Stel hier je persoonlijke vraag #4

Wel enkel met een goeie reden zoals verhuizen! Niet gewoon om dichter bij de ingang van de supermarkt te staan ofzo

Ja maar daarvoor is de vraagstelling niet zo handig. Nee, ik ga niet minderen met vliegen want ik wil nog bepaalde plekken zien zoals New York. Niet zo handig om naar daar te fietsen als je maar een weekje verlof hebt. Het is niet dat ik 10x per jaar zo’n reis maak dus dan ga ik dit niet minderen, ik ga dit jaar 1x vliegen naar NY en dat is alles. Dat wil niet zeggen dat ik er niet bewust mee om ga vind ik

Door het gat zwemmen was echt mijn nachtmerrie. Ik kreeg sowieso elke week keiharde buikpijn van de spanning wanneer ik naar zwemles ging omdat we als we goed ons best deden door de glijbaan van het zwembad mochten en ik dat echt HEEL eng vond (maar natuurlijk niet zei want het was ook wel gewoon gezellig). Was altijd zooo opgelucht als een kindje niet goed z’n best had gedaan waardoor we langer in her bad moesten blijven en ik lekker in een open ruimte kon zwemmen in plaats van in een krappe tube glijden. :relieved:

Ff edit want het ging over het gat dus mijn glijbaanverhaal slaat schijnbaar nergens op, maar voor mij was de glijbaan gewoon het gat keer honderd. Brrr.

5 likes

Ik maak ook niet elk jaar zo’n reis

Allereerst wil ik zeggen dat ik het goed vind dat je hier in ieder geval bij stilstaat.

Maar om het nou milieubewust te noemen?

Je presenteert het echt met een bepaalde vanzelfsprekendheid. Er zijn nou eenmaal een aantal plekken die jij nog wilt zien. New York is daar één van en dat ligt nou eenmaal aan de andere kant van de wereld. Dus je vliegt daarheen.

Maar ik vind het juist zo kwalijk dat zulke dingen vanzelfsprekend zijn geworden. Je hebt inderdaad de mogelijkheid om New York te bezoeken, maar dat betekent niet dat je daar recht op hebt.

We hebben het echt allemaal heel leuk en makkelijk voor onszelf gemaakt. Op reis naar de andere kant van de wereld kan gewoon en kost niet eens gek veel geld. Ik snap dat mensen daar gebruik van maken en van genieten, maar als je echt kritisch kijkt naar de huidige situatie wat betreft het klimaat dan moet je toch toegeven dat we te ver zijn gegaan? Dat we het ons helemaal niet kunnen permitteren om zo nu en dan met het vliegtuig op vakantie te gaan of reizen zelfs als hobby te hebben?

Ik snap dat het heel erg wennen is om hiermee te stoppen, mensen raken zo snel gewend aan een bepaalde levensstijl en al helemaal als het allemaal hartstikke leuk is, maar het lijkt me wel noodzakelijk dat we deze mindset veranderen. Het is gewoon niet houdbaar zo.

26 likes

Bordjes opduiken vond ik het aller leukste!

1 like

Haha niks van dit alles :see_no_evil:

1 like

Ik vond zwemles ook zo verschrikkelijk. Iedere zaterdagochtend als het weer zo ver was zei ik tegen mijn vader; “Volgens mij is het vrijdag en moet ik naar school, niet naar het zwembad hoor!”. Ik kan nu prima zwemmen, maar meer ook niet haha!

6 likes

Ik zit tussen onverstaanbaar gemompel en hele gesprekken in. Volgens mijn vriend spreek ik echt woorden uit, maar zijn het geen logische zinnen haha.

1 like

Toen ik klein was (kleuterklas) sliep ik soms nog bij m’n moeder in bed en die vertelde dat ik ooit had gezegd ‘Nee Gino, je krijgt geen kusje van mij’. Ik schaamde me dood toen ik dat hoorde.

9 likes

Reddend zwemmen! Ik vond zwemles zo fantastisch. Zou bijna op gaan voor mn 5e diploma maar toen moest het zwembad sluiten ivm asbest in het plafond. :slightly_frowning_face:

Maar we moesten dan een pop van zo’n 50kg opduiken en ‘redden’. Was super vet! En ik was zelf denk ik amper 50 kg haha

8 likes

Oh ik ben indirect ook gestopt met zwemles omdat het zwembad dicht ging, terwijl ik het wel heel leuk vond. Zo jammer dat het daardoor dan ophoudt!

1 like

Het is niet dat mijn BH oncomfortabel zit, ik vind het alleen nog chiller zonder BH. Vooral thuis, lekker alles laten hangen
(en zo hoef ik 'm ook minder vaak te wassen :thumbsup: )

8 likes

Inderdaad! Ik doe ook gewoon mijn goeie kleding (incl. bh) uit thuis. Dan kan ik die nog een dag langer aan.

4 likes

Ik vind beugelbh’s vreselijk, die beugels prikken altijd in mn ribben. Voel het ook altijd wel zitten en noem het daarom altijd mn ‘harnas’. Gelukkig zitten softbh’s wĂ©l fijn.

4 likes

Met mijn hoogtevrees durf ik niet eens die super hoge duikplank op, laat staan te duiken :joy:

Ik vind het echt raar om al iets aan je kind te geven voordat je het betaalt hebt? Zorg dan dat je kind thuis gegeten heeft of neem zelf iets voor hem/haar mee, maar ga geen onbetaalde producten openmaken.

Ik heb zelf achter de kassa gezeten en kreeg regelmatig lege zakjes en flesjes op de band, ik vond dit altijd zo raar?
Ik kan me zeker voorstellen dat er mensen zijn die gewoon iets openmaken en het geopende dan laten liggen in de rekken en er niet voor betalen.

31 likes

Ik zou mijn kind best iets te eten geven wat ik zelf bij me heb, maar ik zou niet iets uit de supermarkt geven wat nog niet is afgerekend. Dat voelt een beetje gek.

4 likes

Geef jij geld aan bezorgers die langs de deur komen?

• Ja aan alle bezorgers
  • Alleen aan de bezorger van de krant waar ik een abonnement op heb
  • Nee

0 stemmers

Ik heb een nee nee sticker haha, dus ik geef niets. Ik zou wel wat geven als ik het hele jaar al het plaatselijke sufferdje of iets anders zou krijgen.

5 likes