Ik heb dit jaar alleen maar geld uitgegeven en de jaren daarvoor juist veel gespaard!
Ik heb dit jaar een huis gekocht (of ja, wij) dus ik heb niet veel daarbij kunnen sparen helaas. Nu weer opnieuw beginnen. Wel met een goed doel uitgegeven natuurlijk.
Hoe spreken jullie Engelse woorden uit in een Nederlandse zin? Dus bijvoorbeeld “heb je gezien wat Trump op twitter heeft geplaatst?” Of “Ik heb Spaanse roots”
Voor ‘Trump’
- Op de Nederlandse manier (dus ook zoals ik trommel zou uitspreken)
- Op de juiste Engelse/Amerikaanse manier
- Ik wil het niet Nederlands uitspreken, maar kan de Engelse r niet zo goed uitspreken, dus zeg ik iets dat lijkt op Twump
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Voor ‘roots’
- Op de Nederlandse manier (dus ook zoals ik rood zou uitspreken)
- Op de juiste Engelse/Amerikaanse manier
- Ik wil het niet Nederlands uitspreken, maar kan de Engelse r niet uitspreken, dus zeg ik iets dat lijkt op woots
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Hoelang heb jij in een studentenhuis gewoond voordat je op jezelf ging wonen?
- 1 jaar
- 2 jaar
- 3 jaar
- 4 jaar
- 5 jaar
- 6 jaar
- 7 jaar
- 8 jaar
- 9 jaar
- 10 jaar
- Ik woon nog bij mijn ouders
- Ik woon nog in een studentenhuis
- Ik heb nooit in een studentenhuis gewoond, maar woon wel op mezelf nu
0 stemmers
Heb iets minder dan een jaar in een gedeeld appartement gewoond en ben toen verhuisd naar mn eigen studio. Is ook voor studenten, maar wel zelfstandig, dus vind dat dat telt haha.
Ik heb eerst jaren op mezelf gewoond, toen 1 jaar in een studentenhuis en daar dacht ik nope en ben weer zelfstandig gaan wonen.
Pinnen jullie elke week een bedrag cash voor boodschappen enz?
- Ja
- Nee
- Soms
0 stemmers
Ja ik ben er dus deze week mee begonnen, ik denk dat dit voor mij wel goed gaat werken omdat ik dan weet wat ik wel en niet heb. Anders pin ik gewoon maar wat en heb ik ineens 2 weken geen geld meer. En nu denk ik ook tenminste na over wat ik nog in de kasten heb liggen.
Meerdere van deze opties Het grootste deel een vast bedrag nadat ik salaris heb gehad, maar ook af en toe wat ik overhoud van de maand of als ik een extraatje heb gekregen.
Ja precies.
Ik pin elke maand 200 euro en dan doe ik per week 50 in m’n portemonnee en de rest in een envelopje thuis.
Ik maak na salaris altijd een deel over (teveel) en dan maak ik steeds weer een beetje terug over als ik het nodig heb. Komt er dus op neer dat het meer schijn is dan dat ik het echt doe om te sparen. Maar hey het voornemen is er wel.
Bij roots anders namelijk: roets. Dus niet op z’n Engels wroets, maar ook niet zo Nederlands zoals rood.
Vind jij dat je ‘fysiek’ ziek moet zijn om je ziek te melden van je werk? Of vind jij een ‘mental health day’ ook kunnen? Ik heb het dan niet over depressies of burn-outs of andere dingen op lange termijn. Maar dat je je gewoon niet goed genoeg voelt om je te kunnen concentreren op je werk.
Stelling: ‘Om je ziek te melden vind ik dat je ook echt fysiek ziek moet zijn’
- Ja
- Nee
0 stemmers
Er zit voor mij wel een groot verschil tussen ‘echt fysiek ziek’ (dit lees ik als koorts en/of overgeven enzo) en een ‘mental health day’, wat ik lees als ik voel me niet zo fit mentaal. Ik zou er iets tussenin stemmen. Bijvoorbeeld als een dierbare overlijdt (zeg mijn opa of mijn kat) zou ik me ziek melden, maar als ik me een beetje down voel sowieso niet.
Ja, uiteraard. Maar dat soort dingen zijn ook wel geaccepteerd - dat je je ziek meldt omdat er iemand is overleden.
Dat is mijn punt, er zijn gradaties en ik kan deze vraag dus niet beantwoorden
Ik heb op ‘ja’ gestemd omdat ik mental health day heel zweverig vind klinken. En denk ook niet dat het door mijn werkgever geaccepteerd zou worden. Natuurlijk als er echt iets aan de hand is (overlijden, ziekte in familie oid) is ziekmelden prima. Maar net als dat je ook gewoon gaat werken tenzij je echt écht ziek bent doe je dat ook als je je mentaal wat minder voelt maar je gewoon kan functioneren.
Ik wist niet zo goed hoe ik het anders moest noemen, haha. Hierom benoem ik ook dat je je dan niet goed genoeg voelt om je te kunnen concentreren op je werk.
Dan neem ik een dag vrij. Ik vind dat zelf geen reden om me ziek te melden.