Stel hier je persoonlijke vraag #5

Vanaf welke leeftijd kun jij je dingen herinneren?

• 1 jaar
  • 2 jaar
  • 3 jaar
  • 4 jaar
  • 5 jaar
  • 6 jaar
  • 7 jaar
  • 8 jaar
  • 9 jaar
  • 10 jaar

0 stemmers

En, open vraag, wat is je allereerste herinnering?

Oeps, ik stemde per ongeluk tijdens het scrollen. Maar ik heb geen idee wat mijn eerste herinnering is.

De dag dat ik in een nieuwe klas terecht kwam. In mijn vorige klas mocht wie het snelst was bij de juf op schoot zitten bij de kring. In deze nieuwe klas hadden ze daar een beurtensysteem voor en daar kwam ik achter toen ik van de juf haar schoot afgestuurd werd.
Ik schaamde me dood.

Maar niet zeker of dit mijn eerste herinnering is. Wel van de vroege herinneringen de meest concrete.

7 likes

Dat het regende in Disneyland en dat ik de allermooiste regenjas ooit aan had. (Was een gele met winnie the pooh oren!) verder weet ik niks meer van die hele week Disney.

11 likes

Dat ik mijn vloer en muurkleuren uit mocht kiezen toen we gingen verhuizen. Pro-tip, laat dat niet over aan een 5-jarige. Ik heb een blauwe vloer in mijn slaapkamer :joy:

3 likes

Ik had altijd blauwe vloerbedekking. Afschuwelijk. Sowieso vind ik vloerbedekking op een kinderkamer een slecht idee, je krijgt het gewoon niet schoon. Ik haat vloerbedekking in zn algemeen gewoon. Doe mij maar zeil of laminaat, haha

2 likes

Ik zat op de arm van m’n oma in de stroomversnelling van het lokale zwembad en ik vroeg ‘Zwem je nu of loop je nu?’ en m’n oma deed helemaal stoer dat ze zwom, maar eigenlijk was dat water 1.20m diep, kwam ik achter toen ik 12 was. Volgens m’n oma was ik toen 3.

11 likes

Dat mijn neus- en keelamandelen eruitgehaald werden
 niet zo’n hele goede herinnering dus.

2 likes

Mijn eerste herinnering gaat ook over m’n amandeloperatie, geen pretje

Ik kan me mijn eerste herinnering niet herinneren. :tired_face:

7 likes

De pijn in mijn keel was vrij heftig. Ik weet nog wel dat ik waterijsjes kreeg van mijn ouders om het te verkoelen.

Ik zat nog op de peuterspeelzaal en we hadden net de klassenfoto gemaakt. Daarna we werden we één voor één geroepen voor de individuele foto’s maar ik zat te dagdromen waardoor ze m’n naam 2x moesten zeggen. Lekker random herinnering haha, ik was denk ik 3.

2 likes

En dan vooral het merk Bien Bleu.

31 likes

Ik ook niet. Volgens mij herinner ik me de meeste dingen omdat ik ze op een foto of film heb gezien, niet uit eigen herinnering

Ik kan me vooral nog herinneren dat ik zo graag een cornetto of een magnum wilde maar alleen waterijsjes mocht :sweat_smile:

1 like

Heb jij vroeger ook een palmpasenstok gemaakt (versieren met snoep e.d.) en hiermee een optocht gelopen?
kinderen-palmpasenstok

• Ja
  • Nee, maar wist wel wat het was
  • Wat?

0 stemmers

Haha denk alleen op je school inderdaad. Dacht dat je met bejaarden ‘ouders’ bedoelde :stuck_out_tongue: want ik moest zo’n stok altijd maken in de klas met m’n vader/moeder hehe

Eh ik vrat mijn eigen stok leeg hoor. Alleen had mijn moeder dan weer drop bij de natuurwinkel gekocht die niet te vreten was. Pandadrop. Niks aan maar je ‘kon hem zo handig rijgen’. Gelukkig hadden we ook nibbits.

1 like

Wat gebruiken jullie om je nagels korter te maken?

• Schaartje
  • Knipper
  • Vijl
  • Bijten/scheuren
  • Ik knip ze niet want ik heb nepnagels oid
  • Anders

0 stemmers

En waar laat je de afgeknipte nagels?

• Prullenbak
  • Wasbak
  • In het nagelknippertje
  • WC
  • Anders

0 stemmers

Ik had net een paar maanden een broertje en toen we op vakantie aan zee waren, mocht ik samen met papa de kusttram nemen om een banana split te gaan eten. Mijn moeder bleef met m’n broer in het appartement, want hij moest nog veel slapen en ik niet meer, want ik was al gróót. Ik was 2,5 jaar :joy:. Deze herinnering is enorm sterk, het gevoel van de wereld te ontdekken en de trots en hoe groot ik wel niet was, hahaha. Ik denk ook niet dat ik ooit nog zo’n grote en lekkere banana split zal eten :rofl:.

9 likes