Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ik wordt straks opgehaald door een familielid om aar andere familie te gaan. Ik heb alleen geen idee hoe laat. Ze zou bellen als ze thuis vertrekt dus vanaf dan heb ik nog een minuut of 10 maar in die tijd kan ik nooit klaarmaken dus dan moet ik eigenlijk al klaar zijn. In plaats van opstaan en wat doen ben ik al zo’n 3 kwartier allerlei berekeningen aan het maken van hoeveel tijd ik nog heb.

5 likes

Het is maar goed dat ik geen bad heb want anders was ik daar nu direct ingesprongen

3 likes

Ja heb ik ook heel erg! Ik ben er na het hebben van een avond/nacht baan ook achter gekomen dat ik juist wel een 9 tot 5 baan wil hebben, omdat je dan als je thuis komt van je werk helemaal nergens meer aan hoeft te denken.

2 likes

Heftig verhaal zeg. Was je broertje toen veel ouder dan jij? Dat je nog te jong was om het tegen te vertellen? Of woonde je broertje toen juist nog thuis en was jij al uit huis?

Heb je vandaag een kater?

• Ja
  • Nee
  • Alleen maar lam
  • Ik ben sowieso al ziek

0 stemmers

Ohja, lam staat voor geen hoofdpijn/misselijkheid.

De eventuele ja-stemmers liggen waarschijnlijk nog kapot te gaan in bed/op de bank (of op de wc) :grimacing:

4 likes

Samee

Geïnspireerd door @Quinn in WJEKW:
Je krijgt een staatslot cadeau en je wint daarmee 10.000 euro. Wat geef je aan degene waar je het lot cadeau van hebt gekregen?

• Niks
  • Een kleinigheidje max 50 euro
  • Een cadeau van 100-200 euro
  • Een groot cadeau > 200 euro
  • De helft van het bedrag
  • Het hele bedrag

0 stemmers

Hier op aanvullend; zou jij het zeggen?
Dus stel je hebt een lot gekregen van een vriend waar dus 10.000 euro op is gevallen, zou je de persoon waar je het lot van hebt gekregen dan inlichten?

• Ja
  • Nee
  • Alleen als de persoon in kwestie er naar vraagt
  • Als de persoon in kwestie er naar vraagt dan ga ik liegen

0 stemmers

Ik zou de gevers mee uit eten nemen naar een goed restaurant

10 likes

Oeps ik heb dit topic niet gelezen en nu dezelfde poll in dat topic gemaakt

1 like

Hangt er ook een beetje vanaf van wie ik het heb gehad. Ik heb van mijn baas ook een lot gehad, maar die zou ik dan niet een bedrag/cadeau geven. Goede vrienden of mijn zus of broer zou ik dan wel een percentage geven.

7 likes

Ik ben een hoarder en ik moet ruimte hebben in mijn kast. Deze blouses draag ik niet, maar ik vind het te radicaal om ze allemaal in 1x weg te gooien. Met als gevolg dat ze allemaal blijven liggen. Nu dacht ik: misschien kunnen jullie een of meerdere blouses elimineren en dan doe ik die met de meeste stemmen vandaag (!!!) weg.

Samenvatting

Samenvatting

Samenvatting

Samenvatting

Welke blouse moet weg? Je kunt er 2 aanvinken.

0 stemmers

Dit doet een vriendin van mij ook (kleding die ze nooit draagt niet weggooien) en je moet me dat toch uitleggen. Als je het nooit draagt en ruimte tekort komt, waarom doe je ze niet gewoon allemaal weg? Nu wordt je alleen maar herinnerd aan je hoardergedrag als je ze ziet hangen. Je hebt er niks aan.

Wat die vriendin van mij trouwens doet als tussenstap naar het leren wegdoen van kleding. Ze doet alles wat ze niet echt meer draagt of wat niet past in een doos. Dan geeft ze zichzelf een (half) jaar om die spullen te missen en evt weer uit de doos te halen en te dragen. Na die periode heeft ze dus alle kleren die niet in de doos zitten niet gemist en doet ze die hele doos makkelijker weg.

Lekkere post vol ongevraagd advies. Ik hou zelf heel erg van opruimen en overbodige dingen weggooien dus werd beetje getriggerd denk ik :sweat_smile:

9 likes

Haha dat laatste is erg herkenbaar. Ik ben zelf best wel makkelijk in dingen weg doen… Als ik het al een hele tijd niet meer gebruik of aan doe dan doe ik dat vast in de toekomst ook niet dus kan het weg. En het scheelt ook wel dat ik zelden dure spullen koop dus het meeste is ook wel makkelijk weer te kopen mocht ik het echt ineens missen.

1 like

Dit inspireert mij tot deze poll: Doe jij makkelijk spullen/kleding weg?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

ooo wat een leuke dingen allemaal, ik kan niet kiezen. Heb je al een moestuin gevonden? Je op wachtlijsten zetten is slim. Of heb je een tuin? Ik kan niet wachten tot het weer maart is en ik weer elke week aan de slag kan<3

2 likes

Ja, ik denk bij al mijn spullen dat het ooit weleens van pas kan komen… Verder zat ik vorig jaar werkloos veel thuis en droeg ik veel huispakken, maar dan ga je ook niet je kledingkast weggooien.

Pff jullie zouden echt mijn gangkasten moeten zien: kapotte lampen en een collectie stekkerdozen, onbekend gereedschap, een volle bak met snoeren, porseleinen beeldjes, schilderijtjes, oude kattenmanden, gekke lp’s (dit is nog niet eens de helft van de inhoud). In de kelder staan al een paar jaar dozen met boeken en knuffels (stinkt lekker), maar om het dan echt weg te doen… Ja dat is ook weer zoiets he :sweat_smile: Ik denk dat het erop neer komt dat ik het moeilijk vind om beslissingen te maken die van definitieve aard zijn? Maar naar de poll ga ik wel echt luisteren, gek he? Ben er echt heel blij mee.

3 likes

De laatste jaren ben ik het ene jaar in het buitenland (op reis) en het andere jaar met een groep waar ik al 15 jaar vrienden mee ben. In het buitenland vind ik het altijd toch een beetje tegenvallen. Met mijn vrienden vind ik het iedere keer echt heel fijn. We gaan tegenwoordig niet meer uit (dat vind ik met oud en nieuw meestal wel een beetje tegenvallen), maar vieren het heel relaxt met superveel eten. Dit jaar gingen we ook samen op weekend en ik heb er heel erg van genoten.

1 like

Aaah zoveel herkenning!! Het stinkt ook gewoon zo erg. En die knapperige structuur, kan me echt niet voorstellen dat je dat rauw zou eten :nauseated_face:

En dan heb je altijd van die mensen die zeggen: ‘huh, maar paprika smaakt toch heel neutraal?’ NEE.

2 likes