Ik vraag me wel af waarom dan per se die spanning gelost moest worden op dat specifieke moment, kon/wilde je niet wachten op je vriend? Of kon je het er niet van te voren over hebben? Want als hij je makkelijk vergeeft, misschien had hij je ook wel âtoestemmingâ gegeven? Ik zou denk ik juist gekwetst zijn omdat iemand dan eigenlijk op eigen houtje beslissingen neemt die ook mij/onze relatie aangaan. Namelijk openheid en eerlijkheid naar elkaar toe.
Ik ben zelf niet vreemdgegaan, maar ik ken dat behoefte hebben aan spanning wel. Een keertje ben ik verder gegaan dan netjes was eigenlijk (een beetje twijfelen of iemand mee naar huis ging, toenmalige vriend was maanden van huis), maar toen zat altijd nog mijn toenmalige vriend in mijn hoofd en de normen/waarden die ik heb richting onze relatie. Had jij dat niet?
Ik vind een hele affaire ook anders hoor, maar als het ook niet eenmalig is, maar zelfs vaker gebeurt, dan kan ik al helemaal niet het idee van âhij mist ietsâ van me afschudden. De kans dat het dan een derde keer gebeurt lijkt mij groot. Soort glijdende schaal.