Stel hier je persoonlijke vraag #5

Mja, het is ook geen eenduidig concept, vind ik. Ik ben jarenlang verliefd gebleven in mijn vorige (lange) relatie, omdat we elkaar lange periodes niet zagen. Als ik hem dan terug zag, was ik telkens helemaal overdonderd met vlinders, op een warme en welkome manier. Ik voelde me heel geborgen, maar tegelijkertijd kon ik niet stoppen met naar hem te kijken en hem aan te raken.

Ik heb nu ook ingevuld dat ik verliefd ben, terwijl het om een heel ander gevoel gaat. Ik heb een grote crush op iemand die getrouwd is, ik wil hier dus ook echt niets mee doen, maar op dagen dat ik hem niet zie, denk ik heel vaak aan hem, ik zoek uitvluchten om hem te spreken of zijn aandacht te trekken. Het is misselijkmakend, maar ik kan het niet helpen. Ik denk/hoop dat hij hier niets van merkt, want het voelt heel belachelijk.

Voor mij is dit allebei verliefdheid, terwijl het wel helemaal anders voelt (en toch ook hetzelfde, haha).

3 likes

Ik ga naar zo’n goedkope wassen knippen kapper. Maar als het even kan laat ik het niet wassen. Thuis was ik het al genoeg voor mijn droge haar, de shampoo die ze gebruiken droogt mijn haar uit, ik krijg pijn in mijn nek van het laten wassen en dan daarna moet het nog gekamd worden :o
Ik moet snel naar de kapper maar kijk er een tijd tegenop :’)

Ik zie meteen de kat van m’n ouders voor me hahaha

21 likes

Ja eigenlijk vind ik wassen bij de kapper ook niet heel chill, de shampoo ruikt wel heel lekker haha maar hoe vaak kappers me ook verzekeren dat de creme die ze er na het wassen indoen niet verzwaart, ik eindig altijd met een slap bosje. Ik vind m’n haar pas weer mooi zitten als ik het de eerste keer weer zelf gewassen heb :’)

1 like

Is dat nog mijn toiletverfrisser? :’)

11 likes

Ik denk dat die houding er ook voor zorgt dat het helemaal niet zo chill is om bij jezelf te doen en echt te kunnen genieten van dat gevoel :stuck_out_tongue:

Haha ja die heb ik zelf gekocht, maar ik vond 'm helemaal niet lekker ruiken. :stuck_out_tongue:

5 likes

Ik denk niet dat ik het goed zou kunnen… Pijpen of aftrekken tijdens beffen lukt ook niet zo best, tenminste, zeker op het eind niet. Dan ben ik gewoon veel te gefocust op klaarkomen dat zelf werken me niet meer lukt.

Alhoewel… vingeren gaat ook prima. Hmm

Ik had het laatst met een vriendin uit een ander deel van het land over Abraham/Sarah poppen als je 50 wordt, en zij kende dat helemaal niet. Dus nou vroeg ik me af of het een plaatselijk gebruik is.
Het is dus een pop die je bij iemand die 50 wordt in de voortuin zet. Er zijn opblaasbare maar ook zelfgemaakte met een vulling van bijv. stro. Meestal versier je ook de rest van de tuin en maak je een spandoek met gedicht over de jarige.
Voor als je 25 wordt heb je halve Abrahams/Sarah poppen waarbij je het boven- of onderlijf doet of een doorsnede in de lengte haha.
Zo’n pop krijg je meestal van familie of vrienden.

Ken je dit gebruik?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wordt dit in het gebied waar je woont gedaan?

• Ja
  • Nee
  • Op een andere manier

0 stemmers

Wordt dit voor jou gedaan/doe jij dit voor vrienden of familie?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja daar kom ik ook vandaan :smiley: Paar maanden geleden werd de eerste van mijn vriendinnen 25 en toen hebben we idd halve sarah gemaakt.

Zo’n halve pop ken ik niet, en het is hier niet zo’n ding dat elke familie het doet maar er zijn wel mensen die het doen.

1 like

Halve ken ik niet maar hele heb ik voor allebei m’n ouders gemaakt. Niet in de voortuin maar binnen. Een keer heeft m’n zusje die van m’n vader bij mij in de slaapkamer gezet en toen ben ik me helemaal kapot geschrokken haha.

8 likes

@Lavender Mij zegt een 1/2e helemaal niks. Maar voor 50 jaar wel. Maar dan vooral van de mensen die op boerderijen/in de polder wonen eigenlijk. Geen idee of het hier echt in de stad gebeurt.

Hahaha dat je dat niet eerder hebt gedaan.
Ik heb nu altijd een doosje lucifers in de wc staan. Dat gebruik ik zelf altijd na het poepen.

Aan de poll te zien is de traditie wel bekend (en is het toeval dat die vriendin het niet wist) maar een halve lijkt dan wel best plaatselijk te zijn!
Wij hadden voor die vriendin dus gewoon een bovenlichaam gemaakt haha.

In het dorp van m’n ouders doen ze dit ook, maar ze hebben ook de traditie om tijdens het 50 feest iemand verkleed als Sarah of Abraham naar het feest te laten komen. Deze persoon is dan een vriend(in) van vroeger van de jarige, waarmee het contact verwaterd is. Deze persoon komt dan verkleed naar het feest als het al een paar uurtjes bezig is, en dan weet de jarige dus niet wie dit is totdat hij of zij het Sarah/Abraham masker afzet.
Heb je van deze traditie gehoord?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja-stemmers, waar komen jullie vandaan?

• Noord
  • Oost
  • Zuid
  • West
  • Midden
  • België (sorry dat ik jullie generaliseer :kissing_heart:)

0 stemmers

@Booklover Jup, ik ook. Ik lees op dit moment overigens wel weinig fantasy, maar ik lees vrijwel alles :stuck_out_tongue:

1 like

M’n familie zou dat ding echt gelijk uit de tuin halen als ik dat neerzet. Ik vind het zelf ook echt een vreselijk gewoonte. Geen idee waarom, want het doet niemand kwaad en heb er ook geen last van.

6 likes

Een vriend van mij heeft ook eens zo’n opblaaspop van 4 meter geregeld voor zijn moeder. 's Nachts eruit geweest om dat ding op te blazen en al. Maar 's morgens vroeg stond zijn moeder aan zijn bed dat hij dat ding heel gauw weg moest halen, anders deed ze hem wat hahaha.

19 likes

Haha wat verschrikkelijk. Als het contact verwaterd is dan heeft dat meestal wel een reden en dan opeens staat diegene op je feest terwijl je daar niet om gevraagd hebt. Voor wie is dit leuk haha.

7 likes