Stel hier je persoonlijke vraag #5

Heel erg gaaf! Op wat heb je dit geschilderd? Ik liet toevallig zoiets nog laatst aan mijn vriend zien!

Dankje! Op hout schilder ik :slight_smile: in canvas trekt de verf in en hier blijft het meer op liggen, vind ik zelf fijner werken.

1 like

Knap zeg! Ik denk dat je deze werken best kunt verkopen hoor! Het is zeker het proberen waard :smiley:

1 like

huh wait whut? achterhouden? ik heb vaag wel iets gehoord over het zwembad en theater idd maar dat was er ā€˜opeens’ niet meer??

Ik tel ze nooit, maar het zullen er wel 5 zijn denk ik.

thanks voor de opheldering! verklaart nu wel een hoop :blush:! ik dacht idd al dat het vreemd zou zijn als ik ā€˜verkeerde’ info zou krijgen maar idd het is misschien niet altijd het ā€˜hele’ verhaal.
dat van die louche info had ik al gelezen (wat er te vinden is op internet dan), bepaalde verhalen die het vele malen mooier maken dan dat het was en het voor laten doen als ā€˜het viel allemaal wel mee’.

ben in ieder geval erg ā€˜benieuwd’ naar wat ik daar allemaal ga zien en ik geloof meteen dat het ontzettend indrukwekkend is!

Ik vind dat je hier sowieso minstens 90 euro voor kan vragen, 45 materiaalkosten plus tussen de 10-15 euro per uur is toch niet heel gek lijkt me. Zou zelf tussen de 90 en 120 ergens gaan zitten. Tenzij het vrienden zijn die het kopen, dan zou ik eerder alleen materiaalkosten vragen.

@voortaan 1 op elke pols, 1 achter elk oor en 1 in mijn decolletƩ, dus 5 spraytjes :slight_smile:

4 likes

Meer dan 2 krijg ik hoofdpijn van. En het zijn wel goede parfums die lang blijven hangen. Dus heb er niet veel van nodig.

Tuurlijk kun je er wel 90 euro voor vragen, je kunt ook wel 200 gaan vragen. Maar hebben mensen dat er ook voor over? Ik niet in ieder geval. Ik zou eerst even gaan peilen wat mensen met (serieuze!) interesse hier aan uit willen geven en daar dan op in gaan spelen.

@Musa Oh komt misschien lulliger over dan ik bedoel, niet dat ik het lelijk vind hoor maar ik vind het wel veel geld voor een stukje kunst in m’n huis, ben daar zelf altijd heel selectief in. En mensen roepen altijd heel snel ooh jaa mooi!!! wil ik hebben!! Maar als puntje bij paaltje komt vinden ze het vaak toch te duur

7 likes

Eigenlijk 3, maar ik spray ook altijd nog een keer in de lucht en dan ga ik er doorheen lopen zegmaar haha. Waarschijnlijk 0 effect ook en het ziet er best idioot uit, maar goed. Doen jullie dat ook?

• Nee natuurlijk niet
  • Haha ja

0 stemmers

Linkerpols, rechterpols en dan in m’n hals

Ik vind kunst nou juist iets waar ik wƩl graag een fatsoenlijk bedrag voor betaal. Het is niet iets dat uit een machine komt rollen, het is iets waar iemand tijd, energie en liefde in steekt, en ik vind dat je daar ook gewoon voor hoort te betalen. In dit geval dus materiaalkosten en een normaal uurloon op zijn minst.

4 likes

Oh ja zeker, vind ik ook, maar @Musa is toch geen kunstenaar van beroep? Iemand die al jaren in het vak zit zegmaar. Ik vind dat wel iets anders. Als het helemaal mijn stijl zou zijn zou ik het wellicht wel overwegen, maar dat is nu niet het geval. Ik bedoel meer te zeggen dat mensen het wel mooi kunnen vinden maar of ze het er uiteindelijk ook voor over hebben is maar de vraag

2 likes

Maar een kunstenaar moet toch ook ergens beginnen? Je kan inderdaad niet meteen honderden euro’s gaan vragen, maar gewoon de materiaalkosten en een normaal uurloon lijkt me toch niet heel raar, ook voor iemand die (nog) geen kunstenaar van beroep is.
Of het wel of niet je stijl is staat daar imo ook los van, dat jij er een bepaald bedrag niet voor over hebt betekent toch niet dat niemand het ervoor over zal hebben, en al helemaal niet dat de maker niet de materiaalkosten plus een normaal uurloon zou moeten krijgen?

3 likes

@Taksi in westerbork hadden ze ook voetbalcompetities en theater, maar dat was alleen voor de mensen die er langer bleven, terwijl het voor de overgrote meerderheid slechts een doorgangskamp was naar een vernietigingskamp of werkkamp. Bij Theresienstad is er ook een film gemaakt waarin het ā€˜o zo goede leven’ van de mensen daar werd belicht. Was natuurlijk volledig propaganda want die gevangen moesten keihard werken zonder eten, maar de nazi’s gebruikten dit soort films om te laten zien hoe goed hun systeem werkte.

1 like

Ik snap je wel! Ik vind 40 euro voor zo’n kunstwerk een prima bedrag, maar als de materiaalkosten al 45 euro zijn wordt het wel heel erg duur… maar daar kan Musa natuurlijk niets aan doen

4 likes

Hangt bij mij wel af of het eau de toilette of parfum is, of maakt dat voor jullie niks uit?

En eigenlijk ook of het een zware wat meer avondgeur is of een wat frissere geur.

Met mn antwoord van 6 voel ik me echt een lopende geurbom

1 like

:raised_hands:t3:

7 likes

Maar hoezo zou het niet uitmaken of je wel of niet een beginner bent? Natuurlijk moet je jezelf niet onderschatten door een te lage prijs te willen vragen, maar het is toch ook niet gek om eerst wat naamsbekendheid op te bouwen en dan later wanneer je wat bekender bent en je meer ervaring hebt hogere prijzen te rekenen? Of zeg ik nu iets heel vreemds?

3 likes

Het kan ook de markt verpesten. Als Musa dit verkoopt voor 50 euro is er een kans dat andere schilders die ongeveer dit maken het voor 100 euro niet meer kwijt raken. Maar dat is weer een ander verhaal

1 like