Stel hier je persoonlijke vraag #5

Ik denk eigenlijk dat als het om eenmalig vreemdgaan zou gaan (wat verder niet echt iets betekende) dat ik het liever gewoon niet zou weten.

4 likes

Bij mij zou die spanning dan meer slaan op ‘flirting en seks met een nieuwe man’, en niet per se dat het dan gaat om dat mijn vriend er niks vanaf weet.

Aan de ene kant zou ik het ook niet willen weten, maar stel dat mijn vriend het er over een paar jaar ineens uitflapt dan zou ik ook heel erg verdrietig zijn, vind het heel dubbel.

Ja dit heb ik ook!

Of dat je het van iemand anders hoort :o Denk ik vooral aan als ik zelf zou vreemdgaan; voor je houden is misschien het beste, maar stel dat hij het dan opeens hoort van iemand anders. Lijkt me heel pijnlijk.

Ik zou jaren geleden ook heel stellig geweest zijn, vreemdgaan is klaar. Maar hoe ouder ik word, hoe meer de omstandigheden mee zouden kunnen spelen.
Als het eenmalig is zou ik het inderdaad liever niet te weten komen, maar als het (veel) later alsnog uitkomt is het ook niet leuk inderdaad.
Ik moet wel zeggen dat vertrouwen echt een ding is bij mij en het zou me niet verbazen als m’n relatie er uiteindelijk toch op stuk zou gaan als mijn partner vreemd zou gaan (ook al is het maar één keer en zijn de omstandigheden verder ‘verzachtend’ of wat dan ook).
Vind het maar lastig en zou denk ik pas kunnen zeggen wat ik zou doen als ik daadwerkelijk in zo’n situatie terecht zou komen.

1 like

Ik zou het ook liever niet weten. Wel heel belangrijk zou ik vinden dat verder ook niemand het weet of bijvoorbeeld er bij was in de kroeg. Dat zou ik nog erger vinden, er achter komen dat anderen het wel wisten en ik niet.

Een hele goede vriendin van mij is meerdere keren vreemd gegaan. Haar vriend wist dit toen niet. Hij is ook een goede vriend van mij. Maar ik vond het ook niet mijn plek om dat te vertellen. Maar ik heb me in die periode best wel naar gevoeld over de hele situatie. Ik denk wel dat vreemdgaan vaker voorkomt dan je denkt. Ik ken meerdere vriendinnen die wel eens vreemd zijn gegaan in dronken toestand dan wel aangeschoten. Mensen zijn toch best impulsief en meer gefocust op zichzelf.

Ja ik heb dit ook heel erg. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik ermee zou doen als hij zou vreemdgaan, maar het idee dat hij een geheim bewaart en het bewust geheim zou willen houden vind ik misschien nog wel erger.

2 likes

Het verbaast mij niks, het komt idd vaker voor dan we denken. Ook in mijn leven (helaas). Ik las eens dit artikel en vind dit wel echt een boeiende benadering: https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/16/je-moet-bijna-wel-vreemdgaan-a1588551
We kunnen er wel bang voor zijn en tuurlijk is het schadelijk en slecht, maar het afschrijven als enkel en alleen schande is zo kort door de bocht. Er is ook zoveel over te leren.

8 likes

Ik heb voor die optie gestemd omdat ik iemand ken die heel vaak is vreemdgegaan en zijn partner weet het maar van één keer

Als jij jezelf in 3 woorden zou moeten omschrijven, zou je dan 'vrouw in die top 3 zetten?

• Ja, vrouw zijn is een belangrijk deel van me
  • Ja, maar meer omdat ik geen verdere inspiratie heb
  • Nee, er zijn belangrijkere woorden om mezelf te beschrijven

0 stemmers

Ik zou bij een dergelijke vraag eerder denken aan karaktertrekken dan aan zulke kenmerken. Zou bijvoorbeeld ook niet aan m’n leeftijd denken haha

4 likes

Ben wel benieuwd hoe je op deze vraag komt!

Ik vind vrouw zijn best wel nietszeggend namelijk. Doet me ook denken aan mensen die bijv. in hun insta bio zetten dat ze moeder zijn.

16 likes

Ja precies, daar zou ik ook aan denken. Ik zou pas ‘‘vrouw’’ als een omschrijvend woord gebruiken bij een spelletje als ‘‘Wie ben ik’’. Maar dan weet je ook niet over wie het gaat, en als ik mezelf ergens moet omschrijven weten de mensen zeer waarschijnlijk al dat ik een vrouw ben. Dus dat lijkt me ook niet relevant.

2 likes

Vrouw voelt net zo als dat je je net hebt voorgesteld en mensen vragen wie je bent en je herhaalt je naam nog eens. Nogal overbodig :’)
Ik zou niet denken aan het woord “vrouw” om mezelf te omschrijven.

4 likes

Nou, ik had het erover met m’n vriend en die voelt zich heel erg man. Misschien wel op de eerste plaats. Terwijl ik me echt nooit heel bewust vrouw voel.

2 likes

Ik voel me alleen vrouw als ik naar m’n opgeplofte tieten kijk en een volle tampon eruit trek. Maar verder nee, sta er ook helemaal niet bij stil.

5 likes

wow, ik heb er nooit aan gedacht om mezelf zo te omschrijven. Net zoals ‘blond’

Ik zou wel eerst het de ‘vreemdganger’ voorleggen en een keuze geven of hij/zij het zelf verteld aan de partner. Maar anders zou ik het vertellen. Zou het zelf ook willen weten.

10 likes