Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ik werk op kantoor en moet gewoon werken. Ik krijg er niet extra voor betaald en ook geen tijd voor tijd, zoals hierboven genoemd.

1 like

Wij hebben ook verplicht vrij. Het is wel lekker dat ik nu lang weekend heb, maar als ik mocht kiezen had ik liever 2 januari vrij dan 31 dec

Oh, wacht ging het alleen over oudjaarsdag? Daar krijg ik geen tijd voor tijd voor, nieuwjaarsdag wel

Als jij seks hebt met een jongen, doe je dan iets met zijn ballen of laat je die voor wat ze zijn?

• Ja ik betrek ze erbij
  • Nee ik negeer ze
  • Nooit over nagedacht
  • Soms wel, soms niet

0 stemmers

Hier moest ik ook gelijk aan denken hahaha

2 likes

“ Squats doen ondertussen, nog goed voor je benen en kont ook.”

3 likes

Stel, je bent bevriend met een homoseksueel stel en zij hebben een enorme kinderwens. Ze vragen jou, als goede vriendin, of jij wilt helpen bij het verwezenlijken van hun kinderwens. Zou je dit willen doen?

(even los van alle praktische en juridische haken en ogen die er wellicht aan vast zitten)

• Ja, ik zou wel eicellen willen doneren
  • Ja, ik zou wel draagmoeder willen zijn
  • Nee

0 stemmers

Staat de hele dag aan!

1 like

Ik weet niet helemaal wat ik me voor moet stellen bij ‘actief volgen’, maar heb wel gestemd op de top 2000 en het staat de hele dag aan hier. Maar no way dat ik 8 uur in de rij zou gaan staan om dat cafĂ© binnen te komen :stuck_out_tongue:

3 likes

wow staat er serieus zo’n lange rij??

Ik hoop ooit op dit punt te komen en dan het ouderschap te delen. Heerlijk, week op week af :stuck_out_tongue:.

Heel onrealistisch hoor maar toch :joy:

2 likes

Dit, exact! Ik heb het er met een vriend wel eens grappend over gehad en zei ik altijd bel me maar als het zo ver is. maar nu ze opeens serieus worden sta ik er toch wat anders in en is het heel ingewikkeld.

commercieel gezien is het niet legaal nee maar volgens mij binnen prive kringen kan het wel. Er zijn nu zelfs klinieken in nederland die vanaf 2019 hieraan gaan meewerken. Hoe het precies zit weet ik niet exact.

Ja nou ja ik begreep wel dat je dan niet 8 uur lang daadwerkelijk in de rij hoeft te staan, er zijn ook wel andere dingen te doen op dat terrein zeiden ze. Maar vrijdag geloof ik zeiden ze wel dat het 8/8,5 uur duurde voor je naar binnen kon haha, belachelijk

Ik heb (voor nu) nee gestemd, maar ik denk dat als ik in wat rustiger vaarwater zit, ik misschien wel eicellen zou doneren.

1 like

Het is alletwee legaal, je mag iemand er alleen niet voor betalen en er gelden nog wat andere regels.

1 like

mijn god, why haha. Ik vind het wel heerlijk om vanaf de bank er naar te kijken.

Ja lijkt me heel moeilijk. Daarom zou ik ook nooit draagmoeder willen en kunnen zijn, dan eerder doneren. Kan een hele ingewikkelde situatie worden.

Mijn beste vriend valt op mannen, maar ik denk niet dat ik draagmoeder/eicellen zou kunnen doneren. Dan is het net of ik kinderen met hem heb gekregen en dat vind ik zo’n gek idee. Ik gun hem natuurlijk wel kinderen, maar ik denk niet dat ik het zelf zou kunnen en ik denk ook niet dat hij dat wil.

1 like

Ik heb niet gestemd, omdat ik me niet kan vinden in de opties. Ik heb zelf ook een kinderwens en geen partner. Ik zou niet zomaar eicellen doneren of draagmoeder zijn, emotioneel zou ik dacht echt niet kunnen, het is dan tenslotte ook mijn kind. Maar een constructie met z’n drieĂ«n waarin je een volwaardige moederrol vervult, vind ik geen gekke optie. Ik ben nu 33 en heb nog alle vertrouwen dat alles op tijd op zijn plek gaat vallen. Maar als dat niet het geval is, dan is dit zeker iets om te overwegen.

5 likes