Emoties onder controle houden, interessante vraag/woordkeuze ergens. Want gevoel is er toch om te zijn en iets waar we geen controle over hebben eigenlijk? Ik snap de context van de vraag wel. Maar emoties onderdrukken zou toch eigenlijk iets moeten zijn wat we niet moeten willen? Zet me even aan het denken.
Iig als ik afgelopen jaar iets geleerd heb is het wel dat mijn gevoelens leidend moeten zijn voor mij, en dat die er heeeleeemaaaal mogen zijn. En dat dat en zo’n openheid zoveel fijner is
Ik vind het heel schattig dat je je aan de poll hebt gehouden
Zou dat kerstpakket niet bewust achtergelaten zijn? Onder het mom van, er is vast iemand die het harder nodig heeft dan ik?
Hij zit er zo mooi bij en lijkt me zo dom om te vergeten
Als ik me verveel heb ik wel de neiging om maar wat los en vast te vreten maar weetniet of dat onder emotie eten valt. Lijkt me niet.
Strijken jullie je kleding?
- Ja
- Ja maar alleen bepaalde dingen (een blouse bijv. omdat je uiteten gaat)
- Nee
0 stemmers
Ik let erop dat ik vooral kleding koop die niet gestreken hoeft te worden Dingen die wel kreuken stoom ik.
Een stijltang is zeer multifunctioneel.
Ik strijk zelf niks, strijken is de taak van mijn vriend. Ik laat alleen dingen die echt gekreukeld zijn liggen voor het strijken. Zo weinig mogelijk
En wat nu als je overwegend negatieve emoties hebt? Er zit voor mij een groot verschil tussen je emoties onder controle houden en alle emoties onderdrukken
Ik heb daar een voorbeeld van trouwens. Een collega van mij heeft zijn emoties niet onder controle en neemt elke stemming mee naar het werk. Het is nogal een opvliegend type (boos op de hele wereld) en hij reageert elke stemming af op anderen. Dat wordt dan afgedaan met het feit dat hij zijn emoties niet onder controle kan houden omdat hij nou eenmaal zo is. Nu vind ik best dat hij in zijn vrije tijd alleen maar mag zitten mokken, maar je moet jezelf ook af en toe verbijten en een halt toe kunnen roepen.
Heb zelf op nee gestemd dus ik heb geen recht van spreken haha
Heb jij wel eens gehuild op je werk, door je werk?
- Ja, stiekem op de wc
- Ja, in het zicht van collega’s
- Nee
0 stemmers
Het forum bepaald mijn leven hahah, kon het niet over mn hart krijgen om het alsnog te doen.
Ja dat zat ik ook nog te denken, sommige dingen waren ook open.
Misschien was het wel een kerstgedachte van iemand anders, die dacht misschien kan ik iemand blij maken ermee.
Ik heb op mijn tweede werkdag op de wc zitten huilen en ik heb ook wel eens gehuild waar mijn 2 bazen bij waren en toen kreeg ik gelijk een knuffel. Dat was wel heel lief. Moest ook echt huilen om iets onbenulligs haha
Ik ween als ik kwaad ben. Superirritant, want dan komt het helemaal niet over dat je niét verdrietig bent, maar kwaad. Op m’n vorig werk was ik op het eind zo gefrustreerd en kwaad dat ik heel wat keren naar het toilet ben gevlucht om te huilen. Ik kon helemaal niet om met de manier waarop daar gewerkt werd. Ik heb (voor zo ver ik me kan herinneren) 2 keer gehuild bij 2 verschillende collega’s toen het daarover ging. De eerste keer toen ging het over mijn verveling en frustratie op het werk (die persoon heeft me toen wat extra werk/verantwoordelijkheid gegeven, was niet m’n baas trouwens). De tweede keer toen een collega (hoger in functie, maar niet 1 van m’n bazen) me vroeg waarom ik ontslag nam.
Ik werk in een mannensector en kan dit niet voorstellen dit ooit te doen of te zien bij een collega, ook al heb ik een erg stressvol beroep. Geen oordeel, maar ik zie het gewoon niet voor me bij ons.
Even een generaliserende poll:
Heb je wel eens een collega zien huilen?
- Ja, een of meerdere vrouwelijke
- Ja, een of meerdere mannelijke
- Ja, beide geslachten
0 stemmers
O hij is niet anoniem, zit ik ff m’n collega’s te exposen hier
Ik heb vaker collega’s dan vrienden+familie zien huilen
Ja, toen mijn leidinggevende de pik om mij had en mij het leven zuur probeerde te maken.
In een teamoverleg zonder hem maar met de manager moest ik huilen. Ze vonden mij altijd zo ‘stoer’ en niet snel huilerig. Dus ze namen het heel serieus. Uiteindelijk is hij ontslagen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen maar vrouwelijke collega’s heb
Maar rijstgerecht is wel erg breed