Ja het probleem is dat de master 3 jaar duurt en ik het heel graag wil doen om verder te komen met m’n carrière maar m’n vriend ziet het niet zitten om het te combineren omdat ik er ook naast moet werken voor de hypotheek. Hij wil niet dat ik een burn-out krijg.
Het liefst wil ik de master doen maar m’n eierstokken rammelen bijna m’n buik uit zon sterke kinderwens heb ik. Ik kan niet nog 3 jaar wachten, wil zó graag een kindje. En het maakt hem niet uit of we dat nu of over 3 of over 5 jaar doen dus hij snapt m’n tranen en frustratie en “probleem” niet. Hij denkt nou jij wil die master dus over 3 jaar pas kinderen. Mannen hebben deze issues gewoon zo veel minder dan vrouwen. Die blijven gewoon lekker 5 dagen werken in de carrière trein.
en @Yzile onderschat ook niet hoe zwaar het zwanger zijn an sich kan zijn. Hoeft natuurlijk niet maar ik zou er zelf niet aan moeten denken om én zwanger te zijn én een master te doen én (fulltime) te werken. Je weet van te voren natuurlijk niet hoe het allemaal loopt. Ik heb weleens ergens gelezen dat een 8 uur durende werkdag voor zwangere vrouwen gemiddeld als 11 uur voelt en dat ervaar ik persoonlijk ook wel zo.
Verder lastige kwestie! 3 jaar is inderdaad relatief ‘lang’ om te moeten wachten met zwanger proberen te worden als je het zo graag wilt. Maar als het betekent dat je veel meer carrière mogelijkheden hebt / krijgt en je sowieso na je zwangerschap veel of fulltime wilt blijven werken, is dat natuurlijk ook heel wat waard. Kortom; aan mij heb je niks!
De Joona Linna serie van Lars Kepler is echt mijn favoriete serie ooit! <3
@Yzile omg ik dacht eerst van huh wat is/zijn dit? Namen? En toen dacht ik van oh zullen wel twee Netflix series zijn ofzo. Maar het zijn levenskeuzes, oké hahah had het niet verwacht als ik jouw bericht niet had gelezen.
Ik ben begonnen maar het is zo vreemd: de moord van het eerste boek is gepleegd op mijn verjaardag en de dochter van het gezin heeft mijn voornaam
Ik heb net mijn voorraadkast uitgezocht en heb best wat houdbare producten die ‘over de datum’ zijn, ik vind het zonde om weg te gooien maar voel me er ook niet heel prettig bij om ze nog te eten. Data verschillen van half 2018 tot begin 2019, kan ik dat nog eten?
- Kun je nog gewoon eten en zou dat zelf ook doen
- Kun je nog gewoon eten maar zou het zelf niet doen
- Kun je eigenlijk niet meer eten maar zou het zelf wel doen
- Kun je eigenlijk niet meer eten en zou dat ook niet doen
- Anders, namelijk
0 stemmers
Houdbare producten kun je volgens mij echt nog jaren na de datum eten. Het is vacuüm verpakt en er zit vaak suiker in. Om wat voor producten gaat het?
Ik vind half 2018 en begin 2019 echt nog helemaal niks. Zou pas twijfelen bij minimaal 2 jaar, maar dan ook afhankelijk van wel product (koffie ed kun je makkelijk nog 5 jaar na datum gebruiken)
Het verschilt van verpakte koekjes (sultana, nakd bars etc) tot dingen in blik en nootjes (daar twijfel ik wel echt over, zien er ook wat minder lekker uit) maar alles zit nog wel dicht. Ik leg het nu gewoon vooraan zodat ik het niet over het hoofd zie en als ik tijdens het eten toch denk van nah kan ik het altijd nog weg doen.
Verpakte koekjes kunnen echt nog heel goed! Zit zoveel suiker en andere conserveermiddel in, dat gaat echt pas over een paar jaar schimmelen. Dingen in blik, hm ligt eraan, vis zou ik minder snel eten, nootjes geen idee. Al vind ik een half jaar sowieso niet veel. Denk altijd van ja die fabrikanten zullen het wel nauw hebben genomen met die data, er kan vast wel wat bij.
Zo te horen wil je beide dingen graag nu doen, maar lijkt me erg zwaar, zelfs al zou je er niet (full time) bij werken. Dan zou ik je alsnog aanraden om te kijken naar wat de ‘makkelijkste’ volgorde is om beide dingen te realiseren en dat lijkt mij dan eerst de master en daarna een baby. Maar ik kan me voorstellen dat die keuze wat moeilijker is als je echt heel graag kinderen zou willen op dit moment.
Ik denk dat veel van die houdbare dingen alleen minder lekker worden na de houdbaarheidsdatum. Denk niet dat je echt ziek zal worden van een verpakt product wat vol zit met suiker, zout of andere conserveringsmiddelen. Koekjes zijn waarschijnlijk minder knapperig. Verder altijd je neus gebruiken en kijken of de verpakkingen nog goed intact zijn (geen deuken in blik is erg belangrijk! Er kunnen daardoor deeltjes blik in het voedsel terecht komen).
Ik doe het allebei, maar heb meer context nodig voor een antwoord
Edit: heb het verder gelezen en tbh zou ik voor een baby kiezen… je kan zo ongelukkig worden van een babywens die niet uitkomt/ waar je op moet wachten, dat een master het dat gevoel niet waard is.
Ik hoop niet dat er nu heel veel mensen zonder rammelende eierstokken gaan reageren dat dit onzin is, want je weet het pas als je zwanger wilt/ probeert te worden. It hurts.
Wat zouden jullie gebruiken in cupcakes? In dit geval red velvet cupcakes.
- Boter
- Olie
- Anders
0 stemmers
@Yzile ik had al een heel epistel aan vragen aan het typen, had je berichtje niet gelezen. Geeft die master je een garantie om verder te komen in je carriere (ik weet niet in welk vakgebied je zit en of een master getuigschrift dan noodzakelijk is)?
mijn eigen opvatting
Ik zou een baby kiezen, want super snel zwanger worden kán maar hoeft niet. Dus ik zou zelf persoonlijk als ik een master heb afgerond en me 3 jaar hebt ingehouden en vervolgens nog 1 jaar of langer moeten wacht om zwanger te worden en dan nog 9 maanden om een baby te krijgen kut vinden (en waarschijnlijk denken: omg waarom heb ik zo lang gewacht). Maargoed, ik plaats zelf dan ook een familie boven mijn eventuele carrière. Dus hoe zit dat bij jou?
Houden je IK WIL BABY NU momenten al langere tijd aan? Of heb je dit gevoel al langer? Bij mij zijn het kortere fases die daarna weer naar de achtergrond verdwijnen. Dus misschien bij jou ook?
Wat is jouw sterrenbeeld?
- Weegschaal
- Maagd
- Kreeft
- Leeuw
- Tweelingen
- Vissen
- Boogschutter
- Waterman
- Schorpioen
- Ram
- Stier
- Steenbok
0 stemmers
Herken jij jezelf in je sterrenbeeld?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik at vorige week nog Pringles van 4 maanden oud en ze smaakten gewoon nog goed. Niks aan te zien. Ik zou gewoon even goed kijken en ruiken als je de producten gaat gebruiken en als je niks geks merkt dan kun je het gewoon eten.
Ik ben zo’n beetje het tegenovergestelde van wat er altijd over mijn sterrenbeeld (leeuw) gezegd wordt. Zelfverzekerd, aanwezig, autoritair, creatief, vergevingsgezind. Goede eigenschappen maar ik ben het geen van allen.
Haha ja dit dus! Ik ben een ram en erger me gewoon altijd aan horoscopen omdat die tekstjes altijd exact het omgekeerde zijn van hoe ik ben. Ik zou avontuurlijk en impulsief moeten zijn en houden van sportieve dingen en reizen. Ik denk altijd echt eeuwen over dingen na, haat verrassingen, sport niet en reizen is ook echt niks voor mij. En toch altijd even klikken zodat ik me kan ergeren haha.
Boter is wat mij betreft wat meer de standaard keuze, maar sinds ik (zonnebloem)olie gebruik in cake wil ik eigenlijk niet anders! Voor mijn gevoel blijven (cup)cakes dan langer veerkrachtig en zacht en kun je ze dus wat beter bewaren. En qua smaak doet het niet onder voor roomboter!