Stel hier je persoonlijke vraag #5

Maar ik geloof meer in een ‘goed verzorgd’ privilege. Dat het al scheelt dat je er schoon en verzorgd uit ziet.
Blijft een discutabel en persoonlijk ding hoor. Maar dat vind ik met pretty al helemaal. 100 mensen, 100 meningen.

1 like

Pretty is zeker niet 100 mensen 100 meningen, we leven in een maatschappij met bepaalde schoonheidsidealen. Persoonlijke verzorging heb je zelf in de hand, of je ook mooi/aantrekkelijk wordt gevonden niet of hooguit tot op zekere hoogte (tenzij je influencer bent en je gezicht laat verbouwen tot KardJenner kloon nummer 298534, maar dat is niet iets wat de gemiddelde persoon kan (of wil) doen).

18 likes

Ik dacht ook van ‘huh geloven?’ Het IS gewoon zo dat mensen die er beter/knapper dan gemiddeld uitzien anders benaderd worden en een voordeel hebben. Dat kunnen we stom vinden, maar dat maakt het feit zelf niet weg.

8 likes

Ik geloof echt wel dat het scheelt als je er volgens de norm goed uitziet, of dat het zo ís. Ik geloof zelf nog meer in Goed Verzorgd zijn. En dat is mijn mening, dus het kan zijn dat jullie het daar niet mee eens zijn en dat mag. Vind het een soort gevaarlijk onderwerp merk ik. Wilde alleen iets zeggen over het verzorgde gedeelte, omdat dat idd iets is waar je zelf de hand in hebt.
Bedoel het op de meest positieve manier.

Ohh ik bedoelde de vraagstelling van @Jauregui hoor, doelde niet per se op jou!

2 likes

Update hierop: Ik heb hem uiteindelijk gister een appje gestuurd (dus nog even gewacht, zoals @Goldenmilk voorstelde) en daarna een leuk gesprek gehad. Hij reageerde ook bijna meteen (beetje jammer dat dit om elf uur 's ochtends voor mij was, dus hij ging vrij snel daarop naar bed) en toen ie 's avonds (voor mij) weer wakker werd ging het gesprek nog even door tot ie de deur uitging. Ben blij dat ik het gedaan heb, want nu heb ik weer een ‘fijn’ einde in plaats van dat korte appje. :blush:

7 likes

Wanneer je nieuwe mensen ontmoet, merk je dan weleens dat ze je foutief beoordelen op je uiterlijk?

• Ja, altijd
  • Ja, meestal
  • Ja, soms
  • Ja, ik heb dit een enkele keer meegemaakt, maar normaal gesproken niet
  • Nee, nooit
  • Nooit op gelet

0 stemmers

Ervaar je die beoordeleningsfout positief of negatief?

• Overwegend positief
  • Overwegend negatief
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Op welk aspect van je uiterlijk denk jij meestal foutief beoordeeld te worden?

• Afkomst/ethniciteit
  • Leeftijd
  • Verzorging
  • Ongewoonheden
  • Schoonheidsstandaard
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Edit: geen idee of ik deze polls goed verwoord heb, eigenlijk

Bij mijn ‘toneelschool’ kon je een cursus doen dat je daar kon werken maar daar mocht je pas op vanaf je 16e ofzo en toen mocht ik bijna en toen ging het failliet. :frowning:

1 like

Ik heb het nooit echt door maar volgens mij gebeurt het heel vaak :sweat_smile: Gisteren had ik blauwe lipstick op en liep in de supermarkt en zag wel half van die vreemde blikken van omaatjes maar dan glimlach ik altijd vriendelijk. Achteraf bedenk ik me dan oh ja, mijn lippen zijn tealkleurig.

21 likes

Ik had gestemd op ‘een enkele keer’, maar bedacht me later dat ik vrijwel elke dag meermaals wordt aangezien voor ‘zuster’, ook als ik me voorgesteld heb als ‘Dokter zus-en-zo’, vooral oudere mensen verwachten bij een dokter toch een oude, grijze man, geen jonge blonde dame :rolleyes:

10 likes

Ik ben 22 jaar en zou ook nog wel door kunnen gaan voor 16. Daarnaast zie ik er blijkbaar ook niet bijster slim uit want mensen zijn altijd erg verbaasd als ik zeg dat ik op de universiteit zit. Van kinds af aan word ik al onderschat, voornamelijk door andere ouders. Heb meerdere keren gehad dat er aan mijn ouders gevraagd werd welk niveau ik op de middelbare school ging doen en er echt schaamteloos verbaasd gereageerd werd als ze dan zeiden dat ik naar het vwo ging.

Geeft mij des te meer reden en motivatie om hard te werken en ‘succesvol’ te gaan worden later.

10 likes

Ik ben blond en ben altijd volledig opgemaakt, m’n nagels zijn altijd gelakt, ik gebruik Botox en fillers enz. Mensen denken vaak dat ik een arrogante, oppervlakkige leeghoofd ben. Ik hoor zo vaak: oh je bent echt leuk, je bent grappig enz dat had had ik niet verwacht :roll_eyes:

13 likes

Ik dacht in eerste instantie alleen aan persoonlijkheid, en daar gebeurt het vrij weinig, maar toen zag ik leeftijd, en dat is bijna altijd. Dat kleine beetje Aziatische genen dat ik heb zorgt ervoor dat ik altijd flink jonger wordt ingeschat. Ben inmiddels op de leeftijd dat ik dat heel erg kan waarderen :smile:

3 likes

Interessant! Ik merk dat veel mensen denken dat ik saai/gezapig ben en heel braaf en vanilla (weet niet goed waarom?). Zodra je me beter leert kennen merk je al gauw dat ik heel gezellig ben en ook heel druk kan zijn.

Ik ben ruim over de dertig :grimacing:

1 like

Mensen vinden mij er altijd onschuldig en lief uit zien en dat kan ik ook echt wel zijn, maar de afgelopen tijd ben ik echt helemaal de weg kwijt en mn normen en waarden opnieuw aan het ontdekken (in a positive way hoor, ik ben super gelukkig)

7 likes

Ik kwam er pas sinds kort achter dat je een nieuwe naam hebt hier. Nu ga ik iets mega creep zeggen maar ik vind je zo goed en positief en gezellig overkomen op instagram. Ik ken je niet natuurlijk maar ik heb echt het gevoel dat jij goed bezig bent en jezelf aan het ontwikkelen en ontdekken bent. You go!

1 like

Ik heb een babyface, draag nauwelijks / geen make-up en ben klein —> altijd 10 jaar jonger geschat

Door mijn resting bitchface en vaak make-up hoofd, hoog haar etc. Wordt ik vaak gezien als arrogant en dom. En schijnbaar zie je aan mij dat ik kapper ben want ik hoor maandelijks, zo niet wekelijks wel een keer (buiten mijn werk om) ‘jij bent zeker kapper’. Dat is de ene keer op denigrerende toon en de andere keer merk je dat mensen dat juist heel leuk en interessant vinden. Ik ervaar dat laatste als iets leuks want ik ben trots op wat ik doe. Dat mensen me ooit als arrogant zien vind ik jammer, dat ben ik namelijk totaal niet als ik mezelf, vrienden en familie mag geloven.

Ik merk het eigenlijk alleen op mijn werk. Ik had gisteren bijvoorbeeld een bijeenkomst met allemaal raadsleden en dan merk ik dat ze me in eerste instantie niet zo serieus nemen en zich automatisch tot mijn directeur wenden (oude man). Ik denk dat dat vooral komt doordat ik jong ben en ze dus niet verwachten dat ik in staat ben een inhoudelijke bijdragen te leveren. Dus in het begin moet ik me dan best wel profileren.

2 likes