Stel hier je persoonlijke vraag #4

Bij mijn kantoorbaan zijn we met de feestdagen dicht, dus kerst, nieuwjaarsdag etc.
De 31ste is bijvoorbeeld geen feestdag, net als goede vrijdag. Die dagen moeten wij dus gewoon werken tegen je normale loon.
Bevrijdingsdag is maar 1x per 5 jaar een vrije dag!

Ik moet ook werken tijdens de feestdagen (kantoorbaan), krijg er tijd voor tijd voor terug

Wij hebben een verplichte vrije dag.
Gaat dus wel gewoon van mijn vakantiedagen af.

3 likes

Ik werk op kantoor en moet gewoon werken. Ik krijg er niet extra voor betaald en ook geen tijd voor tijd, zoals hierboven genoemd.

1 like

Wij hebben ook verplicht vrij. Het is wel lekker dat ik nu lang weekend heb, maar als ik mocht kiezen had ik liever 2 januari vrij dan 31 dec

Oh, wacht ging het alleen over oudjaarsdag? Daar krijg ik geen tijd voor tijd voor, nieuwjaarsdag wel

Als jij seks hebt met een jongen, doe je dan iets met zijn ballen of laat je die voor wat ze zijn?

• Ja ik betrek ze erbij
  • Nee ik negeer ze
  • Nooit over nagedacht
  • Soms wel, soms niet

0 stemmers

Hier moest ik ook gelijk aan denken hahaha

2 likes

“ Squats doen ondertussen, nog goed voor je benen en kont ook.”

3 likes

Staat de hele dag aan!

1 like

Ik weet niet helemaal wat ik me voor moet stellen bij ‘actief volgen’, maar heb wel gestemd op de top 2000 en het staat de hele dag aan hier. Maar no way dat ik 8 uur in de rij zou gaan staan om dat cafĂ© binnen te komen :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik hoop ooit op dit punt te komen en dan het ouderschap te delen. Heerlijk, week op week af :stuck_out_tongue:.

Heel onrealistisch hoor maar toch :joy:

2 likes

Ja nou ja ik begreep wel dat je dan niet 8 uur lang daadwerkelijk in de rij hoeft te staan, er zijn ook wel andere dingen te doen op dat terrein zeiden ze. Maar vrijdag geloof ik zeiden ze wel dat het 8/8,5 uur duurde voor je naar binnen kon haha, belachelijk

Ik heb (voor nu) nee gestemd, maar ik denk dat als ik in wat rustiger vaarwater zit, ik misschien wel eicellen zou doneren.

1 like

Het is alletwee legaal, je mag iemand er alleen niet voor betalen en er gelden nog wat andere regels.

1 like

Mijn beste vriend valt op mannen, maar ik denk niet dat ik draagmoeder/eicellen zou kunnen doneren. Dan is het net of ik kinderen met hem heb gekregen en dat vind ik zo’n gek idee. Ik gun hem natuurlijk wel kinderen, maar ik denk niet dat ik het zelf zou kunnen en ik denk ook niet dat hij dat wil.

1 like

Ik heb niet gestemd, omdat ik me niet kan vinden in de opties. Ik heb zelf ook een kinderwens en geen partner. Ik zou niet zomaar eicellen doneren of draagmoeder zijn, emotioneel zou ik dacht echt niet kunnen, het is dan tenslotte ook mijn kind. Maar een constructie met z’n drieĂ«n waarin je een volwaardige moederrol vervult, vind ik geen gekke optie. Ik ben nu 33 en heb nog alle vertrouwen dat alles op tijd op zijn plek gaat vallen. Maar als dat niet het geval is, dan is dit zeker iets om te overwegen.

5 likes

Ja precies. Je ziet het nu toch ook bij Ik vrouw van jou dat de donor heel betrokken is. Misschien wel meer dan ze van tevoren allemaal gedacht hadden. Maar hoe kan het ook anders, het is hoe je het ook wendt of keert toch je kind. En dat laat Joen niet koud. Ik vind het heel mooi om te zien en denk dat ze een hele mooie stabiele basis vormen voor het kindje met elkaar.

Edit: dit was in reactie op @HvO. Ging niet helemaal goed

1 like

Helaas is er altijd iemand geen ouder en zonder ouderlijk gezag. Zolang het goed gaat is het een mooie constructie, maar als er onenigheden ontstaan wordt het erg ingewikkeld.

Ja klopt! Ze zijn inderdaad bezig met een wet voor meerouderschap, maar met cda en christenunie zie ik dat de komende 4 jaar nog niet echt gebeuren

2 likes