tweede poll of je dit vervelend vindt. Mensen die in de eerste poll antwoorden met ‘nee’, antwoorden dan ook in de tweede poll met ‘nee’, terwijl ze daar helemaal niet op moeten antwoorden want ze hebben het niet eens en vervuilen dus de resultaten. Dus: erger je je ook hieraan?
- Ja, stomme vervuilers!
- Nee, waar maak je je druk over.
- Mens wat een verhaal
0 stemmers
Hahaha ik deed dat net perongeluk dus ik voel me aangesproken doe het zelf meestal niet maar soms reageer ik automatisch wat ik in die situatie zou doen?
Naja ik zag ook André Rieu op elke straathoek met een schap cd’s. oh maar wacht die is natuurlijk Limburgs dus dat telt blijkbaar niet als nederlands heb ik net gehoord.
Ja, maar ik doe het zelf ook wel eens per ongeluk, omdat ik te snel ben (daarnet ook nog). Je kan alleen niet je stem wissen, helaas.
Omg dit zeiden ze op mijn school ook. Zo naïef.
Wees blij dat wij Limburgers de schuld op ons nemen
Godver😧
Ik snap nooit wat iedereen zo tegen Limburg heeft, dus ik zie het gewoon als een deel van NL.