1x en ik wil zoooooo graag weer heen.
Ik zeg de tafel dekken.
Maar toen ik in een restaurant werkte vroeg je bijvoorbeeld of iemand alvast wilde gaan indekken. (Noord Brabant)
Ophalen klinkt inderdaad alsof je er net 1 op marktplaats hebt gekocht, die je dan gaan ophalen.
Ik kom daar ook vandaan en zeg ook altijd ophalen. Iedereen eigenlijk die ik ken.
Oh lawwwdy!
https://www.trouw.nl/home/een-tafel-kun-je-dekken-ophalen-klaarmaken-en-aanzetten~aca73a59/
Grappig, ik kom daar ook in de buurt vandaan en heb het nog nooit gehoord! Misschien net de andere kant van Veghel…
In het oosten, tegen Brabant aan
Oh dat zou kunnen idd of ik ken gewoon alleen hele rare mensen haha.
Ik ga komend jaar abonnement nummer 3 aanschaffen.
Indekken ken ik inderdaad ook van de horeca, maar dat zou ik thuis nooit zeggen.
Dan zal het wel echt uit die regio komen. Heb deze week tijdens bezoek aan mn schoonouders ook geleerd dat: een ‘naaje’ jas, een nieuwe jas is (excuse me als ik het fout typ, i’m not sure). Ik kom zelf ook uit Brabant, maar vind het erg grappig dat ons dialect toch zo verschilt per regio.
Ken jij dit niet dan ? Mijn ouders en oma zeggen dit ook altijd. Dus ik dacht dat het iets van hier was.
Wanneer ik mijn veters strik doe ik altijd een dubbele knoop, anders zijn ze binnen een minuut weer los. Mijn vriend zegt dat alleen kleine kinderen dat doen. Wat doe jij?
- één knoop
- dubbele knoop
- ligt aan de veter
- weet ik veel?! Gewoon strikken
0 stemmers
Ja het verschilt zo erg. Mijn moeder hoort ook of iemand uit een ander dorp komt uit de buurt hier. Die verschillen hoor ik dan weer echt niet.
Dit klinkt heel raar om te zeggen haha. Ik wil niet noodzakelijk dat het er meer zijn maar ik vind het soms wel jammer dat ik al zo lang samen ben met mijn vriend (man, maar dat vind ik na 1.5 jaar nog steeds ongemakkelijk om te zeggen) en dat ik nooit andere ervaringen heb gehad (en dat waarschijnlijk ook nooit meer verandert haha).
Ik stel voor dat die vriendinnen zich lekker alleen met het verkeer in hun eigen vagina bemoeien.
Het maakt volgens mij heel veel uit hoe je je strik maakt. Ik heb een paar jaar geleden m’n strikmanier aangepast en nu gaan m’n veters eigenlijk nooit los. Het verschil zit hem in of je boven- of onderlangs beweegt.
Ik geloof er heilig in dat dit de betere manier is. Je strikken worden er ook mooier van:
DIt maakt het vast onbegrijpelijk maarrr ik strik precies andersom, die eerste knoop doe ik andersom (dus niet rechts over links, maar links over rechts) en als ik daarna strik houd ik de 1e lus in mijn rechterhand en beweeg ik het linkerdeel met de klok mee. Maar het principe blijft hetzelfde en volgens mij kan je het dan zo samenvatten: lus in rechterhand = met de klok mee, lus in linkerhand = tegen de klok in.
Dit heb ik ook wel een beetje ja. Ik ben sinds m’n 15e samen met m’n vriend (nu 21), en het had me best leuk geleken wat meer verschillende ervaringen op te doen. Aan de andere kant ben ik superblij met m’n relatie en zou ik het absoluut niet willen opofferen alleen om andere mensen te kunnen doen.
Totaal niet relevant in de dubbeleknoopdiscussie, maar als we het dan toch over veterstrikmethodes hebben kom ik graag even pronken met het feit dat ik het zo doe. Voel me elke keer als ik m’n veters strik weer even trots
Haha die kwam ik ook tegen in m’n zoektocht naar filmpjes! Ga even oefenen.
Soms zit het me in de weg, maar vaker niet dan wel. Het is ook precies wat @Dazed beschrijft: ik zou mijn relatie hier nooit voor op kunnen/willen geven maar het is gewoon jammer. Mijn vriend begrijpt het wel gelukkig. We hebben het er verder niet vaak over, het is meer zo dat ik er soms over fantaseer als ik alleen ben.