Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ik ben ook meer voor het systeem van @Eddie, waarbij de christelijke feestdagen ook wegvallen en je zelf kan kiezen aan welke feestdagen je meedoet en wanneer je die dagen inplant. Helaas is dat praktisch gezien soms moeilijk werkbaar. Op mijn werk (productie) is ofwel iedereen thuis (algemene sluiting) ofwel slechts een beperkt aantal mensen met verschillende functies (als teveel mensen op hetzelfde moment verlof hebben, draait alles vierkant). Zelfs als je bv. kiest om aan 50% te produceren, is het nooit zo dat het mooi verdeeld is en er van iedere functie 1 iemand is die bijvoorbeeld het suikerfeest viert.

2 likes

Welke film wordt het vanavond:

• Sound of music
  • Home alone

0 stemmers

Op mijn werk kun je een bepaald aantal dagen dat je vrij bent vanwege christelijke feestdagen, omruilen voor een dag die voor jouw eigen religie belangrijk is. Ik weet niet in hoeverre daar ook echt gebruik van wordt gemaakt… Ik ken in ieder geval niemand die het doet.

6 likes

Dat kon bij ons ook. Om vervolgs te ontdekken dat alle panden op christelijke feestdagen gesloten zijn, en er niet gewerkt kan worden. Behalve de mensen die kunnen thuis werken. = Misschien 10% van al het personeel.

Ah dan werkt het systeem niet echt nee :’) Bij mijn bedrijf wordt er door sommige functies 365 dagen en soms zelfs 24/7 gewerkt, dat geldt voor mij niet, maar op mijn afdeling is er op zich ook altijd wel wat te doen. Weet niet of het voor alle functies zo is, maar in ieder geval een groot deel van het bedrijf zou het wel kunnen gebruiken.

Zouden jullie willen helpen met het kiezen van een nieuw logo voor mijn blog? Ik ben mijn oude zat - new year, new me!

Grote plaatjes

1
Optie 1

2
Optie 2

3
Optie 3

Ik heb er graag een wereldbol in verwerkt gezien ik blog over duurzaamheid (en mijn grootste wens mooiere aarde is :slight_smile:

• Optie 1
  • Optie 2
  • Optie 3
  • Anders

0 stemmers

Ik heb op 2 gestemd, maar het lettertype vind ik niet mooi dus die zou ik aanpassen. De lijn van de wereldbol en de kleur vind ik wel heel leuk.
Waarom heb je Amerika als middelpunt?

3 likes

Eigenlijk om het compleet te maken voor vanavond moet ie zo he:

• Sound of music
  • Home alone
  • All you need is love

0 stemmers

1 like

@Hyde Ik heb dit logo via een Amerikaanse website gemaakt; vandaar dat deze wereldbol inderdaad met Amerika in het midden staat. Even opzoek naar een image die de rest van de wereld vertegenwoordigd!

1 like

Eet je meer vlees met kerst dan anders?

• Ja, veel meer.
  • Ja, een beetje meer.
  • Nee, hetzelfde ongeveer.
  • Nee, ik eet helemaal geen vlees.

0 stemmers

Voel je je hier schuldig/rot over?

• Nee, het is kerst dus ik verdien het.
  • Nee, ik voel me nooit schuldig over vlees eten.
  • Nee, ik eet geen vlees.
  • Ja, maar ik vind het zo lekker.
  • Ja, maar ik voel sociale druk.
  • Ja, maar ik weet gewoon niet wat ik anders moet eten wat feestelijk is.

0 stemmers

Normaal eet ik bij gourmet enkel vlees en wat brood, maar heb dit jaar de familie zo ver gekregen dat we ook groentes en halloumi gaan grillen. Zin in!

11 likes

Waar is de optie;
Flikker op met je kut kerst programma’s

6 likes

Ik eet thuis zo’n 80-90% vegetarisch, maar ben dus geen ‘echte vegetariër’. Eerste kerstdag is altijd bij m’n schoonouders gourmetten met zo’n 15 man, dus die halen dan altijd van die gourmetschalen met vlees en verder wat champignon/ui/paprika maar daar red ik het niet op dus dan eet ik naast veel groenten ook wel vlees. Als ik 100% vegetarisch zou eten zou ik wel kijken of ik iets anders kon regelen maar aangezien ik thuis soms ook vlees eet zou ik het toch gek vinden om om een vega optie te vragen. Maar ik voel me er niet zo prettig bij, als ik zelf vlees haal is dat eigenlijk altijd biologisch/van de slager die niet aan kiloknallers en dat soort shit doet, en mijn schoonouders letten daar totaal niet op.

Bij m’n eigen ouders ben ik trouwens verantwoordelijk voor de vegetarische groentelasagne, vonden ze vorig jaar zo lekker (en m’n vader was oprecht verrast dat hij het vlees helemaal niet miste) dat ze die weer willen😁

5 likes

Mijn schoonmoeder heeft gewoon helemaal geen vlees gehaald voor kerst :relaxed: Ze eet zelf al sinds haar jeugd geen vlees (haar vader schotelde eens haar konijn voor). Mijn vriend en ik eten ook geen vlees - dus ze heeft besloten dat de rest het ook niet krijgt. Echt probs voor haar en ik ben benieuwd wat het commentaar gaat zijn. Ook al krijg ik gekookte aardappelen met spruitjes, het maakt me al niets meer uit ;p

39 likes

Waarom zou dit niet moeten kunnen? Uit respect voor de feestdag of zo? Zijn de ‘niet’-stemmers dan ook religieus?

5 likes

Ik vind het wel kunnen. Ik weet ook niet beter dan dat bij ons de supermarkt (de laatste jaren in ieder geval) altijd open is geweest. Maar ik vind het zelf wel iets hebben als winkels niet open zijn. EN NU GAAN WE GODVERREDOMME KERST VIEREN HAAL JE KUTAVOCADO’S MAAR NA DE KERST SCHIJTMILLENIALS.

27 likes

@littlenumbers Door jouw poll dacht ik dat Home Alone vanavond op tv kwam, maar niet dus :frowning:

Heb jij Home Alone ooit gezien?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb jij The Sound of Music ooit gezien?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En Love Actually?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Die komt vanavond op sbs!

Home Alone en Love Actually heb ik pas heel laat gezien, maar Sound of Music is echt jeugdsentiment! Heel vaak gezien als kind.

3 likes