Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ik heb ja gestemd terwijl ik liever nee had gestemd. Ik heb het zelf weleens gehad dat ik huilend van algehele misère mn jas aan stond te trekken om naar mn werk te gaan, maar toen zei mn vriend ook dat ik gewoon thuis moest blijven. Heb toen wel een verhaal over diarree verzonnen met ziekmelden omdat ik niet bedacht hoe ik de waarheid geloofwaardig en zonder als een overdreven muts te klinken kon brengen.

Denk dat ik dat van een ander misschien ook wel zou denken namelijk. En een optie om gewoon vrij te nemen hadden we niet trouwens

9 likes

Dit is wel lastig, want dat is voor iedereen anders. Soms voel ik me niet goed mentaal en als ik dan toch aan de slag ben gaat het opeens veel beter, bijvoorbeeld. Het ligt voor mij ook aan de frequentie. Als een directe collega van mij 2 keer per maand zich ziek meldt om een ‘mental health day’ te nemen, zou ik toch wel pissig zijn gezien er dan een stuk meer werk op mijn bordje komt en ik ook wel een dagje vrij kan gebruiken. Dat is tenminste de associatie die ik heb als je het zo noemt. Het is wel een ander verhaal als dit 1 of 2 keer per jaar gebeurt, of als je een gesprek aangaat met je werkgever waarin je aangeeft dat je een zware/lastige periode hebt en wat je hiervoor nodig hebt.

Sidenote: ik merkte dat fulltime werken voor mij te zwaar was met betrekking tot input. Ik werk nu daarom 32 uur en heb 1 keer per week mijn oplaaddag. Op mijn eigen kosten dus, maar wel ongelooflijk nodig en fijn.

7 likes

Ja, dat is inderdaad ook een optie. Maar ik denk ook dat er plekken zijn waar je niet zomaar een dag vrij kunt nemen zonder dat ruim van tevoren aan te geven.

1 like

Ja zoals jij het beschrijft denk ik er ook over!

1 like

Dat klinkt goed die vegetarische lasagne!! Zou je het recept willen delen? Ik ben nog steeds op zoek naar het perfecte recepr

Uiteraard! https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R615094/groentelasagne

1 like

wauw vooral die dans lijkt me heftig :joy:

Vind jij paardrijden een sport?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik rijd geen paard, maar ben wel benieuwd waarom zo veel mensen het geen sport vinden? Je hebt ook best wel veel verschillende (intensieve) vormen van paardrijden. Dressuur en springen zijn zelfs ook Olympische sporten geloof ik…

6 likes

Ik vind het niet per se een kerstliedje, maar vind hem er ergens wel tussen horen in de kerst-playlists.

@instantramen ja duh!!!
(grapje maar vind het wel een sport. Je creëert er niet zozeer uithoudingsvermogen mee, maar zeker wel spieren)

Dankzij 10 jaar paardrijden ontwikkel ik mn onderbeenspieren (wat is het Nederlandse woord voor calves?) nu weer vet snel met in de sportschool, thanks musclememory :sunglasses: zelfde misschien wel voor buikspieren bedenk ik me nu

1 like

Omdat ik vind dat je paard het werk doet ipv jijzelf. Ik vind formule 1 ook geen sport trouwens

15 likes

Whut? Nee, echt totaal niet.
Ik heb 14 jaar paard gereden en laatst met mn werk 2 uurtjes wezen curlen. Ik kon gewoon echt niks meer de volgende dag joh. Spierpijn als een malle, maar ook tijdens had ik echt een conditie nodig hoor. Viel vies tegen.

4 likes

Kuiten.

1 like

Ohja duh. Hahaha thanks

Haha, dan moet je eens intensief gaan karten. Ik dacht ook dat Formule 1 geen sport was, tot ik 3 dagen serieuze spierpijn had na het karten. Toen ben ik wel van mening veranderd :joy:.

2 likes

Ja oke, daar zit wel wat in. Maar het is ook niet alsof het allemaal vanzelf gaat.

1 like

Van 1 zo’n race val je dus wel 4 kilo af, echt sick.

2 likes

Nee is echt heftig hoor.
Je moet op het ijs 1 voet op een glad zooltje zetten, bezem onder je arm voor evenwicht, andere hand op een 20kg zware steen. Dan zet je af en strek je je been zonder zooltje volledig achter je zonder dat je knie het ijs raakt en dan laat je jezelf een paar meter glijden terwijl je in balans probeert te blijven en je de steen los laat.
Je hele core staat in de fik aan het eind, je knie doet pijn van het ijs en je bovenbenen zijn verzuurt.
Andere positie is vegen, dan moet je als een malle opzij voor die steen uit blijven rennen terwijl je in een hoek van 90 graden met je volle gewicht op de bezem hangt en veegt: pijn in hamstrings, schouders, bovenarmen en liezen.
Beide posities zijn echt heftig haha
Voor mij was 2 uur genoeg voor de rest van mn leven.

11 likes

Ik vind in een auto racen gewoon dom eigenlijk Haha, je zal er vast wel moeite voor moeten doen hoor, maar ik vind het zo’n nutteloze bezigheid, vooral om naar te kijken.

Heb ook een hekel aan Max

29 likes