Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ja klopt! En je krijgt betaald per bezorging nu dus als er niks te doen is verdien je ook niks. Dan is fooi extra fijn.

1 like

Oke om te vragen.

Als die vriendin gewoon de middelen heeft om te checken is het kleine moeite vind ik (mail op telefoon bijv). MAAR als er dan ook van haar verwacht wordt om in actie te komen zou ik als ik haar was wel afspreken dat dit overuren zijn/op een ander moment worden gecompenseerd. Dat de flexibiliteit die van haar wordt verwacht in ieder geval ook voor de werkgever telt. Het kan dus niet zo zijn dat ze op d’r vrije dag moet werken, maar als ze eerder naar huis wilt/moet op een werkdag dat de poppen aan t dansen zijn.

Oh edit: met checken bedoel ik dus even tussendoor in de ochtend en de middag/avond op een loos moment. Niet constant f5 en en achter je mail zitten en zaken beantwoorden.

Heb jij ā€˜rollen’ op je rug? (anoniem)

image

• Ja, en ik heb een atletische bouw
  • Ja, en ik heb een normale bouw
  • Ja, en ik heb overgewicht
  • Nee, en ik heb een atletische bouw
  • Nee, en ik heb een normale bouw
  • Nee, en ik heb overgewicht

0 stemmers

Ik heb dit al mijn hele leven en ben er super onzeker over. Ze zijn nu wat prominenter omdat ik wat dikker ben dan ik zou willen, maar ook toen ik veel sportte en vrij afgetraind was had ik ze. Combinatie van hele holle rug en weinig ruimte tussen mijn ribbenkast en bekkenkam. Vind het super kut en als ik ooit geld zou hebben zou ik ze weg laten halen met liposuctie.

Ik heb dit ook en ik ben best wel slank! Ook echt een punt van onzekerheid …

1 like

same, okselflappen en rollen all the way. geen overgewicht maar wel zeker niet afgetraind verder.
(@lapzwans)

Lichamen zijn echt rare dingen als ik er zo over nadenk!

4 likes

Mijn baas verlangt dit van mij terwijl ik op die andere dagen voor een andere baan werk :expressionless: Heb geweigerd maar hij vindt het onzin, dat kan ik echt niet begrijpen

Ik spreek even vanuit mezelf: niet iemand die mijn taken bij afwezigheid waarneemt en eindverantwoordelijk voor bepaald gebied:

Dingen die ik binnen 2 min kan antwoorden, beantwoord ik. Of dingen die voor mij morgen of wanneer ik er weer ben een groter probleem gaan veroorzaken, daar reageer of bel ik ook vaak achteraan. Dat tweede doe ik puur uit eigen belang, anders moet ik zelf gaan ā€˜puinruimen’ als ik terug ben.

Ik vind het een kleine moeite, of ik nu whatsapp open en beantwoord of m’n werkmail. Vrijwel dezelfde handeling en beide leveren mij over het algemeen geen stress op.

Ik ben best een betrokken medewerker en geloof ook niet in 8 uur op kantoor zitten en je tijd volmaken. Als ik vrijdag middag geen zin meer heb, dan ga ik mits werk het toelaat ook naar huis. En dat is prima.

Of je het kunt verwachten; nee. Of je het kunt vragen; waarom niet.

Het gaat er toch om of het je het vragen, niet of je er vanuit kunt gaan dat een medewerker het gaat doen.

Edit; mijn punt was in eerste instantie: Prima om te vragen en als je KIEST om t te doen - regel dan wel dat die flexibiliteit 2 kanten om gaat. Dus als je met ke kind iets moet doen, dat je zonder verlof weg kunt. Je uren kunt compenseren.
Als je werkgever het probeert om te dringen, dan zou ik t sowieos niet doen trouwens.

1 like

Ik vind het een gevaarlijke vraag en zou ermee oppassen. Dit zijn vaak dingen die langzaam opgestrekt worden. In het begin is het een paar mailtjes beantwoorden, maar als je die grens over gaat gaat het steeds sneller. Ik ben bang dat je na een tijdje thuis toch stukken gaat doorlezen/inbellen voor een skype meeting. Dan ben je je vrije dag echt kwijt.

2 likes

Ik heb gestemd op okƩ om te vragen, maar ik vind absoluut niet dat je vriendin ja hoeft te zeggen.

7 likes

Wat dragen jullie in de winter binnenhuis?

• Pantoffels
  • Huissokken
  • Alleen sokken
  • Blote voeten
  • Schoenen
  • Anders namelijk…

0 stemmers

Op mn kamer sloffen, maar bij mn ouders blote voeten

Ik had altijd pantoffels maar ben ineens helemaal fan van huissokken, net zo warm en kan ik tenminste vaak uitwassen. :heart:

Het wisselt… blote voeten/sokken (normale of huissokken) /slippers/ een combinatie hiervan

Ik heb op huissokken gestemd, want dat draag ik het vaakst, maar eigenlijk kan het 1 van deze zijn: blote voeten/sokken (huis of normale/slippers/pantoffels. Nooit schoenen.

Mijn oude roze (wat dacht ik) uggs.
Lelijk maar zo lekker warm.

Degene die gebruik maken van die knop die @Eddie schets ; waarom ben je nog bij elkaar? (Anoniem)

• Ik vind het wel prima zo (het gedoe die erbij komt kijken niet waard)
  • Ik ben van plan om de knoop binnenkort door te hakken en uit te maken
  • Anders…

0 stemmers

Sokken in slippers

3 likes

Ja, en ook voor andere religies

Misschien kunnen we toe naar een ander systeem van vrije dagen, flexibeler en zelf in de vullen (in de sectoren waar dat mogelijk is).
Pinksteren/Hemelvaart wordt bijvoorbeeld ook door weinig mensen gevierd

8 likes

Ja ben het met @Eddie eens. Ik vind eerder dat je vrij mag zijn op dagen zoals de verkiezingen en belangrijke dagen die niks met religie te maken hebben.

2 likes