Ik rijd geen paard, maar ben wel benieuwd waarom zo veel mensen het geen sport vinden? Je hebt ook best wel veel verschillende (intensieve) vormen van paardrijden. Dressuur en springen zijn zelfs ook Olympische sporten geloof ik…
Ik vind het niet per se een kerstliedje, maar vind hem er ergens wel tussen horen in de kerst-playlists.
@instantramen ja duh!!!
(grapje maar vind het wel een sport. Je creëert er niet zozeer uithoudingsvermogen mee, maar zeker wel spieren)
Dankzij 10 jaar paardrijden ontwikkel ik mn onderbeenspieren (wat is het Nederlandse woord voor calves?) nu weer vet snel met in de sportschool, thanks musclememory zelfde misschien wel voor buikspieren bedenk ik me nu
Omdat ik vind dat je paard het werk doet ipv jijzelf. Ik vind formule 1 ook geen sport trouwens
Whut? Nee, echt totaal niet.
Ik heb 14 jaar paard gereden en laatst met mn werk 2 uurtjes wezen curlen. Ik kon gewoon echt niks meer de volgende dag joh. Spierpijn als een malle, maar ook tijdens had ik echt een conditie nodig hoor. Viel vies tegen.
Kuiten.
Ohja duh. Hahaha thanks
Haha, dan moet je eens intensief gaan karten. Ik dacht ook dat Formule 1 geen sport was, tot ik 3 dagen serieuze spierpijn had na het karten. Toen ben ik wel van mening veranderd .
Ja oke, daar zit wel wat in. Maar het is ook niet alsof het allemaal vanzelf gaat.
Van 1 zo’n race val je dus wel 4 kilo af, echt sick.
Nee is echt heftig hoor.
Je moet op het ijs 1 voet op een glad zooltje zetten, bezem onder je arm voor evenwicht, andere hand op een 20kg zware steen. Dan zet je af en strek je je been zonder zooltje volledig achter je zonder dat je knie het ijs raakt en dan laat je jezelf een paar meter glijden terwijl je in balans probeert te blijven en je de steen los laat.
Je hele core staat in de fik aan het eind, je knie doet pijn van het ijs en je bovenbenen zijn verzuurt.
Andere positie is vegen, dan moet je als een malle opzij voor die steen uit blijven rennen terwijl je in een hoek van 90 graden met je volle gewicht op de bezem hangt en veegt: pijn in hamstrings, schouders, bovenarmen en liezen.
Beide posities zijn echt heftig haha
Voor mij was 2 uur genoeg voor de rest van mn leven.
Ik vind in een auto racen gewoon dom eigenlijk Haha, je zal er vast wel moeite voor moeten doen hoor, maar ik vind het zo’n nutteloze bezigheid, vooral om naar te kijken.
Heb ook een hekel aan Max
Ik vind karten of formule 1 ook geen sport, maar een paard doet toch niks vanzelf. Nee die auto ook niet, maar bij paardrijden gebruik je zoveel spieren, dat vind ik heel anders. Ben wel jaloers op de core en bovenbeenspieren van paardrijders in ieder geval.
jij bent mijn spirit animal
Ik heb 18 jaar in de rook gezeten en ben supererg antiroken, maar op visite gaan en ze buiten laten roken lijkt me echt niet zo’n issue. Er elke dag zitten is wat anders, maar af en toe langs gaan moet kunnen.
Sommige opties komen toch overeen? Ik zou niet op visite gaan als er binnen wordt gerookt (een optie) daarom zou ik willen dat er buiten wordt gerookt als ik langskom (ook een optie). Al zit sigarettendamp geloof ik overal ingetrokken dus zo’n huis zelf is al niet gezond.
Ik vind passief meeroken door kleding die stinkt en dan je baby daar tegenaan ook heel erg (vies/ongezond). En dan krijg je je baby terug en ruikt hij/zij naar sigarettenrook. Bleg.
Ik vind het sowieso lastig te begrijpen als je je baby ergens brengt en die mensen blijven binnenroken. Iehh.
Bij oppassen zou ik denken: laten oppassen maar dan vragen of ze die dag tijdens het oppassen niet willen roken. Niet binnen en niet buiten. Zal wel lastig gaan als iemand verslaafd is.
Maar dan kun je alsnog verschillende opties aankruisen toch? Ik vraag of er buiten gerookt kan worden, en zo ja dan kom ik langs, zo nee dan zou ik niet langskomen.
Tja toch blijf ik autorijden een gekke sport vinden
Je moet ook wel eens naar de wc voor een grote boodschap of boven een was aanzetten. Je baby kan echt wel 5 minuten alleen zijn hoor. Als het veilig op de grond of in de box ligt is er niks aan de hand.
Oh was niet eens bewust. Zo is het in ieder geval duidelijk dat het bij mij veel langer duurt dan een plas