Je hebt ook richtlijnen die je kan gebruiken om de prijs te bepalen. Ik heb hem zo niet bij de hand, maar het is vast wel te vinden online. Die ik weleens gezien hebt keek naar het formaat, je bekendheid, de techniek en of je bepaalde cursussen of kunstopleidingen hebt gedaan. Misschien kan zo’n richtlijnen je helpen, niet dat je daar perse aan vast moet houden natuurlijk
Ja, maar dat is omdat de stad Oswiecim nu zelf uitgebreid is en omdat het nu een museum is en dus toeristen trekt die ook wat willen. Voor zover ik net begrepen heb, lag het vroeger dus wel echt afgezonderd van andere steden en dorpen.
Ik zou als je het gaat verkopen even dubbelchecken of de resin die je gebruikt een uv-stabilisator heeft. Zou heel zonde zijn als het al na een paar maanden gaat verkleuren of barsten!
niet-algemeen… wat een gekke manier om ‘fout’ te spellen
kijk ik snap het wel hoor van prescriptief en descriptief maar jongens van de van dale toch, zo wordt het toch een rotzooitje
dit was mijn ingezonden brief voor vandaag, bedankt voor het lezen
Ja dit is echt mijn eternal struggle met huisgenoten. Als ik uit werk kom en wil koken wil ik meestal gewoon niet sociaal zijn of doen en dat is dan zo ongemakkelijk
Beide. Bril en lenzen
Ik draag alleen een bril als ik tv kijk, presentaties moet volgen of langere tijd auto moet rijden.
Bril met sterkte dus, in andere gevallen kan ik prima leven met en wat onscherper beeld.
Ja, ik mis die optie ook.
Inderdaad! Voor een zwaardere geur doe ik max drie keer spuiten anders vind ik het zelf nogal misselijkmakend. Voor een lichte geur, of een bodymist (gebruik ik meestal eigenlijk) spuit ik veeeel meer.
Ik heb vorig jaar een blauwfilter geprobeerd maar ik vond het helemaal niet fijn en heb er weer normale glazen in laten zetten. Vond het zo donker kijken.
Hoe vloek jij meestal?
- Fuck
- Kut
- Klote
- Kak
- Tering
- Tyfus
- Kanker
- Godver
- Gadver
- Godsamme
- Godverdomme
- Verdorie
- Jezus
- Shit
- Poep
- Jeuk
- Donders
- Gloeiende
- Anders
0 stemmers
Ik ben er zo mee opgevoed dat vloeken (daar werd dan specifiek het gebruik van de naam van God / Jezus mee bedoeld) uit den boze was dat ik niet denk dat ik ooit iets als gvd (ik durf dit woord niet eens uit te typen) over mijn tong zou krijgen.
Rationeel gezien doet het me niet zo veel als andere mensen dat nu zeggen, maar ik schrik er toch altijd van ofzo, het is er gewoon zo ingeprent dat dat heel heel heel erg is.
We leerden vroeger trouwens ook dat getver(demme), gadver(damme), getsie, (pot)verdorie en ga zo maar door ook absoluut niet mochten, maar dat zou ik nu wel durven zeggen. Dingen als goh! en jee! mochten we ook niet zeggen, dat waren allemaal verbasteringen.
Edit: Omg of oh my god durf ik ook wel te gebruiken, maar de Nederlandse versie oh mijn god dan weer niet. Heel vreemd hoe dingen in je hoofd blijven hangen.
Oh wauw, zeg je inmiddels wel dingen als jeetje? En ik snap het wel hoor, is zo beladen en als het altijd al in je omgeving als te heftig wordt beschouwd. Ik heb het met kanker, dat voelt als heel erg, terwijl ik dat met Tering helemaal niet heb.
En het zijn inderdaad krachttermen, vloeken was inderdaad niet helemaal de juiste bewoording! Mijn eigen favorieten zijn trouwens Kak en kut. De k klinkt zo heerlijk en nog redelijk workplace appropriate.
Haha, jeetje durf ik nu ook wel te zeggen, maar als kind had ik het niet hoeven proberen!
Op mijn (streng christelijke) basisschool kregen we trouwens wel eens presentaties van de Bond tegen vloeken en die leerden ons dan dat je in plaats van iets als gvd ook ‘Rhododendron!’ kon zeggen
Kut en op momenten dat dit niet gepast is curry
Heb een + sterkte (ene kant bijna niks en andere kant 5x zo erg haha) maar draag ‘m dus alleen met werken waarbij ik de godganse dag naar de computer kijk. Heb een bril met dure glazen van Eyewish zonder filter en 2 brillen van Ace and Tate met filter en die draag ik veeeeel liever!
Ja! Rhododendron of potvolblommen, volgens mij wordt die tweede ook in de Donald Duck gebruikt
Het viel me vandaag toevallig op hoe vaak ik het woord ‘kut’ gebruik.