Vooral dat met je lengte inderdaad. Ik vind dat zooo raar. Iedereen weet toch dat niet elk mens doorgroeit tot de gemiddelde lengte? Als ik een 14-jarige van 1.85m zie ik ook alsnog dat het een jonge tiener is en niet een volwassen vrouw. Op basis van lengte een schatting maken is volgens mij alleen zinvol wanneer het om kinderen van hoogstens 10 of 11 jaar gaat, daarna slaat het nergens meer op.
Lief
Mensen denken regelmatig dat ik niet zo slim ben/weinig inhoud heb. Ik weet niet hoe ik dat in de poll moet stemmen. Dat ervaar ik met name als negatief omdat ik zelf vind dat ik veel inhoud heb en ik graag wil dat dat erkend wordt. En ook tijdens Mn studie/werk heb ik nog steeds het idee dat dit niet per se meewerkt. Tijdens de studie is zelfs letterlijk een keer gezegd dat ik geluk had met mn ‘koppie’ en dat ik er anders niet geweest zou zijn omdat ik verder niet veel inhoud had. Dat heb ik wel als naar ervaren en is me ook altijd bijgebleven. En ook bij mijn werk merk ik dat ik nog best vaak opmerkingen krijg over mijn uiterlijk terwijl dat helemaal niet relevant is.
Ik hoor vaak van mensen dat ze me schattig/cute vinden. Hahaha dat ben ik dus echt NIET. Oja een jongen waarmee ik in de brugklas heb gezeten vond mij op een kat lijken. maar dat was dan een compliment want hij vond katten de mooiste dieren hahaha. Wtf. Maarja jaren later hebben we nog heel vaak gezoend dus blijkbaar wel een soort compliment I guess.
Ik heb eigenlijk werkelijk geen idee hoe mensen mij beoordelen irl
De enige keer wanneer mensen mij positief bevooroordelen is wanneer ze mijn leeftijd raden, dat zie ik ook wanneer ik mezelf in de spiegel zie.
Voor de rest: mensen willen niet met me omgaan omdat ik saai en lelijk ben, maar achteraf verbazen ze zich dat zo’n iemand als ik toch heel tof blijk te zijn en absoluut niet saai. Ook heb ik echt heel vaak dat mensen iets op een hele kinderlijke manier uitleggen omdat ze veronderstellen dat ik dom ben of geen ervaring heb. Met als hoogtepunt dat een leraar me iets ging uitleggen over het Apple logo. Inclusief babystem en verkleinwoordjes.
Hallen van 10 cm? Wat is dat?
Hakken neem ik aan. Hoop geen wallen
Soms. Bijna altijd leeftijd en die andere denk ik uitstraling? Of ze baseren zich op wat er eerder uit mijn mond kwam ofzo, ik heb namelijk vaker gehoord ‘ik dacht dat je zo schattig en braaf was’. Al hoorde ik dat vooral meer rond mijn 18e dan nu.
Ik vind er niet zoveel van en het kan me niet zoveel schelen. Wel irritant als mensen denken omdat je jonger bent, je meteen minder capabel bent.
Edit: oja en soms leggen mensen echt de meest simpele dingen uit terwijl ik denk ??? dit kon 10x korter. Maar heb daar misschien ook wel zelf een aandeel in, ik kan hardop denken/me dingen afvragen waardoor mensen denken dat ze daar iets mee moeten. En ik kan ook best onhandig zijn waardoor het lijkt dat ik niet ervaren in iets ben, terwijl ik dat dan wel ben, maar gewoon een beetje motorisch gestoord en chaotisch ben.
Oh wat debiel dat ik daar niet op kwam, maar wel op wallen. Dacht al maarja dat heeft niks met luxe te maken.
Ik hoor echt zo vaak ‘oh, ik dacht dat je een bitch was, maar is eigenlijk niet zo’
Ik ben echt de definitie van resting bitch face en kan ik het begin ook best wel koeltjes/afstandelijk zijn.
Oudere mensen denken vaak dat ik heel volwassen ben voor mijn leeftijd omdat ze me zo’n 10 jaar jonger inschatten. Zodra ze weten hoe oud ik echt ben vinden ze me vaak juist onvolwassen
Interessant om te lezen dit allemaal. Ik heb het hier nu veel over met mijn loopbaancoach. Mensen zien mij als bescheiden en denken dat ik niets durf en heel verlegen ben. Ik ben indd iemand die eerst de kat uit de boom kijkt, maar daarna durf ik echt wel voor mezelf op te komen en mijn mening te geven. Zij gaf ook aan dat mensen die van zichzelf rustig zijn, vaak ook moeilijk te beoordelen zijn en dat snap ik opzich ook wel. Ik ben niet iemand die meteen het achterste van zijn tong laat zien.
In mijn werk in de zorg word ik vaak beoordeeld op mijn leeftijd. Ik sta vaak al 10-0 achter omdat mensen denken: daar heb je zo’n jong ding die mij moet komen wassen, die kan er vast niets van
Ik ben 29 maar ik heb nog nooit gehad dat mensen mij deze leeftijd schatten, altijd krijg ik te horen dat ze denken dat ik begin 20 ben. Echt altijd gewoon.
Ik word tegenwoordig vaak ouder geschat. Zowel op werk als privé. Ben na m’n afstuderen fulltime aan de slag gegaan bij m’n destijds stage bedrijf, heb een management functie en werk nu 4 jaar fulltime daar. Ik wordt eerder begin 30 geschat met een jonge kop (dit hoop ik dan). Verder helpt T ook niet mee dat m’n vriend een beetje ouder is, hah mensen schatten me daardoor ook gewoon ouder denk ik.
Ik moet bij t kopen van sigaretten of alcohol nog wel altijd m’n id laten zien. Hierdoor heb ik nog hoop, dat het niet aan mijn hoofd ligt dat ik regelmatig ouder geschat word maar aan m’n omgeving.
Dit is herkenbaar. Er is ooit tegen me gezegd door een ex-scharrel die ik via via kende: oh dacht altijd dat jij zo’n hautain kreng was maar dat is helemaal niet zo!
K thanks
Ik vind jou juist altijd als een hele lieve forummer overkomen!
Mensen denken vaak dat ik een bitch ben.
En eigenlijk kan ik ze daarin alleen maar gelijk geven. Ik ben pas leuk als ik je ken, aan nieuwe mensen heb ik 9/10 keer een hekel bij voorbaat🤷🏼♀️
geen tandenstokers maar ik flos wel 2x per dag!
Ik gebruik van die ragertjes en flosdraad. Ik schrik wel een beetje van de hoeveelheid 1x per dag poetsers.