Stel hier je persoonlijke vraag #4

Oh yessss… Ik keek eroverheen! Leuk! Kijk nooit kerstfilms behalve die haha. En deel 2.

Beter had je deze polls anoniem gemaakt. Nu weet ik precies wie hier geband moeten worden. Iedereen die Home Alone nooit heeft gezien.

image

48 likes

:redface:

Ik heb Home Alone al zo ontelbaar vaak gezien dat ik er inmiddels wel een beetje klaar mee ben

5 likes

Dit is net Flappie, wat zielig :fearful:

Over winkels die open zijn met kerst: ik vind het opzich wel prima, mij maakt het niet echt uit want als ik het van tevoren weet zorg ik wel dat ik geen boodschappen hoef te doen. Ik zou het alleen zonde vinden als mensen eigenlijk op kerst vrij wilde hebben maar dan ineens moeten werken. Maargoed, ik ben vanavond ook lonely omdat de bioscoop nog open is en mijn vriendin tot laat moet werken :disappointed:

Gaan jullie met kerst wel eens naar de bioscoop? Lijkt mij dus helemaal niet gezellig haha

• Ja, ik ga wel eens naar de bioscoop als het Kerst is
  • Alleen op kerstavond maar niet op kerst
  • Nee, maar ik zou het wel een keer willen
  • Nee

0 stemmers

Grrrr

12 likes

Bij de meeste winkels (supermarkten wel, voor zover ik weet) heb je gewoon de keus of je wel of niet wilt werken. Je werkt sowieso korter, krijgt meer betaald en het is vaak ook wel gezellig om te werken met kerst denk ik.

4 likes

6 likes

Haha ik heb Home Alone ook zo vaak gezien dat ik die film zo’n beetje woord voor woord kan meepraten. Zelfs jaren terug op Singapore Airport terwijl het april was en bloedjeheet haha. Met 2 vreemden, terwijl ernaast wel een hele meute naar Greys Anatomy of wat voor ziekenhuisserie dan ook zat te kijken. Hallo, dan kies je toch Home Alone :sweat_smile:

5 likes

tenor

4 likes

Ik vind het altijd hilarisch (en debiel tegelijk) dat als de winkels 1e kerstdag dicht zijn, mensen op 2e kerstdag als losgeslagen hyena’s door de stad lopen alsof ze jaren niet in een winkel zijn geweest. Ik snap dat echt niet gewoon??

45 likes

Ja dat zal best.

Misschien vind ik dat nog wel erger :stuck_out_tongue:

Als volwassenen nooit meer maar vroeger gingen wij met mijn ouders op tweede kerstdag altijd naar een film. Ik heb daar ook echt leuke herinneringen aan.

1 like

Ik ben echt blij dat dat in NL een ding is. Heb nu met twee kerstdagen ieder jaar alweer gedoe met familie qua planning. Schoonouders, gescheiden ouders etc. Laat staan als we maar één dag hadden

3 likes

Tweede kerstdag is een officiële feestdag in in ieder geval de volgende landen: België (Duitstalige Gemeenschap), Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland (traditioneel niet Noordrijn-Westfalen en Saarland maar steeds vaker wel), Estland, Frankrijk (Elzas-Lotharingen), Finland, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië (Santo Stefano), Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje (Catalonië), Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland (niet in de Franstalige kantons).

Ik zocht het eigenlijk op om aan te geven dat Nederland een van de weinige landen is haha, maar nee blijkbaar doen heel veel landen aan 2e kerstdag

1 like

Jep, vroeg me altijd al af waar die naam vandaan kwam en dat was dus omdat je dan de Christmas box open werd gemaakt waar spul voor de arme mensen in zat

In IT is het wel een feestdag in de zin dat mensen vrij zijn van werk, maar wordt het niet gevierd zoals (ik het idee krijg dat) het in Nederland wordt! De meeste mensen blijven gewoon thuis, of spreken af met familie die ze de dagen ervoor/erna niet zien en er worden rigoreus leftovers gegeten. Ik heb het idee dat dat in meerdere landen zo is, en NL één van de weinige landen is waarin op tweede kerstdag ook diners worden georganiseerd?

Ja heb ik ook! Mijn schoonouders zijn gescheiden, mijn ouders nog en mijn vriendin moet verplicht 1 vd kerstdagen werken, dus eigenlijk hebben we nog niet genoeg tijd

Ja, precies! Ik was al aan het zoeken hoe ik het wilde verwoorden. Maar zo dus.

En ik vind het wel iets romantisch hebben. Nadenken over wat je die dagen wilt eten en lekkers in huis halen in plaats van onbeperkt eten kunnen halen / bezorgen.

3 likes

Bij ons vieren we kerstavond (dus nu!) met een traditioneel pescotarisch of vega diner en de kerstlunch, de meeste stellen die ik ken doen het ene bij familie van x en het andere bij familie van y, maar eigen familie gaat eigenlijk altijd voor en ik ken best veel ongetrouwde stellen die apart vieren. Mijn vriend werkt morgen en ik hij is vanavond ook bij zijn moeder en aanhang terwijl ik met mijn familie ben, is echt geen big deal. Vriendin met gescheiden ouders viert eigenlijk altijd wel bij haar moeder en familie en gaat voor kerstwensen en kado’s wat meer low key langs bij haar vader waar ze ook een hele goede band mee heeft. Het gaat voor zover ik weet bij ons meer om invulling geven aan kerstdiner de 24 en kerstlunch de 25 en voor de rest rolt iedereen gevuld als een thanksgivingskalkoen rond zonder concrete plannen eigenlijk. Ik ben aan het wachten op het toetje en zit vol wijn dus misschien is dit heel onsamenhangend, sorry daarvoor!

2 likes