Stel hier je persoonlijke vraag #5

Ik denk dat de lol er dan snel afgaat omdat het nu iets is wat alleen iemand voor jou kan doen. Dus ik zou het niet doen, zo blijft het nog een klein beetje “speciaal”.

Haha ja dit dacht ik ook, daarom hebben we het ook niet gedaan bij mijn ouders. Maar het kan ook leuk uitpakken, als het contact bijvoorbeeld verwaterd is doordat iemand naar een andere stad/land is verhuisd. Maar in veel gevallen is het ook een beetje pijnlijk. “Hee je bent niet uitgenodigd omdat je niet goed genoeg bevriend bent, maar wil je wel de Sarah spelen en om half 12 aankomen???”

2 likes

Ik vind het wel leuk om te zien wat anderen dan voor mij maken en wat voor gedicht ze bedenken, maar als je geen pop wil wordt het wel gerespecteerd gelukkig (althans in mijn omgeving). Het word je niet door de strot geduwd ofzo

@En_17_Anderen Ja hier ook, toen ik en later m’n broertje geboren werden hadden we meerdere van deze dingen in de voortuin:

Samenvatting

Met een naambordje erbij. Werden idd gezet door de buurt, familie en vrienden.

2 likes

Van Kelley heb ik haar YA-boeken alleen gelezen, maar wil nog wel wat meer lezen, zeker omdat ik haar in september dit jaar ook ga ontmoeten :slight_smile: Verder heb ik een tijd geleden van Anne Bishop (?) deel 1 van De anderen-serie oid gelezen, maar die vond ik wat minder.

Heb jij een bikinibroekje in stringvorm/brazilian vorm die je nu vaak ziet op insta en temptation island

• Ja
  • Nee

0 stemmers

@Skadi @flazeda @Violoncello
Bedankt voor jullie reacties ook!

Ja zo klinkt het wel, en soms ervaar ik het ook zo, terwijl hij in wezen niet zo is. Hij is geen botte hork uit de jaren 50 maar hij kan ook eigenlijk niet zo veel met de situatie. Ik wil soms iets meer dan ik aan kan en hij wil dat wat afremmen omdat hij mij wil beschermen maar ook omdat ie me graag happy en in control heeft en niet als een hysterische kip. Hij staat er zeker wel voor open om een dag minder te gaan werken, maar dan moet het financieel wel allemaal kunnen.

Ja, ik hoopte juist op reacties van zwangeren. Kan dat namelijk nog totaal niet inschatten. Ik dacht dat ik misschien 3 dagen kan gaan werken, 1 dag master, 1 dag studie. Dan heb ik nog wel gewoon weekend. Maarja daar ga je al… dan ga ik toch inleveren op m’n carriere. Er is geloof ik gewoon geen enkele manier te bedenken waarop ik niks inlever. Of in elk geval net zo veel als mijn lieve vriend.

hahaha. jep het zijn levenskeuzes. Was het maar zo makkelijk als een serietje kiezen haha.

Ja dit is denk ik wel het makkelijkst.

Ik denk op lange termijn dat die carriere wel handig is en ik haal ook echt waanzinnig veel plezier en voldoening uit m’n werk

Ja het hurts nu al en we proberen het nog niet eens. Ik heb een spiraaltje en ben toch vaak teleurgesteld dat ik niet zwanger ben…

Ja, dat is wel zo. Alleen elke keer als ik het er met mijn vriend over heb brandt het verlangen bijna m’n buik uit en heb wel maandelijks een moment dat ik ineens in huilen uitbarst omdat ik zo graag een kindje wil. Die wens is zegmaar echt irrationeel sterk.

Dus dit speelt allemaal een rol, en dan wil ik eigenlijk ook nog het liefst eerst trouwen en een huis kopen voor we aan het baby avontuur beginnen. Zal ik dan gewoon zwanger een master doen terwijl ik 4 dagen blijf werken en een huis verbouw :)? Nee grapje jongens maar shit waarom is dit zo zwaar en ervaart mijn vriend totaal geen druk of stress? Ik wil eigenlijk ook echt genieten van het proces en niet alle life events erdoorheen beuken maar SHIT ik wil gewoon zo graag een baby. Maar dan moet ik eerst al die andere dingen “op een rijtje” hebben.

Iedereen bedankt voor de reacties!!! Als iemand me hierover nog meer berichtjes wil sturen uit persoonlijke ervaring of omgeving, heel graag!

2 likes

Heb je momenteel je natuurlijke haarkleur?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb ja gestemd omdat ik volgens mij wel grotendeels m’n eigen kleur heb, maar het is wel deels geverfd. Of ja, ik heb een balayage die voor een groot deel is uitgegroeid en ik denk dat het grootste deel van mn haar gewoon mn natuurlijke kleur heeft nu.

3 likes

Mijn haar is grotendeel mijn eigen kleur maar onderaan zijn er nog wat strengetjes die iets lichter zijn. Zo blij dat dat bijna is uitgegroeid.

1 like

Ik leen altijd de badjas van mijn zusje en dan heet ik Doktor Khan. De badjas heet vanzelfsprekend de Doktor Khanjas.

7 likes

Ja voor mij ook ongeveer dit alleen heb ik geen balayage maar high- en lowlights denk ik. Misschien is het er inmiddels wel allemaal uit

Je kan maar een optie kiezen

1 like

Ik ben een beetje in dubio of ik het fijn vind of niet (dat mijn vriend zoveel initiatief toont). Enerzijds houd ik echt heel erg van zijn ideeën en enthousiasme, maar anderzijds vind ik het ook wel stom dat ik zooo vaak een reality check moet geven en de zuurpruim ben die dan moet zeggen dat het eigenlijk helemaal niet altijd zo goed uitkomt om leuke activiteiten te doen. Mijn vriend is soms echt een beetje kinds in de zin dat zijn vrije tijd voor hem écht vrije tijd is en hij de verantwoordelijkheden die bij het volwassen leven horen (huishouden, fatsoenlijk slapen en eten, etc.) daar echt supergemakkelijk voor links zou laten liggen. Ik vind het natuurlijk wel heel leuk dat ik door en met hem echt veeel nieuwe en interessante plekken ontdek en ervaringen opdoe en het nooit minder wordt.

6 likes

Ik vind het lastig want we gaan redelijk vaak uiteten maar dat bedoel je niet. En verder qua activiteiten doen we wel eens iets leuks maar niet met een bepaalde regelmaat ofzo.

2 likes

Kunnen we die ‘results are only shown on vote’-optie niet afschaffen? :sweat_smile: Soms is de poll niet op mij van toepassing en wil ik niet stemmen om de antwoorden niet te vervuilen maar dan ben ik wel gewoon nieuwsgierig naar de resultaten. Tot zover mijn first world problems van vanavond. :tired_face:

55 likes

Lol ik heb geen eens een fietspomp.

Bedoel je de verplichte aansprakelijkheidsverzekering voor autorijders (WA) of de particuliere aansprakelijkheidsverzekering (niet verplicht maar wordt onterecht vaak WA genoemd)?

1 like

Stel je zou samenwonen met je partner (of je woont nu al samen) Ben jij dan voor de kosten naar rato verdelen of 50/50?

• 50/50
  • naar rato

0 stemmers

Stel dat onze lonen niet zo veel verschillen (100 of 200 bruto o.i.d.) zou ik 50/50 prima vinden. Maar momenteel is het gat tussen onze lonen zo groot dat ik het niet eerlijk zou vinden om mijn vriend meer te laten betalen dan dit.

3 likes

Ik werk liever minder en kom dan rond met minder geld, terwijl mijn vriend liever full time werkt met een dikke bankrekening. Dus hoewel hij meer verdient, verdelen we alles wel 50/50.

1 like