Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ik denk dat ik verhuizing echt de enige uitzondering vind! Bij mij ging het gewoon om een parkeerplaats bij een winkelcentrum

En 10 punten voor schweinhund

7 likes

Bij mij in de straat had iemand dit een keer gedaan door fietsen op een parkeerplaats te zetten en zelf was diegene binnen, vind het echt asociaal. Bij een verhuizing oke misschien, maar verder nee.

Welke zwemslagen beheers je?

• Borstcrawl
  • Schoolslag
  • Rugcrawl
  • Rugslag
  • Vlinderslag
  • Zijslag
  • Dolfijnslag
  • Ik kan niet zwemmen
  • Ik kan alleen de overlevingsslag blub

0 stemmers

Wat is dolfijnslag?

Ja, maar wel voor 1 minuut max ofzo.

Ik stond een keer netjes te wachten met m’n knipperlicht aan en toen ging er een of andere teef snel op de plek staan toen die auto wegreed, zodat haar vriend daar kon parkeren. Ze wist niet hoe snel ze weg moest komen toen ik flink gassend inparkeerde. Ik was zo woest

21 likes

Echt mijn grootste ergernis in parkeergarages, denk je ha eindelijk een plekje staat er weer een persoon op het plekje. Vooral aso als mensen hun kind daarvoor gebruiken. Zo werkt het niet jongens :woman_shrugging:

Ik snapte bij de borstcrawl niet wanneer je nou je hoofd uit het water mocht halen om adem te halen. Het resultaat is dat ik geen zwemdiploma B heb en dus “officieel” niet in het diepe deel van het plaatselijke zwembad mag zonder zwembandjes :thumbsup:

12 likes

Ik heb vroeger oude zwemslagen geleerd en bij de vlinderslag deden we de schoolslag met onze benen en met dolfijnslag hield je je voeten bij elkaar en zo’n zeemeermin beweging haha.

2 likes

Ik hield mn oma’s hand vast toen ze haar laatste adem uitblies, was een prachtig moment dat ik echt voor altijd bij me draag :heart:

24 likes

Ik ben er bij zowel mn opa als oma bij geweest en vond dat eigenlijk wel heel bijzonder en ook wel ‘fijn’ dat ik daarbij kon zijn. Heel verdrietig natuurlijk maar toch ook mooi om er voor ze te kunnen zijn tot het allerlaatste moment. Zit al meteen ook weer te janken nu ik dit typ haha

4 likes

Ik was erbij toen we de stekker eruit trokken bij mijn schoonvader. Vond dit heel moeilijk ook omdat mijn man en schoonmoeder niet aan de dokter konden/durfden aangeven dat het zo ver was. Dit heb ik daarom voor hen gedaan, maar dit vind ik soms nog steeds lastig ookal zijn zij mij juist heel dankbaar.

1 like

Ik eet bijna geen vlees en weinig dierlijke producten, ik heb extreem weinig spullen en kleding in vergelijking met leeftijdsgenoten, ik woon erg klein, probeer single-use plastiek te vermijden etc. Maar transport is wel echt mijn zwakke punt. Reizen is mijn passie en ik vlieg vaak. Ik voel me er wel steeds slechter over en heb nu ook meer tripjes met de bus/trein geboekt, maar ik vind het echt lastig. In het ideale geval zou ik mijn werk flexibeler willen kunnen regelen, bv. 9 of 10 maanden keihard knallen, om dan 2 of 3 maanden per jaar vakantie te kunnen nemen, waardoor ik de tijd heb om tragere vormen van transport te nemen (dan komt het niet op een paar dagen). Helaas is dat niet mogelijk. Ik moet het met 5 dagen doen. Ik werk er trouwens wel naartoe (dat is toch het doel).

Ik vind het trouwens ook best lastig om daar constant op te letten. Meestal gaat het in vlagen. Dan ben ik heel hard bezig met veganizen of zero waste en op een bepaald moment raak ik ontmoedigd en laat ik alles wat meer hangen. En daarna heb ik een nieuwe fase in de richting van vegan en zero-waste.

1 like

Waar plaats je je tong in rustpositie?

• Hele tong tegen het gehemelte
  • Puntje van de tong tegen het gehemelte
  • Tong midden/beneden in de mond

0 stemmers

1 like

Tegen de achterkant van mn bovenste tanden denk ik?

Door je vraag kan mijn tong niet meer normaal rustig liggen opeens???

33 likes

Ik ben hierbij dus altijd benieuwd wat eigenlijk ‘hoort’, ook voor je tanden.

Mijn logopediste zei dat het puntje van je tong tegen je gehemelte aan moest zitten! Heb zelf scheve tanden gekregen doordat mijn tong tegen mijn tanden aan duwde :confused:

Wat ik vooral op internet lees is dat het schijnt dat bij de juiste rustpositie de hele tong tegen het gehemelte ligt, zodat je eigenlijk verplicht bent om door je neus te ademen. Continu door je mond ademen zou negatief effect kunnen hebben op vorming van je schedel en je houding.

Tijdens de rustpositie van de tong ligt de voorrand van de tong net achter de boventanden, tegen de harde rand van het gehemelte. De zijranden van de tong liggen tegen de binnenkant van de bovenkiezen. De kiezen raken elkaar net niet en de lippen raken elkaar zonder spanning. Er is op deze manier evenwicht in de spieren. Is de rustpositie van de tong goed, dan zal het slikken ook goed zijn. Voor alle gevallen resulteert deze juiste ontwikkeling in onderoog- / orbitale ondersteuning, goed uitgelijnde kaken, ideale ruggegraatshouding, en vooral in een grote onbelemmerde luchtwegen van zowel de neus als de keel.

2 likes

Kun je:

• Watertrappelen
  • Duiken vanaf de kant
  • Duiken vanaf een startblok
  • Duiken vanaf een duikplank
  • Duiken vanaf die super hoge duikplank (held)
  • Door het gat zwemmen
  • En nog iets dat ik nu vergeten ben, nl:

0 stemmers

2 likes

Hoe vaak vernieuw jij je wc-borstel?

• Een keer per maand of vaker
  • Een keer per kwartaal
  • Een keer per half jaar
  • Een keer per jaar of minder
  • Ik heb dit nog nooit gedaan

0 stemmers

Ik ben tijdens het watertrappelen bij zwemles half verdronken. Ik kon het sowieso al nooit en we werden met een hele groep naast elkaar gezet. Ik was in het midden en iedereen trapte mij naar onderen toe.

Kan nog steeds niet watertrappelen ondertussen.

1 like